A miało być tak pięknie! Humane, czyli startup, który miał ogromne plany i chciał mocno zaznaczyć swoją obecność na rynku urządzeń Al, niestety poniósł porażkę. Jeden z jego produktów, a dokładnie przypinka bez ekranu, czyli Humane Al Pin okazał się kompletną klapą. W związku z tym marka idzie na sprzedaż. O szczegółach poniżej.
Humane jednak nie podbije rynku?
Przed Al już nie uciekniemy. Zdecydowanie można powiedzieć, że żyjemy w czasach sztucznej inteligencji i nawet jeśli sądzimy, że ta nas nie dotyczy, nie ma wpływu na nasze codzienne życie, to jest ona dosłownie wszędzie.
Nic dziwnego zatem, że amerykański startup Humane ekspresowo znalazł się na ustach licznych mediów. Niestety teraz już wiadomo, że produkt, z którego miała zasłynąć marka, nie jest zbyt dobry. Mowa tutaj o Al Pin, czyli o telefonie bez ekranu, o którym pisaliśmy kilka miesięcy temu.
Produkt przedstawiał się naprawdę bardzo ciekawie – tylko głos i hologram wyświetlany na dłoni. Gadżet ten miał umożliwiać prostą i innowacyjną komunikację ze znajomymi, research poprzez czat głosowy Al czy chociażby tłumaczenie rozmów w innych językach. Gdy jednak trafił do użytkowników i zaczęły spływać pierwsze recenzje, szybko okazało się, że Humane Al Pin to totalna porażka.
Telefon bez ekranu nie spełnił oczekiwań użytkowników
Mała przypinka ma liczne problemy, które powodują, że korzystanie z niej jest niewygodne, a najważniejsze zarzuty wobec niej to przede wszystkim to, że mocno się przegrzewa, ma słabą żywotność baterii, a do tego wszystkiego funkcje sztucznej inteligencji nie były tak doskonałe, jak spodziewali się użytkownicy. Do tego dodajmy fakt, że Humane Al Pin ma wiele ograniczeń, które powodują, że aby móc w pełni obsługiwać urządzenie i tak konieczny jest smartfon czy laptop.
Firma szuka kupca
Według informacji przekazanych przez Bloomberg, Humane Inc. rusza z poszukiwaniami kupca zainteresowanego całościowym wykupem firmy.
Wiadomo także, że startup zdecydował się na zatrudnienie doradcy finansowego. Ile trzeba zapłacić, aby przejąć ten biznes? Nie ma tutaj konkretnych informacji, choć podobno ma to być kwota pomiędzy 750 mln a 1 miliardem dolarów amerykańskich.
Zanim na rynku pojawił się nowy produkt tej marki w pełni wykorzystujący sztuczną inteligencję, firma została wyceniona na 850 mln dolarów, ale teraz sytuacja wygląda zupełnie inaczej. Czy faktycznie znajdzie się ktoś skłonny zapłacić tyle za produkt z licznymi problemami? Mało prawdopodobne, choć oczywiście warto podkreślić wycena obejmuje nie tylko Humane Al Pin, ale też własność intelektualną i technologie będące w posiadaniu marki.
Spodziewaliście się, że Humane poniesie porażkę? Czy kwota, której oczekuje marka za sprzedaż biznesu, jest w ogóle możliwa do uzyskania w obecnej sytuacji? Dajcie znać, co myślicie na ten temat w komentarzach!
Źródło obrazka wyróżniającego: humane.com
WARTO PRZECZYTAĆ: