W świecie gier wideo, gdzie dominują produkcje o ogromnych budżetach i rozległych światach, sukces skromniejszej gry Astro Bot stanowi inspirację dla twórców na całym świecie. Ostatnio przy okazji Game Developers Conference (GDC) Nicolas Doucet – reżyser gry z Team Asobi zdradził wiele szczegółów z okresu produkcji.

Sekrety Astro Bot

Astro Bot zdobył uznanie zarówno krytyków, jak i graczy, co zaowocowało nagrodami na GDC w kategoriach Best Audio oraz Best Technology. Doucet zaznaczył, że decyzja o stworzeniu gry o mniejszej skali pozwoliła zespołowi skupić się na dopracowaniu detali i zapewnieniu płynnej, angażującej rozgrywki. Przykładem takiego podejścia jest ograniczenie liczby słów w grze do 4292 oraz minimalizacja przerywników filmowych, co sprawia, że gracze są aktywni przez 98,3% czasu gry. 

Początkowo planowane zakończenie gry zakładało, że główny bohater poświęca się dla zespołu, co wymagałoby od gracza odbudowywania go od podstaw. Jednakże, po emocjonalnych dyskusjach w zespole, zdecydowano się na lżejsze podejście, w którym głowa Astro pozostaje na swoim miejscu, a gracz przywraca pozostałe części jego ciała. Zmiana ta miała na celu uniknięcie zbytniego zasmucenia graczy i utrzymanie pozytywnego tonu gry.

W grze pojawiają się również liczne cameo boty nawiązujące do postaci z historii PlayStation. Zespół zdecydował się nie nadawać im konkretnych nazw ani opisów, aby uniknąć potencjalnych problemów licencyjnych. Pozwala to graczom na samodzielne rozpoznawanie i interpretowanie tych postaci.

Co stoi za sukcesem Astro Bot?

Zdaniem Douceta, mniejsze projekty pozwalają na większą kontrolę nad procesem twórczym i oferują graczom skoncentrowane, satysfakcjonujące doświadczenia.

[…]to jest w porządku, aby stworzyć małą grę.

Sukces Astro Bot wpisuje się w szerszy trend w branży gier, gdzie coraz częściej doceniane są mniejsze produkcje. W obliczu licznych zwolnień i zamknięć studiów w 2024 roku wiele firm zaczyna dostrzegać wartość projektów o mniejszej skali, które pozwalają na większą kreatywność i zmniejszają ryzyko finansowe. Dodatkową “nagrodą” było wyróżnienie w postaci przeuroczego własnego pada Astro Bot.

Doucet podkreśla, że 

czasami lepiej jest zająć dobre miejsce w drugiej lidze niż złe miejsce w pierwszej lidze.

W kontekście tych zmian, przesłanie Douceta jest jasne: twórcy nie powinni obawiać się realizacji mniejszych projektów, które mogą dostarczyć graczom wyjątkowych doświadczeń bez konieczności angażowania ogromnych zasobów. Sukces Astro Bot jest dowodem na to, że “mniej znaczy więcej” może być kluczem do sukcesu w dynamicznej gier.​

Astro Bot był świetną grą również według nas. W życzeniach na 2025 rok wprost życzyliśmy sobie i wam większej liczby takich gier!


Administrator

Na co dzień zajmuję się organizacją konkursu łazików marsjańskich, żeby wieczorami móc oddać się graniu. Lubię klimaty post-apo, jeździć na woodstock i preferuję PvE od PvP. Posiadam komplet smoczych kul. Odwiedź mnie na Twitchu: https://www.twitch.tv/grokoko

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

cena ps5 slim Sony podnosi cenę PS5 digital w Europie!
Lubicie dostępne konsole? No to lepiej się przygotujcie: Sony podnosi cenę PS5 digital w Europie, w tym także w Polsce. To pierwsza podwyżka od 2023
remaster Croc Legend of the Gobbos Premiera Croc: Legend of the Gobbos!
Stało się! W całej zawierusze związanej z prezentacją Nintendo Switch 2 mogliście przeoczyć fakt, że odbyła się premiera remaku Croc: Legend of the Gobbos. Jak
people can fly Polskie studio People Can Fly i Sony łączą siły!
Polskie studio People Can Fly podpisało umowę z Sony Interactive Entertainment, na mocy której stworzy prototyp nowej gry. Szczegóły projektu owiane są tajemnicą, ale wiadomo,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *