Allegro to najbardziej znany marketplace na polskim rynku. Swoją pozycję budował przez ostatnie dwie dekady, a dziś odwiedzany jest przez około 18 milionów użytkowników każdego miesiąca. Możliwość budowania ogromnych zasięgów sprawia, że w ślad za konsumentami na platformie pojawiają się sprzedawcy. Chętnie korzystają oni z jej zalet, zabiegając o nowych klientów. Skutkuje to oczywiście dużą konkurencją, z którą poradzić sobie można dzięki dobrze przemyślanym działaniom marketingowym. Z tego artykułu dowiesz się, jak promować produkty na Allegro!

Wyróżnienia ofert

Wyróżnienie na Allegro sprawia, że Twoja oferta pojawia się w wynikach wyszukiwania wyżej niż aukcje sprzedawców, którzy nie korzystają z tej funkcji. Wyświetla się także wśród promowanych produktów w danej kategorii. Warto wspomnieć również o specjalnym udogodnieniu, jakim są wyróżnienia elastyczne. Od standardowych różnią się one tym, że użytkownik może sam zdecydować, jak długo korzystać z tego typu promocji. Opłata naliczana jest co jeden dzień, a w przypadku zwykłych wyróżnień — co 10 dni, aż do momentu wyłączenia tej funkcji.

Pakiet promocyjny Allegro

Specjalne pakiety marketingowe Allegro obejmują nie tylko opisane już wyróżnienia, ale także pogrubienia i podświetlenia ofert. Promowane w ten sposób aukcje wyświetlają się na niebieskim tle, z wyboldowanym tytułem, na samej górze wyników wyszukiwania i na liście produktów w wybranej kategorii. Zapewnia im to dużą widoczność, która przekłada się na zwiększone zainteresowanie ze strony kupujących.

Promowanie na stronie działu

Reklama umieszczona na stronie działu, w którym wystawiasz produkt na sprzedaż, obejmuje miniaturę, tytuł i cenę aukcji. Z tego miejsca użytkownik może zostać przekierowany bezpośrednio do Twojej oferty. Czas wyświetlania reklamy w galerii oraz liczba odsłon zależą od tego, ilu innych sprzedających korzysta w tej chwil z opcji promowania na stronie działu. Z perspektywy kupujących, oferty w tym miejscu zmieniają się automatycznie lub po przewinięciu.

Reklamy Allegro Ads

Allegro Ads to specjalny system reklamowy, które działają podobnie jak popularny Allegro Ads. Oznacza to przede wszystkim rozliczanie w modelu CPC, który polega na naliczaniu opłat nie za samą emisję reklamy, a za jej kliknięcia. Korzystając z tego rozwiązania, możesz również liczyć na dostęp do zaawansowanych statystyk, które pomogą Ci monitorować sprzedaż i zwrot z inwestycji. Ułatwisz sobie także zarządzanie dużą liczbą kampanii w jednym miejscu.

Reklamy Allegro Ads ustawia się w specjalnym panelu administracyjnym. Możesz samodzielnie zdecydować, które produkty, kiedy i za ile chcesz promować. Wybrane oferty będą się wówczas wyświetlać przed aukcjami innych sprzedawców, w następujących miejscach:

  • na dwóch pierwszych i dwóch ostatnich pozycjach na liście wyszukiwania, a także pomiędzy innymi aukcjami jako pojedyncze oferty sponsorowane,
  • po lewej stronie wyników wyszukiwania, pod filtrami,
  • na stronie produktu, w ofertach sponsorowanych tej samej kategorii.

Monety Allegro

Monety Allegro to program lojalnościowy, w którym użytkownicy gromadzą specjalne punkty za wybór określonych ofert. Mogą je później wykorzystać na kolejne zakupy w Allegro. Sprzedawca biorący udział w programie dopłaca po prostu konkretną sumę do każdego zamówienia (wartość 1 Monety to 1,23 zł).

Aby dołączyć do programu Monety Allegro, musisz spełnić następujące warunki:

  • zarejestrować konto firmowe w Allegro,
  • mieć średnią ocen na poziomie min. 4,8,
  • zdobyć przynajmniej 5 ocen od kupujących w ciągu ostatnich 30 dni.

O liczbie Monet przypisanych do danej oferty decydujesz samodzielnie, przy czym musisz mieć na uwadze obowiązujące w Allegro limity. W przypadku kont ze statusem Super Sprzedawcy ograniczenie wynosi maksymalnie 50% ceny przedmiotu (ale nie więcej niż 100 Monet). W pozostałych sytuacjach jest to 25% ceny (lecz nie więcej niż 20 Monet).

Pamiętaj, że samo oznaczenie oferty Monetami nic nie kosztuje, a opłata naliczana jest dopiero w momencie sprzedaży. Jeżeli klient zdecyduje się natomiast na zwrot produktu, Allegro zrekompensuje Ci wartość dopłaty.

Specjalne oznaczenia

Allegro udostępnia sprzedawcom także możliwość promowania ofert za pomocą specjalnych oznaczeń. Wyróżnione w ten sposób aukcje pojawiają się w Strefie Okazji. Aby zrobić użytek z tego rozwiązania, musisz tylko:

  • posiadać firmowe konto Allegro,
  • mieć przynajmniej neutralny poziom jakości sprzedaży,
  • wybrać rodzaj oznaczenia, z którego chcesz skorzystać,
  • spełnić warunki przypisane do danego oznaczenia,
  • zgłosić wybraną ofertę i przejść proces weryfikacyjny.

Zauważ, że Strefa Okazji obejmuje 3 różne rodzaje specjalnych oznaczeń, które decydują o czasie wyświetlania ofert: stałe (np. Okazja, Smart! Okazja, Nowość, Hit i Rabat Ilościowy), cykliczne (np. Okazja Tygodnia i Mega Okazja) oraz sezonowe (np. Wyprzedaż Zimowa czy Black Week).

Promowanie na Allegro to nie wszystko!

Wiesz już, jak promować produkt na Allegro. Warto jednak zastanowić się także nad samym sposobem prowadzenia sprzedaży w tym serwisie. To, w jaki sposób eksponujesz swoje towary i jak obsługujesz klientów, będzie bowiem wpływało na Twoje dochody w stopniu nie mniejszym niż płatne działania marketingowe.

Zwróć uwagę przede wszystkim na następujące czynniki:

Dobór odpowiednich produktów

Nawet najlepsze narzędzia marketingowe nie zachęcą użytkowników do wyboru Twojej oferty, jeśli nie będzie ona obejmowała wystarczająco atrakcyjnych produktów. Przed rozpoczęciem sprzedaży sprawdź więc, które towary cieszą się największą popularnością. Możesz wykorzystać w tym celu takie narzędzia jak Google Trends lub TradeWatch. Pamiętaj jednak, że wybrana przez Ciebie kategoria nie może być zdominowana przez konkurencję. W takich warunkach trudno Ci się będzie wybić na Allegro.

Wysoka jakość aukcji

Nie musisz wcale korzystać z płatnych funkcji promowania na Allegro, aby zachęcić potencjalnych klientów do wyboru właśnie Twojej oferty. W wielu przypadkach wystarczy zadbać o wygląd i wartość merytoryczną aukcji. Postaraj się więc szczegółowo opisywać swoje towary i ilustrować je zdjęciami wysokiej jakości. Fotografie powinny zresztą w miarę możliwości przedstawiać artykuły w użyciu. Wyjątek stanowią miniaturki, które muszą prezentować produkty na białym tle. Poświęć też nieco uwagi tytułom aukcji, które mogą zarówno przyciągać, jak i odstraszać kupujących.

Sprzedaż na kilku kontach

Choć na pierwszy rzut oka może się to wydawać nieco podejrzane, wykorzystywanie kilku kont przez jednego sprzedawcę jest na Allegro powszechne i jak najbardziej legalne. Dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujesz podwójnie. Po pierwsze tworzysz złudzenie, że użytkownicy porównują sobie oferty różnych sklepów, zwiększając prawdopodobieństwo wyboru właśnie Twoich aukcji. Po drugie kreujesz wizerunek wyspecjalizowanego sprzedawcy, ponieważ na każdym koncie oferujesz produkty z innej branży.

Sprzedaż wielokanałowa

Warto iść jeszcze krok dalej i uzupełnić działania na Allegro o dodatkowe kanały sprzedaży. Dobre efekty może przynieść Ci utworzenie własnej witryny sklepowej, a także rejestracja w innych marketplace’ach (np. eBay, Morele, Empik czy Amazon) oraz porównywarkach cenowych (np. Ceneo). Niektórzy sprzedawcy robią też dobry użytek z serwisów ogłoszeniowych (np. OLX) i mediów społecznościowych (np. sklep na Facebooku i Instagramie). Pamiętaj jednak, że obecność we wszystkich tych kanałach nie ma najmniejszego sensu. Chodzi o wybór wyłącznie tych, których faktycznie używa Twoja grupa docelowa.

Sprawne zarządzanie sprzedażą

Na koniec warto podkreślić znaczenie całościowego zarządzania e-commercem. Korzystając z różnych kanałów sprzedaży, potrzebujesz bowiem jednego dobrego oprogramowania do obsługi zamówień i kontrolowania asortymentu. Najlepiej sprawdzają się w tej roli inteligentne platformy sklepowe. Gwarantują one dostęp do wszystkich niezbędnych narzędzi, pozwalając zarządzać biznesem z poziomu jednego panelu administracyjnego. Wybierz więc oprogramowanie dostosowane do swoich potrzeb i zapewnij sobie wygodę prowadzenia sprzedaży w sieci!

Promowanie aukcji Allegro — podsumowanie

Stosując się do naszych porad, z łatwością zbudujesz sobie przewagę konkurencyjną na Allegro. Wykorzystanie odpowiednich narzędzi marketingowych i dbałość o atrakcyjny wygląd ofert pozwolą Ci pozyskiwać nowych klientów i zwiększać sprzedaż. Promuj więc swoje aukcje na Allegro i zarabiaj!

WARTO PRZECZYTAĆ:

neonet Neonet zamknął pierwszy sklep. Czy to oznacza koniec sieci?
Duża sieć, zmagająca się z problemami, właśnie zamknęła swój pierwszy sklep w Bielsku-Białej. Chodzi oczywiście o Neonet. Co było powodem? Zdradzamy szczegóły! Zamknięcie sklepu jest
neonet Neonet upada? Sieć sklepów zmaga się z problemami
Jaka przyszłość czeka Neonet? Sieć sklepów Neonet wydała oświadczenie o złożeniu w sądzie wniosków o restrukturyzację, a gdy ta się nie powiedzie – o ogłoszenie
Ciekawym sposobem na biznes w sieci jest platforma B2B czyli innymi słowy własna hurtownia internetowa. Jej założenie może się wydawać skomplikowane, jednak istnieje wiele nowoczesnych rozwiązań, które w znacznym stopniu usprawniają ten proces. Jak założyć hurtownię internetową?
Internet to bardzo popularne narzędzie oferujące swoim użytkownikom wiele ciekawych możliwości. Między innymi za pośrednictwem Internetu można wykonywać różne usługi lub prowadzić sprzedaż produktów. Ciekawym
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *