Zakupy internetowe stały się naszą codziennością. Znacznie rzadziej dokonujemy już transakcji fizycznie – wybierając produkty z półek oraz płacąc za nie przy kasie. Wędrówki między alejkami zamieniliśmy na przeklikiwanie kategorii. Sięganie po portfel natomiast zastąpione zostało wciskaniem przycisku „Kup teraz”. Wiele wskazuje na to, że popularność sklepów internetowych będzie tylko rosnąć. Warto więc zadbać o swoją własną platformę sprzedażową.

Jaki powinien być dobry, przyciągający uwagę e-commerce? Przejrzysty, prosty w nawigowaniu, z licznymi filtrami oraz z dostosowany do potrzeb użytkownika interfejsem. To wszystko oraz wiele więcej można osiągnąć dzięki Magento 2. Dwójka przy nazwie sugeruje, że jest to usprawniona wersja systemu funkcjonującego w przestrzeni IT od dawna. Tak jest w rzeczywistości. Warto jednak rzucić na tę sprawę nieco więcej światła, aby odpowiedzieć sobie na pytanie, jak wygląda współczesny Magento development oraz jakie korzyści wiążą się z użytkowaniem takiego rozwiązania.

E-commerce Magento – jak to się zaczęło?

Sama historia Magento jest – jak na standardy internetowe – dość długa. System ten został stworzony w 2008 roku. W tych czasach funkcjonowanie w cyberprzestrzeni miało zgoła odmienny charakter niż standard, do jakiego jesteśmy przyzwyczajeni dzisiaj. Sklep Magento stał się więc opcją dość popularną, ponieważ środowisko to funkcjonuje od wielu lat i doczekało się ogromnej liczby dodatkowych funkcjonalności.

Tym bardziej że Magento 2 oraz wcześniejsze wersje platformy działają na zasadzie open source, a więc z dużą łatwością można wprowadzać zmiany w strukturze funkcjonowania samej platformy.

Wersja wzbogacona o symbol dwójki w nazwie powstała w 2015 roku, natomiast trzy lata później, program ten zainteresował przedsiębiorstwo Adobe na tyle, że jego przedstawiciele zdecydowali się na zakup. Od tego momentu mamy do czynienia z dwiema wymiennymi nazwami. Pierwszą jest oczywiście Magento 2, drugą natomiast – Adobe Commerce. Statystyki na lipiec roku 2022 pokazują, że platforma ta zasila 1.72 procent wszystkich e-commerców w Internecie.

Advox – specjaliści od Magento 2

Każdy e-commerce Magento to perspektywiczny serwis umożliwiający zarządzanie nawet kilkoma sklepami z pozycji jednego panelu. Mało który przedsiębiorca ma jednak czas i chęci, aby zaangażować się w naukę tak zaawansowanego systemu. Właśnie dlatego najlepiej od razu postawić na usługi specjalistów.

Advox to poznański softwarehouse skupiający się na tworzeniu sklepów internetowych o światowym standardzie. Pracownicy wielkopolskiej firmy mogą poszczycić się statusem certyfikowanego partnera Magento – Adobe Bronze Solution Partner. To nobilitujące odznaczenie stało się możliwe dzięki kolektywnej pracy 11 certyfikowanych specjalistów, dla których Magento development nie ma żadnych tajemnic.

Jeśli więc interesuje Cię własny e-commerce o niemalże nieograniczonych możliwościach, dostosowany do potrzeb współczesnego klienta i pozwalający na rozwój – nie zastanawiaj się. Zgłoś się do firmy Advox, przedstaw swój pomysł na sklep internetowy i przekonaj się sam o niezwykłych zdolnościach osób pracujących w tym przedsiębiorstwie.

PWA – technologia w służbie efektywności

Współczesny użytkownik przyzwyczaił się do codziennego użytkowania wielu aplikacji mobilnych. Tendencja ta ma bardzo prostą przyczynę. Zdecydowanie częściej korzystamy dzisiaj z urządzeń przenośnych. Laptop, chociaż, technicznie rzecz biorąc, również wpisuje się w tę kategorię, raczej nie jest traktowany w ten sposób. Ma po prostu za dużą masę względem chociażby trzymanego w kieszeni smartfona. Z pozycji telefonu łatwiej obsługuje się aplikacje, niż wchodzi na strony internetowe. Niechęć do mobilnych stron www rozwiązuje opcja PWA – Progressive Web Apps. Czym one są i dlaczego warto na nie stawiać?

Progresywne aplikacje internetowe to sposób połączenia zalet stron www z wygodą „appek” obsługiwanych na iOS-ie lub Androidzie. Dzięki zastosowaniu tej technologii witryna sieciowa przypomina swoim designem oraz funkcjonowaniem natywną aplikację. Z tą różnicą, że użytkownik nie musi jej instalować – co ma ogromne znaczenie w przypadku wielu osób, które po prostu nie chcą pobierać kolejnych programów i zarządzać pamięcią wewnętrzną urządzenia.

Ich powstawanie oraz ulepszanie odbywa się za pośrednictwem nowoczesnych interfejsów API. Pozwala to dostosować PWA do współczesnych standardów oraz oczekiwań użytkowników.

Magento PWA – wprowadź swój sklep w standardy XXI wieku

Czy takie rozwiązanie ma szansę przyczynić się do rozwoju e-commerce’a? Jak najbardziej. Zalety opierają się m.in. na tym, iż Magento PWA eliminuje konieczność poświęcania czasu i zasobów na tworzenie odrębnej aplikacji działającej podobnie co sama witryna. Czas ten z kolei można wykorzystać na usprawnienie funkcjonowania samego sklepu, doskonaleniu jego funkcjonalności oraz poprawie elementów wymagających większej uwagi. PWA wdrożenie to świetna opcja na optymalizację pracy nad projektem przy jednoczesnej implementacji wszystkich dogodności, z jakimi kojarzymy aplikacje mobilne.

To oczywiście nie wszystko. Decydując się na wdrożenie Magento 2 PWA, możemy zyskać jeszcze wiele innych wartych uwagi atutów. Ogromne znaczenie z perspektywy wygody użytkownika ma chociażby wysoka prędkość ładowania oraz częściowa praca w trybie offline. Tzw. pagespeed, czyli właśnie czas doładowywania się witryny wpływa na współczynnik bounce rate mierzący to, ilu użytkowników momentalnie opuszcza stronę. Im szybszy pagespeed, tym większy ruch w obrębie witryny.

Osoby o ograniczonym transferze ucieszy fakt, iż PWA zmniejsza ilość pobieranych danych podczas nawigowania strony. To także idealna opcja dla przedsiębiorców szukających sposobów na poprawę swoich pozycji w wyszukiwarce. Google premiuję strony dostosowane do wymogów urządzeń mobilnych, a PWA wdrożenie zapewnia efektywniejsze zagospodarowanie budżetu przeznaczonego na działania SEO.

Udostępnij

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *