
Szukając rozwiązań, które zoptymalizują procesy w firmie i poprawią jej wydajność, można szybko natknąć się na Dynamics 365 Business Central. Jego autorem jest Microsoft, a więc firma doskonale znana zarówno użytkownikom prywatnym, jak i biznesowym, choćby z takich rozwiązań, jak systemy operacyjne Windows czy pakiet biurowy Office.
Warto bliżej się przyjrzeć temu narzędziu – nie jest ono wcale zarezerwowane dla wielkich korporacji, a przeciwnie, twórcy podkreślają jego użyteczność w podmiotach z zakresu MŚP. Poniżej wyjaśnimy szczegółowo, czym jest Dynamics 365, do czego służy i jakie ma najważniejsze zalety. Zapraszamy!
Czym jest Microsoft Dynamics 365 Business Central?
Najprościej mówiąc, Dynamics 365 Business Central to oprogramowanie do zarządzania firmą na wielu płaszczyznach. Jej celem jest połączenie w jednym miejscu pracy różnorakich zespołów działających w ramach przedsiębiorstwa, tak, aby zapewnić sprawną, efektywną pracę, a także maksymalne bezpieczeństwo obrotu danych.
Już sama nazwa sugeruje, że mamy tu do czynienia ze swoistym „centrum biznesowym”. Podstawowa licencja Dynamics 365, o nazwie Essentials, obejmuje między innymi funkcje z zakresu sprzedaży i marketingu, zarządzania finansami, zapasów, sprzedaży oraz dostawy.
Co ważne, w ramach jednej licencji narzędzie jest dostępne dla nieograniczonej liczby użytkowników. Nie ma więc mowy o tym, aby na przykład dla jakiegoś działu nie starczyło już miejsca.
Program można dostosowywać do swoich potrzeb i w razie pojawienia się takiej konieczności rozbudowywać. Licencja Premium obejmuje wszystkie rozwiązania z Essentials, ponadto oferuje jeszcze funkcje powiązane z produkcją i zarządzaniem usługami.
Dlaczego warto korzystać z Dynamics 365 Business Central?
W miarę rozwoju firmy (zatrudniania kolejnych pracowników, zwiększania się ilości klientów i obrotów) pojawiają się nowe możliwości, ale też nowe problemy. Coraz trudniej jest zapanować nad przepływem danych i prowadzonymi projektami, a także rozsądnie planować przyszłe działania. Dobre „centrum biznesowe” staje się wręcz niezbędne do uniknięcia niepotrzebnego i potencjalnie bardzo problematycznego chaosu.
Rozwiązań do zarządzania przedsiębiorstwem jest wiele, natomiast Dynamics 365 Business Central wyróżnia się pod kilkoma względami. Jest to narzędzie bardzo elastyczne – już wspomniano, że można je modyfikować i rozbudowywać, dodatkowo korzystanie z niego jest możliwe z dowolnego miejsca i przy użyciu różnego rodzaju urządzeń.
Oprogramowanie ma wbudowany moduł analizy biznesowej. Jest w stanie wizualizować kluczowe dane w czasie rzeczywistym, co pozwoli na podejmowanie lepszych decyzji biznesowych. Przejrzysty interfejs w połączeniu z bogactwem operowanych informacji obniża ryzyko związane z prowadzonymi działaniami.
Dynamics 365 jest nawet w stanie przewidywać sprzedaż, wykorzystując do tego dane historyczne, chociaż oczywiście ostateczne rezultaty sprzedażowe są zależne od wielu czynników, w tym takich niemożliwych do uwzględnienia przez sztuczną inteligencję.
W jakich branżach może sprawdzić się Dynamics 365?
Microsoft Dynamics 365 Business Central to narzędzie niezwykle uniwersalne, możliwe do wykorzystania w wielu branżach. Jednocześnie oferuje ono garść dedykowanych rozwiązań do największych i najbardziej kluczowych branż, tak, aby odpowiedzieć na ich indywidualne potrzeby. Mowa tutaj o branży usługowej, produkcyjnej oraz dystrybucyjnej.
Kluczowe funkcjonalności z punktu widzenia zarządzania projektami dla usług to przede wszystkim skuteczne zarządzanie zasobami, a także przygotowywanie kart pracy i monitorowanie realizowanych zleceń.
Dziennik kontroli produkcji czy też planowanie zleceń produkcyjnych przydadzą się za to, jak łatwo się domyślić, w branży produkcyjnej. W przypadku branży dystrybucyjnej szczególne znaczenie mają zaś wszelkiego rodzaju rozwiązania związane z podglądem rozmieszczenia towarów i ich dostępnych zapasów. Krótko mówiąc, praktycznie każda firma powinna być w stanie znaleźć wśród oferowanych przez Dynamics 365 funkcji coś dla siebie.
Jak wdrożyć Dynamics 365 w swojej firmie?
W teorii można załatwiać wszelkie kwestie związane z Microsoft Dynamics 365 Business Central bezpośrednio poprzez kontakt z firmą odpowiedzialną za to narzędzie, czyli tytułowym Microsoftem. W praktyce, znacznie skuteczniejszym, wygodniejszym i pewniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z usług firmy, która zajmuje się profesjonalnym wdrażaniem Dynamics 365 w polskich przedsiębiorstwach.
W ten sposób będzie można mieć pewność, że wdrożenie przebiegnie w sposób w pełni prawidłowy i optymalny. Dodatkowo, można przy okazji zorganizować szkolenia z użytkowania oprogramowania prowadzone przez ekspertów, tak, aby pracownicy firmy w pełni wykorzystali jego potencjał.
Na wdrożeniu współpraca ze specjalistami z zakresu Dynamics 365 nie musi się kończyć, ponieważ często oferują oni również usługi związane z pomocą techniczną (helpdeskiem). Dzięki temu w razie, gdyby w dowolnym momencie użytkowania oprogramowania pojawił się jakiś problem, będzie można liczyć na rzetelne wsparcie.
WARTO PRZECZYTAĆ:





