Notowanie na kartce papieru potrafi być wygodne, ale jest mało efektywne. Zapiski mogą się zgubić, ulec zniszczeniu i nie zawsze mamy je pod ręką. Alternatywą są wygodne i wszechstronne aplikacje do notowania, które umożliwiają szybką i łatwą synchronizację pomiędzy wszystkimi posiadanymi urządzeniami. Oto najlepsze dostępne na rynku aplikacje do tworzenia notatek.

Dlaczego warto korzystać z aplikacji do tworzenia notatek?

Tradycjonaliści z pewnością będą przekonywać, że do tworzenia notatek wystarczy długopis bądź ołówek i kartka papieru. Oczywiście taki sposób notowania jest skuteczny, ale w porównaniu z aplikacjami nie do końca wygodny.

Zalety aplikacji do tworzenia notatek:

  • mamy je zawsze pod ręką
  • nie zgubią się w przeciwieństwie do kartki papieru
  • nie trzeba nosić ze sobą notesu, by szybko coś zanotować
  • umożliwiają notowanie głosowe
  • notatki synchronizują się pomiędzy urządzeniami
  • pozwalają tworzyć zaawansowane notatki – ze zdjęciami, grafikami, a nawet wideo
  • notatki można łatwo udostępniać innym osobom i wspólnie nad nimi pracować
  • można nimi zrobić zdjęcie tablicy (lub np. zeszytu) i przetworzyć obraz na tekst

Najlepsze aplikacje do tworzenia notatek – TOP 5

Evernote – kompleksowa aplikacja do notatek cyfrowych

Evernote

Evernote to jedna z najstarszych, a co za tym idzie, najdłużej rozwijanych aplikacji do notowania. Ze względu na ogrom oferowanych funkcji, nie mogło jej zabraknąć w naszym rankingu.

Apka jest dostępna na wszystkich popularnych platformach – Androidzie, iOS czy bezpośrednio jako rozszerzenie w wiodących przeglądarkach. Z tym ostatnim wiąże się zresztą bardzo przydatna funkcja tworzenia wycinków stron internetowych i zapisywania ich jako notatki. Użytkownik może też zapisać artykuł do przeczytania na później.

Notatki można wzbogacać w aplikacji o dźwięk, materiały wideo, zdjęcia, grafiki czy nawet pliki PDF. Dzięki temu wszystkie potrzebne informacje i dokumenty, zbierane np. w ramach researchu, przechowywane są w jednym miejscu.

Evernote wychodzi także poza zwykłą aplikację do notowania, oferując funkcje związane z organizacją i produktywnością. Użytkownicy mogą tworzyć zadania, wyznaczać terminy ich realizacji, flagować czy ustawiać przypomnienia.

Nie mogło oczywiście zabraknąć funkcji skanowania dokumentów, a dzięki synchronizacji stają się one łatwo dostępne na wszystkich naszych urządzeniach. Na uwagę zasługuje również integracja z Kalendarzem Google.

Evernote w podstawowej wersji jest dostępny za darmo i do tworzenia prostych notatek w zupełności wystarczy. Dostępne są również plany kosztujące odpowiednio 11,00 zł i 13,99 zł miesięcznie, oferujące rozbudowane możliwości. To propozycja dla osób, które na Evernote chcą dodatkowo oprzeć swoją produktywność i zarządzanie czasem.

Google Keep – cyfrowe notatki w formie karteczek

Google Keep

Google Keep to najprostsza aplikacja do notowania w naszym zestawieniu. Oferuje wyłącznie to, czego można by się spodziewać po rozwiązaniu tego typu. Mowa oczywiście o możliwości tworzenia prostych notatek tekstowych.

Aplikacja działa na zasadzie samoprzylepnych karteczek. Nawiązuje więc do tradycyjnego sposobu notowania. Kartki można nazywać, zmieniać ich kolor, a nawet przesuwać po wirtualnej tablicy, rozmieszczając je we własny sposób.

Google Keep umożliwia przy tym głosowe dyktowanie notatek, a także dodawanie do nich checkboxów, które można odhaczać. Świetnie sprawdzi się więc również do tworzenia zbioru zadań do wykonania czy listy zakupów.

Dużą zaletą jest oczywiście możliwość synchronizacji notatek pomiędzy urządzeniami. Google Keep działa również w przeglądarce, więc apkę można uruchomić na każdym komputerze, smartfonie czy tablecie.

Microsoft OneNote – uniwersalna aplikacja do notatek

Microsoft OneNote

Kolejną kompleksową aplikacją do notatek cyfrowych jest Microsoft OneNote. Swoim działaniem przypomina nieco Evernote. Umożliwia notowanie i synchronizację zapisków pomiędzy urządzeniami, ale to dopiero początek jej możliwości.

Użytkownicy mogą korzystać z wirtualnych notesów, które można dzielić na sekcje i strony. Funkcja ta w znaczący sposób poprawia organizację spraw, a prosta nawigacja sprawia, że do notatek można łatwo powrócić w dowolnym momencie.

Notatki można tworzyć, wprowadzając tekst za pomocą klawiatury, bądź rysując palcem lub rysikiem po ekranie. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby do zapisków dodawać odręczne adnotacje czy zakreślenia. Można je też wzbogacać o grafiki i materiały wideo, a także zapisywać notatki głosowe.

Pomocną funkcją jest też tagowanie notatek, dzięki czemu szybko wyświetlimy te najważniejsze lub zadania do wykonania. Stworzone notesy można oczywiście wygodnie udostępniać innym osobom.

Na uwagę zasługuje także narzędzie OneNote Web Clipper, które umożliwia zapisywanie wycinków stron internetowych czy też całych witryn do późniejszego przejrzenia. Co więcej, na stronach można od razu wprowadzać odręczne adnotacje, by wyróżnić informacje, które przykuły naszą uwagę.

Aplikacja OneNote wchodzi w skład abonamentu Office 365, ale można z niej również korzystać za darmo, bez aktywnej subskrypcji.

Simplenote – cyfrowe notatki w najprostszej formie

Simplenote
Simplenote to darmowa aplikacja do cyfrowych notatek, która wyróżnia się bardzo prostym i przejrzystym interfejsem. Jej funkcje są ograniczone do absolutnego minimum, aby nie rozpraszać użytkownika. Dzięki temu może się on po prostu skupić na tworzeniu notatek.

Simplenote jest oczywiście dostępne na wszystkich popularnych platformach – Androidzie, iOS, Windowsie, Linuksie i Macu. Apkę można też uruchomić bezpośrednio w przeglądarce internetowej.

Notatki synchronizują się pomiędzy urządzeniami w czasie rzeczywistym. Użytkownik może je tagować, by łatwiej je później odnaleźć. Program automatycznie przypisuje do nich daty, dzięki czemu można szybko podejrzeć, co notowaliśmy tydzień lub np. miesiąc temu.

Własne zapiski można oczywiście udostępniać innym osobom. W ten sposób można np. tworzyć proste listy zadań czy zakupów.

Dropbox Paper – cyfrowe notatki do pracy w zespole

Dropbox Paper

Dropbox Paper to narzędzie przeznaczone przede wszystkim do pracy zespołowej. Umożliwia symultaniczne działania na materiałach, tworzenie listy zadań i przydzielanie ich do poszczególnych członków zespołu czy przechowywanie ważnych plików.

Świetnie sprawdzi się do pracy nad zespołowymi projektami, w ramach których należy zebrać sporo informacji i posegregować je według schematów. Dzięki Dropbox Paper każdy użytkownik ma natychmiastowy dostęp do materiałów i widzi postępy innych osób.

Notatki można wprowadzać w klasyczny sposób. Do dokumentów można dodawać zdjęcia, odnośniki do materiałów wideo czy nawet linki inspirujące do Pinteresta. Narzędzie pozwala też na szybkie przekazywanie opinii do poszczególnych materiałów, dodawanie adnotacji itp.

Po integracji z kalendarzem Dropbox Paper pozwala na łatwe odnajdywanie plików powiązanych z zaplanowanym spotkaniem. Współpracuje też z takimi narzędziami, jak Sketch czy Invision, oferując wygodny podgląd plików stworzonych w tych programach.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Najlepsze smartwatche 2020 Najlepsze smartwatche 2020 – co wybrać?
Robiliśmy już dla Was ranking najlepszych słuchawek bezprzewodowych, a także foteli dla graczy. Dzisiaj przyszedł czas na porównanie smartwatchy, czyli rosnącego w coraz większą popularność
jaki linux wybrac Jaki Linux wybrać?
Windowsy i, przynajmniej w Polsce, w mniejszym stopniu macOS-y, wielu ludziom już się przejadły. Nie tylko zdaniem niektórych te systemy nie spełniają pod różnymi względami
Najlepsze mody do Wiedźmina 3 Najlepsze mody do Wiedźmina 3
W co gracie w te święta? Czyżby w (według niektórych) najlepszą polską produkcję w historii, Wiedźmina 3? W końcu dopiero co miała miejsce premiera serialu
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *