Podczas dzisiejszej prezentacji State of Unreal zaprezentowano pierwszy materiał z rozgrywki w The Witcher 4. Choć premiera gry wciąż zapowiedziana jest dopiero na 2026 rok, zaprezentowane demo dostarczyło fanom pierwszego technicznego spojrzenia na nową odsłonę Wiedźmina.

Wiedźmin 4 na pierwszych materiałach

Fragment rozpoczął się od przerywnika filmowego, w którym potwór atakuje wóz – chwilę później na miejsce przybywa Ciri. Po krótkiej scenie gra płynnie przechodzi w sekwencję gameplayu, prowadzoną na żywo przez Kajetana Kapuścińskiego, reżysera przerywników w CD Projekt RED. Całość komentowali Wyeth Johnson z Epic Games oraz Sebastian Kalemba, dyrektor gry i wiceprezes CDPR.

Ciri dosiada konia o imieniu Kelpie, który dzięki technologii Unreal Chaos Flesh Solver i algorytmom deformacji opartym na uczeniu maszynowym prezentuje się niezwykle realistycznie – widać pracę mięśni i skóry, bez wpływu na wydajność gry. Środowisko ożywa za sprawą technologii Nanite Foliage, która umożliwia szybkie renderowanie gęstej roślinności i detali krajobrazu.

Bohaterka dociera do miasta Vargrest, wypełnionego setkami NPC-ów reagujących dynamicznie na otoczenie – niektórzy oglądają niedźwiedzia, inni robią zakupy na straganach. Kamera pokazuje naturalne przejście z rozgrywki do przerywnika – Ciri opiera się o ogrodzenie i rozmawia z postacią zlecającą zadanie. Twórcy przybliżyli też sceny rozmów przechodniów – np. dwójki rybaków komentujących jakość ryb – by zademonstrować, jak blisko do jakości głównej postaci mają teraz zwykli NPC.

W końcowej części prezentacji do miasta dodano cyrk, którego widownia została rozszerzona o dziesiątki kolejnych postaci reagujących w czasie rzeczywistym na występ – bez spadków płynności czy wizualnych zacięć. Kalemba podkreślił, że zespół pracuje nad

najbardziej immersyjnym i ambitnym otwartym światem w historii serii,

a osiągnięcie tej wizji możliwe jest dzięki ścisłej współpracy z Epic Games i technologii Unreal Engine 5.

Chociaż nie było o tym słowa to jednak wygląda na to, że został również poprawiony wygląda Ciri. Po pierwszym zwiastunie Wiedźmina 4 CD Projekt Red usłyszał sporo negatywnych opinii o zbyt drastycznym postarzeniu bohaterki. Przypadek, czy celowe działanie?

Wymagania sprzętowe Wiedźmin 4

Tych oczywiście jeszcze nie znamy, jednak twórcy podczas pokazu zdradzili, na czym była odpalona gra do prezentacji. Otóż było to zwykłe PS5, a sama gra miała włączony ray-tracing i utrzymywała 60 fps.

Zgodnie z ostatnim raportem finansowym CD Projektu, prace nad The Witcher 4 są już zaawansowane, jednak premiera wciąż planowana jest na 2026 rok. Dzisiejszy pokaz stanowi więc pierwsze techniczne spojrzenie na to, co przyniesie kolejna generacja Wiedźmina.


Administrator

Na co dzień zajmuję się organizacją konkursu łazików marsjańskich, żeby wieczorami móc oddać się graniu. Lubię klimaty post-apo, jeździć na woodstock i preferuję PvE od PvP. Posiadam komplet smoczych kul. Odwiedź mnie na Twitchu: https://www.twitch.tv/grokoko

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

jak zainstalować mody do Cyberpunk 2077? Jak zainstalować mody do Cyberpunk 2077? Poradnik krok po kroku
Gracze PC od lat uwielbiają modyfikacje, a Cyberpunk 2077 nie jest wyjątkiem. Jeśli zastanawiasz się, jak zainstalować mody do Cyberpunk 2077, ten poradnik pomoże Ci
jakubiak wiedźmin 4 Marek Jakubiak jako sarmata w Wiedźminie 4? Mamy komentarz polityka!
Czy Marek Jakubiak trafi do gry The Witcher 4 jako… głos typowego sarmaty? Znamy zdanie samego zainteresowanego! Czy w kolejnym Wiedźminie usłyszymy znanego polityka? Takie
Cyberpunk 2077 CD Projekt potwierdził prace nad kontynuacją Cyberpunka!
CD Projekt RED potwierdził, że prace nad kontynuacją gry Cyberpunk 2077, znaną pod nazwą kodową Project Orion, weszły w fazę preprodukcji. Według najnowszego raportu finansowego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *