
To już chyba powoli można nazwać tradycją. Kolejny port gry z konsoli ma problemy techniczne po premierze na PC. Tym razem trafiło na Spider-Mana 2 od Sony.
Co poszło nie tak ze Spider-Manem 2?
Kolejny hit z PS5 trafił na PC i w zasadzie po raz kolejny okazało się, że nie warto kupować gry przed upewnieniem się, że działa. Kontynuacja przygód człowieka pająka zaskoczyła graczy swoim niedopracowaniem na tyle, że problemy z płynnym działaniem zgłaszają nawet posiadacze najnowszych kart graficznych Nvidia – GeForce RTX 5080.
Agregat recenzji na Steam przedstawia ocenę gry jako “mieszaną”, więc Sony i tak może mówić o szczęściu. Inna sprawa, że gracze mogą być bardziej pobłażliwi, ponieważ kilka dni przed premierą Sony ogłosiło, że wycofuje się z przymusu konta PSN w swoich grach na PC. Strach pytać, jaka byłaby reakcja graczy, gdyby do kompletu musieliby jeszcze założyć kolejne konto do gry.
Od czasu przed weekendowej premiery zostały wypuszczone już dwa patche z fixami, które naprawiają nie tylko problemy techniczne, ale również dosyć nieoczekiwane bugi i błędy. W patch notach można przeczytać:
Ta łatka usuwa również błąd, który uniemożliwiał graczom zdobywanie osiągnięć. Dotknięci gracze odblokują te osiągnięcia z mocą wsteczną po zaktualizowaniu gry i załadowaniu pliku zapisu. […] usuwa blokadę progresji związaną z liczbą klatek na sekundę [w jednej z misji – przyp. redakcji].
Co jeszcze? Np. rozwiązanie problemów z przyciskami kontrolera, gdy używa się DualShocka 4, czyli pada z PS4. W dzisiejszym świecie gier największym problemem pewnie jest (już naprawiony) brak osiągnięć na Steamie, chociaż gracze raportują również inne zabawne błędy. Jednemu z nich gra dwa razy się wyłączyła z powodu przegrzania karty graficznej, podając temperaturę… 46 stopni.
Nie ma się co oszukiwać – wszystkie błędy zostaną pewnie prędko naprawione, aczkolwiek to poniekąd straszne, że kupno gry za pełną cenę na premierę to absolutna loteria.
Remember: no preorders!
WARTO PRZECZYTAĆ:





