Bindy i aliasy w CS:GO mają wiele zastosowań. Można dzięki nim na przykład wykorzystywać skok na scrollu, czyli bunnyhop lub szybko kupować zestaw wyposażenia czy też zmieniać rękę, w której trzymamy nóż. Opcji jest naprawdę wiele. W zestawieniu zebraliśmy najlepsze bindy do CS:GO, które mogą okazać się przydatne. Sprawdź!

Jak używać bindów w CS:GO oraz co warto o nich wiedzieć? Podstawowe informacje i praktyczne porady

Bindy w CS:GO to nic innego, jak skróty klawiszowe, które pod wieloma względami sprawiają, że rozgrywka jest wygodniejsza lub przyjemniejsza. Niektóre z nich dają nawet zupełnie nowe możliwości – warto ich używać. Opcji jest naprawdę wiele. Można sprawić, że kupimy cały zestaw wyposażenia jednym przyciskiem czy też wykonamy perfekcyjny jumpthrow za każdym razem. Bindy są niezwykle przydatne. Jak jednak ich używać?

bindów w CS:GO

Bindy występują pod postacią specjalnych komend. Można je wklejać do konsoli w grze lub pliku autoexec.cfg. Oba te sposoby będą skuteczne. Mimo wszystko samo tworzenie bindów może sprawiać pewne problemy. Trzeba znać komendy, które wpływają na grę. Najważniejszy jest schemat pisania bindów do CS:GO. Na jego podstawie można stworzyć dowolny algorytm.

Wygląda on następująco: bind “klawisz” komenda_wywołująca_działanie. Tak skonstruowany wiersz trzeba wkleić lub wpisać do konsoli pod tyldą w CS:GO lub pliku autoexec.cfg. Istnieje kilka zasad, o których należy pamiętać. Przede wszystkim trzeba używać klawiszy, które nie są wykorzystywane. Dodatkowo warto wiedzieć, że można tworzyć bindy z wieloma komendami zamiast jednej.

Najbardziej przydatne bindy do CS:GO, które warto znać – wykorzystaj je w swojej grze!

Bindów można stworzyć wiele. Wszystko zależy tutaj od osobistych preferencji oraz pomysłowości gracza. Trzeba jednak znać odpowiednie komendy. Poniżej zebraliśmy najpopularniejsze, przydatne bindy do CS:GO, które mogą okazać się niezbędne. Sprawdź i wykorzystaj je w swojej grze!

Skoki na scrollu myszy – bunnyhop

To bardzo popularny bind. Pozwala on sprawniej wykonywać kolejne skoki, które łączą się w serię, czyli tzw. bunnyhop. Można wykorzystać kręcenie scrollem na dół i do góry.

Aktywacja bindów:

  • Scroll do góry: bind “MWHEELUP” “+jump”
  • Scroll do dołu: bind “MWHEELDOWN” “+jump”

Cofnięcie bindów:

  • Scroll do góry: bind “MWHEELUP” “invprev”
  • Scroll do dołu: bind “MWHEELDOWN” “invnext”

Zmiana ręki trzymającej broń

Taka funkcja to oczywiście kwestia estetyczna – zależna od osobistych preferencji. Mimo wszystko podczas wychylania się broń może zasłonić przeciwnika. Wtedy także zmiana ręki będzie dość przydatną opcją.

Bind na zmianę ręki:

  • bind “klawisz” “toggle cl_righthand 0 1”

Szybkie używanie różnych rodzajów granatów

Taka funkcja zapewnia kilka milisekund przewagi podczas rozgrywki. Opcja szybkiego rzucania dowolnym rodzajem granatu jest niezwykle przydatna. Standardowo trzeba wykonać kilka kliknięć, by wybrać odpowiedni element wyposażenia.

Granat oślepiający:

  • bind “klawisz” “use weapon_knife; use weapon_flashbang; drop; slot2; slot1”

Granat odłamkowy:

  • bind “klawisz” “use weapon_knife; use weapon_hegrenade; drop; slot2; slot1”

Granat zapalający:

  • bind “klawisz” “use weapon_knife; use weapon_incgrenade; drop; slot2; slot1”

Granat dymny:

  • bind “klawisz” “use weapon_knife; use weapon_smokregrenade; drop; slot2; slot1”

Wabik:

  • bind “klawisz” “use weapon_knife; use weapon_decoy; drop; slot2; slot1”

Szybkie wyrzucenie bomby

To idealne rozwiązanie podczas rozgrywki po stronie terrorystów. Szybkie wyrzucenie bomby zapewnia sporą oszczędność czasu. Nie trzeba klikać kilka razy – wystarczy jeden zbindowany klawisz.

Szybkie wyrzucanie bomby:

  • bind “klawisz” “use weapon_c4;drop; slot2; slot1”

Perfekcyjny jumpthrow za każdym razem

Bind jumpthrow gwarantuje, że rzucony granat zawsze spadnie w to samo miejsce. To nic innego, jak ruch rzutu i skoku w jednym momencie. Można go zbindować na dowolny klawisz.

Jumpthrow:

  • alias”+jumpthrow” “+jump; -attack; -attack2”;
    alias “-jumpthrow” “-jump”
    bind “klawisz” “+jumpthrow”

Ta komenda jest bardziej rozbudowana, niż poprzednie. Niektóre funkcje wymagają kilku wierszy zamiast jednego, ponieważ są po prostu skomplikowane.

Zmiana głośności gry

Warto ustawić możliwość modyfikowania głośności na dwóch przyciskach. Taka funkcja przydaje się w wielu sytuacjach. Nie trzeba przechodzić do ustawień za każdym razem, kiedy potrzebne jest ściszenie lub pogłośnienie.

Zmiana głośności za pomocą dwóch klawiszy:

  • W górę: bind “klawisz” “incrementvar volume 0.1 1 0.1”
  • W dół: bind “klawisz” “incrementvar volume 0.1 1 -0.1”

Zmiana głośności gry

Zmiana czułości myszy podczas rozgrywki

Jest to naprawdę wygodna funkcja. Wiele osób ustawia zmianę czułości myszki na strzałki. Również sprawia to, że gra jest wygodniejsza – nie trzeba uruchamiać ustawień za każdym razem.

Zmiana czułości myszy:

  • W górę: bind “klawisz” “incrementvar sensitivity 0.1 6 0.1”
  • W dół: bind “klawisz” “incrementvar sensitivity 0.1 6 -0.1”

Pokazywanie FPS i parametrów łącza po kliknięciu TAB

Świetne rozwiązanie, które ukrywa net_graph podczas gry, ale pokazuje go, kiedy gracz naciśnie przycisk TAB, odpowiedzialny za wyświetlanie tablicy wyników. Jeden z najbardziej przydatnych bindów w CS:GO.

Włączenie net_graph podczas wyświetlania tablicy wyników:

  • bind “TAB” “+scorenet”
    alias “+scorenet” “+showscores; net_graph 1”
    alias “-scorenet” “-showscores; net_graph 0”

Cofnięcie komendy:

  • bind “TAB” “+showscores”

Włączanie i wyłączanie czatu głosowego jednym przyciskiem

Naprawdę przydatna opcja. W napiętych sytuacjach podczas rozgrywki, koledzy z drużyny mogą przeszkadzać – wtedy wyłączenie czatu głosowego jest wręcz idealne.

Włącz/Wyłącz czat głosowy wybranym przyciskiem:

  • bind “klawisz” “mute0”
    alias “mute1” “voice_enable 0;say_team Muted; alias mute0 mute2”
    alias “mute2” “voice_enable 1;say_team Unmuted;alias mute0 mute1”
    alias “mute0” “mute1”

Kupowanie elementów wyposażenia

Bindowanie zakupów jest w CS:GO mocno rozbudowane. Można tworzyć całe zestawy, zapisane pod jednym przyciskiem. Warto korzystać z tej opcji, jednak mimo wszystko tworzenie takich bindów wymaga odpowiedniej wiedzy. Należy znać nazwy broni i elementów wyposażenia. Każdy bind tworzy się według określonego niżej wzoru:

  • bind “klawisz” “+bronbuy”

Zamiast “bron”, należy wpisać nazwę elementu wyposażenia. Po całości można dodać średnik i dopisywać kolejne rzeczy. W ten sposób tworzy się całe komendy z zestawami wyposażenia pod jeden przycisk.

Łatwiejsze, wyższe skakanie

Warto wiedzieć, że w CS:GO można skoczyć z jednoczesnym kucnięciem. Umożliwia to wejście na wyższe, normalnie niedostępne miejsca. Wykonanie takiego skoku samodzielnie wymaga pewnej wprawy. Mimo wszystko można skonfigurować bind, który zrobi to za nas.

Skok z kucnięciem:

  • alias “+hjump” “+jump; +duck”;
    alias “-hjump” “-jump; -duck”;
    bind “klawisz” “+hjump”;

Cofnięcie komendy:

  • bind “klawisz” “+jump” i restart gry

Usuwanie krwi i dziur po kulach z mapy

Krew i ślady po kulach na mapie w CS:GO wpływają przede wszystkim na widoczność oraz wydajność. Aby poprawić te kwestie, można bez problemu usunąć takie elementy. Wystarczy zbindować kasowanie krwi i śladów po kulach pod dowolny klawisz.

Usuwanie krwi oraz dziur po kulach:

  • bind “klawisz” “r_cleardecals”

Warto używać usuwania krwi często – podobne ślady, jak na screenie zostaną skasowane. Należy pamiętać, że po zakończonej rundzie krew i ślady po kulach są automatycznie resetowane.

Usuwanie krwi i dziur po kulach z mapy

Informacje o zadanych i otrzymanych obrażeniach po śmierci

W CS:GO możliwe jest wyświetlanie, ile obrażeń zostało zadanych, a ile otrzymanych. Dzieje się to po śmierci, kiedy wykorzystamy odpowiedni bind. Takie rozwiązanie jest wręcz świetne – można szybciej przekazać ważne informacje reszcie drużyny.

Tabela zadanych i otrzymanych obrażeń:

  • Uruchomienie:
    developer 1
    con_filter_enable 2
    con_filter_text_out “Player:”
    con_filter_text “damage”
  • Wyświetlanie tylko zadanych obrażeń:
    developer 1
    con_filter_enable 2
    con_filter_text_out “Player:”
    con_filter_text “damage given”
  • Wyłączenie opcji:
    developer 0

Ułatwienie gry AWP – dwukrotne naciskanie Q

Warto wiedzieć, że podczas rozgrywki snajperką, dwukrotne naciskanie Q wiele ułatwia. W ten sposób przeładowanie jest po prostu szybsze. Nie trzeba jednak robić wszystkiego samodzielnie. Za pomocą jednego bindu można aktywować dwukrotne naciskanie Q zamiast pojedynczego kliknięcia.

Dwukrotne naciskanie Q:

  • alias “+knife” “slot3”
    alias “-knife” “lastinv”
    bind “Q” “+knife”

Wyłączenie tej opcji:

  • bind “Q” “lastinv”

Powiększanie radaru

W CS:GO można przybliżać i oddalać radar. Ułatwia to często zauważenie pozycji przeciwnika. Warto wiedzieć, że możemy ustawić przybliżanie radaru na dowolnie wybrany klawisz.

Powiększanie radaru

Przybliżanie radaru:

  • bind “klawisz” “+radar”
    alias “+radar” “+use; cl_radar_scale 0.6”
    alias “-radar” “-use; cl_radar_scale 0.4”

Za pomocą tego binda można powiększać i zmniejszać radar za pomocą tylko jednego klawisza.

WARTO PRZECZYTAĆ:

halo infinite wymagania Halo Infinite wymagania – jaką konfigurację trzeba mieć?
Seria Halo największą popularnością zdaje się cieszyć w USA, ale w Polsce (i nie tylko) też ma niejednego fana. Pierwszoosobowe strzelanki z Master Chiefem w
doom eternal wymagania pc Doom Eternal wymagania – jaki PC będzie optymalny?
Serii Doom większości graczy przedstawiać nie trzeba. Pierwszoosobowe strzelanki od id Software z Doomguyem w roli głównej cieszą się ogromną popularnością już od końcówki 1993
najlepsze strzelanki na nintendo switch Strzelanki na Nintendo Switch — w co warto zagrać?
Strzelanki na Nintendo Switch podobnie jak i na innych konsolach przeszły długą drogę. Kiedyś wydawało się, że padem po prostu nie da się wygodnie sterować
Udostępnij

Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *