Uruchomienie strony sklepu internetowego może przysporzyć trudności, zwłaszcza gdy tworzy się ją po raz pierwszy. Pomocną dłoń do osób zaczynających handel w sieci wyciągają firmy oferujące SaaS, czyli software as a service. Czy korzystanie z oprogramowania jako usługi jest lepsze niż wybór oprogramowania otwartoźródłowego? Przed założeniem e-sklepu koniecznie trzeba się tego dowiedzieć.

Jak działa sklep internetowy w modelu SaaS?

Skrótem SaaS określa się model biznesowy polegający na oferowaniu oprogramowania do obsługi sklepu internetowego. W zamian za miesięczny lub roczny abonament klienci otrzymują dostęp do kompletnego narzędzia, dzięki któremu są w stanie uruchomić działalność w sieci w bardzo krótkim czasie, czasem nawet w zaledwie jeden dzień.

Przeciwieństwem SaaS jest open source, czyli oprogramowanie otwartoźródłowe. W tym przypadku użytkownik nie płaci za samo prowadzenie strony. Niższy koszt prowadzenia działalności bywa jednak pozorny. Wiele wtyczek zwiększających funkcjonalność witryny i tak jest dostępnych odpłatnie. Trzeba też wydać pieniądze na jej hosting. Niewprawieni użytkownicy często ponoszą też dodatkowy wydatek w postaci wynagrodzenia dla osób tworzących stronę.

Kto może skorzystać z SaaS?

Choć nie można kategorycznie twierdzić, że oprogramowanie open source zawsze ustępuje SaaS, dla wielu osób taka kompleksowa usługa jest wygodniejsza. Właśnie dlatego bywa dobrym rozwiązaniem m.in. dla właścicieli małych działalności. Dzięki temu zyskują nie tylko profesjonalną i w pełni funkcjonalną stronę sklepu, ale także dodatkowe możliwości, np. dropshipping.

Dropshipping, czyli wysyłka zamówień prosto z hurtowni do klienta, przynosi dużo korzyści firmom każdej wielkości. Sprzedawca może zająć się przyjmowaniem zleceń od klientów, pobieraniem należności za produkty i rozliczaniem się z hurtownią. Dzięki temu w koszt prowadzenia internetowego biznesu nie wliczają się kwoty potrzebne do wynajęcia magazynu i wypłacania wynagrodzenia dla jego pracowników.

Z SaaS i dodatkowych opcji proponowanych przez twórców tych narzędzi mają szansę skorzystać również osoby prowadzące działalność nierejestrowaną. Pod adresem https://blog.sky-shop.pl/dropshipping-bez-firmy/ dostawca takiego oprogramowania, firma Sky-Shop dokładnie wyjaśnia, jak wygląda współpraca w ramach dropshippingu między przedsiębiorcą mającym działalność nieewidencjonowaną a hurtownią.

Najważniejsze cechy SaaS

Dropshipping to ważna i przydatna usługa firm oferujących SaaS, ale nie od niej należy zacząć wybór dostawcy oprogramowania. Wcześniej trzeba jeszcze sprawdzić podstawowy zakres opcji. Jako przykład ponownie może posłużyć platforma Sky-Shop. Co więc cechuje taką usługę? Powinna dawać dostęp do:

  • sprzedaży w modelu omnichannel;
  • narzędzi ułatwiających monitorowanie konkurencji;
  • łatwej migracji na platformę.

Kanały sprzedaży

Ograniczanie się do jednego kanału sprzedaży to prosta droga do biznesowego niepowodzenia. Nie ma przypadku w tym, że nawet największe i najbardziej rozpoznawalne marki starają się handlować także na innych stronach. Osoby, które zdecydują się na ofertę Sky-Shop, zyskują dostęp do dodatkowych kanałów sprzedaży takich jak popularne serwisy aukcyjne i porównywarki cenowe.

Monitorowanie konkurencji

W walkę o portfele konsumentów angażuje się coraz więcej podmiotów, a co za tym idzie, konkurencja jest ogromna. Co więcej, o tym, czy klient kupi coś w danym sklepie, w dużej mierze decydują też porównywarki. Sky-Shop proponuje narzędzie do sprawdzania cen na wszystkich popularnych, a także mniej znanych portalach.

Dzięki Sky-Shop właściciele sklepów internetowych mogą również sprawdzać, co klienci sądzą o ich produktach i sposobie realizacji zamówień. Ta wiedza pozwala reagować na ewentualne problemy. Rekomendacje i ostrzeżenia osób piszących opinie w sieci mają bardzo duży wpływ na decyzje zakupowe jeszcze niezdecydowanych klientów.

Migracja witryny na platformę SaaS

Firma oferująca oprogramowanie jako usługę powinna dawać możliwość przeniesienia strony na swoją platformę. Zainteresowane takim rozwiązaniem sklepy internetowe są w stanie to zrobić, ponieważ Sky-Shop oferuje pomoc w migracji witryny. Co więcej, jej implementacja na nowej platformie nic nie kosztuje.

Inne przydatne cechy oprogramowania jako usługi

Poza kluczowym zestawem funkcji istnieją jeszcze takie, które przydadzą się, gdy biznes się rozwinie. Wszystkie najważniejsze dostępne są w poszczególnych planach abonamentowych Sky-Shop. Dzięki temu sprzedawca może:

  • swobodnie decydować o liście produktów do sprzedaży;
  • uprawniać kolejne osoby do zarządzania stroną;
  • dodawać funkcje potrzebne w przypadku obsługi klientów zagranicznych;
  • być na bieżąco z ważnymi danymi bez potrzeby włączania komputera.

Liczba produktów do sprzedaży

Ilość sprzedanych artykułów na początku działalności nie musi mieć większego znaczenia dla firmy. Z czasem biznes może jednak się rozwinąć, a to oznacza comiesięczną wysyłkę setek, a nawet tysięcy zamówień. Na tę okoliczność Sky-Shop przygotował kilka planów abonamentowych. Najniższy pozwala na dodanie setki produktów. Z kolei najwyższy pozwala na handel setkami tysięcy różnych rzeczy.

Administratorzy

W pewnym momencie samodzielne zajmowanie się sklepem może zacząć zajmować zbyt dużo czasu. W takiej sytuacji nie obejdzie się bez rozproszenia odpowiedzialności na współpracowników i podwładnych. Ze Sky-Shop zarządzanie internetowym biznesem staje się łatwiejsze, ponieważ w większości planów abonamentowych da się ustanowić kilku administratorów, a nawet ich nieograniczoną liczbę.

Języki i waluty

Niewątpliwą zaletą e-commerce jest szansa sprzedaży swoich towarów osobom z każdego zakątka świata. Firmom, które planują wejść na rynki zagraniczne, przyda się więc opcja tworzenia stron w innych językach. Ich użytkownikom nie tylko będzie łatwiej przeglądać zasoby strony, ale i płacić za towary. Ceny asortymentu zostaną automatycznie przeliczone na walutę kraju osoby składającej zamówienie. Dzięki temu z góry wie ona, ile zapłaci i to bez potrzeby sprawdzania aktualnego kursu złotówki.

Aplikacja mobilna

Zarządzanie biznesem staje się łatwiejsze, jeśli nie trzeba cały czas siedzieć przy komputerze. Aplikacja Sky-Shop daje dostęp do najważniejszych informacji z poziomu ekranu smartfona. Osoby zarządzające e-sklepem mogą sprawdzić m.in. liczbę zamówień, stan magazynowy, listę aktualnie sprzedawanych towarów oraz spis klientów, którzy są (lub nie) aktywni na stronie sklepu. Tym samym aplikacja dopełnia desktopową wersję modelu software as a service.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Zaplanuj swoje podróże i odkryj piękno miejsc z pomocą drona
Drony stały się obecnie na tyle popularne, że ich użycie podczas podróży nikogo nie dziwi. Nie trzeba bowiem regularnie publikować materiałów w mediach społecznościowych, aby
Szczupła produkcja: Klucz do efektywności i konkurencyjności przedsiębiorstw
W świecie stale rosnącej konkurencji i szybkich zmian technologicznych przedsiębiorstwa stale poszukują innowacyjnych sposobów zwiększenia swojej efektywności i konkurencyjności. Jedną z kluczowych koncepcji, które w
Laptopy dla każdego użytkownika – przegląd
Rynek laptopów przynosi cykliczne zmiany odczuwalne dla użytkowników. Odświeżanie wersji oprogramowania i wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych sprawiają, że do dyspozycji masz wiele wariantów tylko na
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *