Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Premiera gry została opóźniona… ponieważ tytuł spotkał się ze zbyt dużym zainteresowaniem. Tego jeszcze nie grali! Taka właśnie historia przydarzyła się właśnie Splitgate, czyli nowemu FPS-owi od studia 1047 Games, inspirowanemu Portalem. Popularność tytułu podczas betatestów przeszła najśmielsze oczekiwania twórców i w związku z tym muszą oni dokonać pewnych poprawek.

Aktualnie w Splitgate jednocześnie może grać 65,536 osób – okazało się, że to za mało

Splitgate jest dostępne we wczesnym dostępie od 2019 roku, ale najwidoczniej wiele osób czekało, aby zapoznać się z tym wyjątkowym FPS-em do jego bety. Właśnie trwa ona na wszystkich platformach, na których zadebiutuje tytuł, a mianowicie na PlayStation 4, PlayStation 5, Xboxie One, Xboxie Series X i PC. Na wszystkich z nich funkcjonuje cross-play.

Beta miała się zakończyć 27 lipca 2021 roku (i na tę datę zaplanowana była premiera) ale jednak pozostanie otwarta jeszcze przez jakiś czas. Debiut tytułu w pełnej krasie przesunięto na sierpień. Powód? Zbyt wielu zainteresowanych.

Aktualnie gra jest w stanie wytrzymać obciążenie rzędu 65,536 graczy jednocześnie, a udało się tę liczbę osiągnąć podczas bety, więc jest to bez wątpienia limit zbyt mały. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że wzięły w niej udział aż 2 miliony graczy łącznie. Taką ilość betatesterów udało się zgromadzić w zaledwie 2 tygodnie.

Jeśli jeszcze nie mieliście do czynienia ze Splitgate i chcecie zobaczyć, z czym się to je, poniżej możecie zobaczyć trailer:

Twórcy poprawią pojemność serwerów, ale nie tylko

W nadchodzącym miesiącu twórcy będą przede wszystkim walczyli z problemami z pojemnością serwerów, tak, aby sprostać dużemu popytowi na tytuł. Dopóki nie uda się usunąć limitów w zakresie ilości graczy jednocześnie, deweloperzy chcą wprowadzić system kolejkowania.

Nasz zespół był zdumiony niesamowitym przyjęciem, jakie pokazała nam społeczność Splitgate. Wraz z gwałtownym i nagłym wzrostem liczby graczy próbujących uzyskać dostęp do serwerów, musimy rozwiązać mnóstwo problemów technicznych, które wiążą się z tym szalonym wzrostem.

Ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić wysokiej jakości grę i doświadczenie, a naszym największym wyzwaniem jest po prostu mieć wystarczającą pojemność, aby wystarczyła całej społeczności – dyrektor generalny 1047 Games, Ian Proulx

Jednocześnie zdecydowano się, żeby nie czekać aż do oficjalnej premiery z wypuszczeniem takich zaplanowanych na nią elementów, jak trzy nowe mapy i więcej opcji dostosowywania – trafią one więc do bety.

W planach jest też dodanie kilku opcji, na które zapotrzebowanie zgłosili gracze testujący tytuł, w tym takie podstawy, jak konfigurowanie układu przycisków na konsolach, suwak FoV czy sterowanie myszką i klawiaturą.

Czy Wy wzięliście udział w becie Splitgate, a może macie w planach wypróbować ten tytuł dopiero po oficjalnej premierze? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, co o tym wszystkim sądzicie!

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *