Premiera gry została opóźniona… ponieważ tytuł spotkał się ze zbyt dużym zainteresowaniem. Tego jeszcze nie grali! Taka właśnie historia przydarzyła się właśnie Splitgate, czyli nowemu FPS-owi od studia 1047 Games, inspirowanemu Portalem. Popularność tytułu podczas betatestów przeszła najśmielsze oczekiwania twórców i w związku z tym muszą oni dokonać pewnych poprawek.
Aktualnie w Splitgate jednocześnie może grać 65,536 osób – okazało się, że to za mało
Splitgate jest dostępne we wczesnym dostępie od 2019 roku, ale najwidoczniej wiele osób czekało, aby zapoznać się z tym wyjątkowym FPS-em do jego bety. Właśnie trwa ona na wszystkich platformach, na których zadebiutuje tytuł, a mianowicie na PlayStation 4, PlayStation 5, Xboxie One, Xboxie Series X i PC. Na wszystkich z nich funkcjonuje cross-play.
Beta miała się zakończyć 27 lipca 2021 roku (i na tę datę zaplanowana była premiera) ale jednak pozostanie otwarta jeszcze przez jakiś czas. Debiut tytułu w pełnej krasie przesunięto na sierpień. Powód? Zbyt wielu zainteresowanych.
Aktualnie gra jest w stanie wytrzymać obciążenie rzędu 65,536 graczy jednocześnie, a udało się tę liczbę osiągnąć podczas bety, więc jest to bez wątpienia limit zbyt mały. Nic w tym dziwnego, biorąc pod uwagę, że wzięły w niej udział aż 2 miliony graczy łącznie. Taką ilość betatesterów udało się zgromadzić w zaledwie 2 tygodnie.
Jeśli jeszcze nie mieliście do czynienia ze Splitgate i chcecie zobaczyć, z czym się to je, poniżej możecie zobaczyć trailer:
Twórcy poprawią pojemność serwerów, ale nie tylko
W nadchodzącym miesiącu twórcy będą przede wszystkim walczyli z problemami z pojemnością serwerów, tak, aby sprostać dużemu popytowi na tytuł. Dopóki nie uda się usunąć limitów w zakresie ilości graczy jednocześnie, deweloperzy chcą wprowadzić system kolejkowania.
Nasz zespół był zdumiony niesamowitym przyjęciem, jakie pokazała nam społeczność Splitgate. Wraz z gwałtownym i nagłym wzrostem liczby graczy próbujących uzyskać dostęp do serwerów, musimy rozwiązać mnóstwo problemów technicznych, które wiążą się z tym szalonym wzrostem.
Ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić wysokiej jakości grę i doświadczenie, a naszym największym wyzwaniem jest po prostu mieć wystarczającą pojemność, aby wystarczyła całej społeczności – dyrektor generalny 1047 Games, Ian Proulx
Jednocześnie zdecydowano się, żeby nie czekać aż do oficjalnej premiery z wypuszczeniem takich zaplanowanych na nią elementów, jak trzy nowe mapy i więcej opcji dostosowywania – trafią one więc do bety.
W planach jest też dodanie kilku opcji, na które zapotrzebowanie zgłosili gracze testujący tytuł, w tym takie podstawy, jak konfigurowanie układu przycisków na konsolach, suwak FoV czy sterowanie myszką i klawiaturą.
Czy Wy wzięliście udział w becie Splitgate, a może macie w planach wypróbować ten tytuł dopiero po oficjalnej premierze? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, co o tym wszystkim sądzicie!
WARTO PRZECZYTAĆ: