Porty popularnych i lubianych gier z PlayStation na PC niemal zawsze wywołują dużo emocji. Czy to pozytywnych (jak w przypadku Spider-Man Remastered czy God of War), czy negatywnych (np. TLOU Part I). Teraz jednak trafiliśmy na rzadki przypadek, gdy ceniona przez graczy i krytyków produkcja przeportowana na komputery osobiste spotkała się… ze znikomym zainteresowaniem.

Czy to koniec triumfalnej passy Sony?

Mimo sporej popularności na konsolach Sony i świetnych recenzji, Ratchet & Clank: Rift Apart napotkało trudności w przekonaniu do siebie graczy na PC. Na dzień premiery gra zdołała przyciągnąć jedynie 8757 graczy, co w porównaniu do wielu innych tytułów PlayStation przeniesionych na komputery osobiste jest mało imponującym wynikiem.

Sami zobaczcie, jak to wyglądało:

ratchet and clank steam
Źródło: SteamDB

Jak radziły sobie poprzednie premiery? Przykładowo, produkcje takie jak God of War czy Marvel’s Spider-Man Remastered przyciągnęły do siebie w najlepszym momencie odpowiednio 73 529 i 66 436 graczy.

Nawet The Last of Us Part I, mimo klęski wizerunkowej spowodowanej słabą optymalizacją, w szczytowym momencie było odpalone przez 36,496 osoby. Ratchet & Clank: Rift Apart nie jest co prawda tak głośną marką, jak TLOU czy Spider-Man. Jednak i tak może dziwić, że mimo znakomitej reputacji, znajduje się na czwartym miejscu od końca w rankingu gier popularności Sony przeportowanych na PC (przed Helldivers, Returnal oraz Sackboy: A Big Adventure).

Ci, którzy spróbowali, są zadowoleni

Zainteresowanie Ratchet & Clank: Rift Apart na premierę na komputerach osobistych nie powala, i to mimo faktu, że w grze zastosowano pewne innowacyjne rozwiązania, dzięki którym wbrew wcześniejszym zapowiedziom jednak nie wymaga dysku SSD. Jednocześnie Ci gracze, którzy wypróbowali wersję PC-tową, wydają się być zadowoleni z takiej decyzji.

Produkcja ma nieco ponad 1500 recenzji, z których 85% jest pozytywne. W przypadku opinii negatywnych krytyczne głosy wydają się wspominać głównie o problemach z optymalizacją tytułu, porównując je do tych znanych ze wspomnianego The Last of Us Part I.

W kolejnych dniach po premierze tytuł zdaje się utrzymywać w okolicach 8000 graczy w szczytowym momencie, a więc nie ma mowy o wzrostach względem debiutu, ale też nie nastąpił ogromny spadek.

Co Wy o tym wszystkim sądzicie? Planujecie zagrać w Ratchet & Clank: Rift Apart, już graliście, a może nie macie zamiar inwestować w ten tytuł (który kosztuje niebagatelne 259 złotych)? Dajcie znać w komentarzach!


Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

astro bot Jak powstał Astro Bot? Sekrety najlepszej gry 2024 roku
W świecie gier wideo, gdzie dominują produkcje o ogromnych budżetach i rozległych światach, sukces skromniejszej gry Astro Bot stanowi inspirację dla twórców na całym świecie.
people can fly Polskie studio People Can Fly i Sony łączą siły!
Polskie studio People Can Fly podpisało umowę z Sony Interactive Entertainment, na mocy której stworzy prototyp nowej gry. Szczegóły projektu owiane są tajemnicą, ale wiadomo,
Fallout 4 kody PS4 jak wpisać Jak wpisać kody do Fallout 4 na PS4?
Fallout 4 jest grą zaprojektowaną tak, by oferować wyzwania, więc niektórzy gracze mogą uznać kody za psujące zabawę. Jednak jeśli celem jest eksperymentowanie i swobodna

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *