Dawno nie pisaliśmy o zwolnieniach w branży, prawda? Ostatni raz… tydzień temu Telltale Games potwierdziło zwolnienia w swoim studio. Sytuacja się niestety w branży nie zmieniła i właśnie dostaliśmy równie nieciekawą informację. Tym razem padło na studio Team17, które zwolniło 91 pracowników.
Jaka przyszłość czeka studio odpowiedzialne za Wormsy?
Team17 to deweloper z bardzo długą historią. Gracze mogą znać ich głównie przez serię Worms, ale z ich studia wyszły też takie tytuły jak Overcooked, Moving Out, a także poważniejsze gry jak Dredge, Blasphemous, czy Hell Let Loose. Niestety mają też swoją historię w kwestii zwolnień. To już druga runda w tym roku kalendarzowym
Studio nie bawi się w ukrywanie “strat” i otwarcie przyznało, że aż 91 pracowników musi szukać pracy w innych miejscach. To aż ⅓ firmy! Co prawda “nieukrywanie” to delikatne ujęcie tematu. Studio zostało nakryte przez Eurogamer kilka dni temu na cięciach w dziale QA. Złapane na gorącym uczynku po prostu przyznało, że musiało dokonać sporej restrukturyzacji.
Cięcia były na tyle głębokie, że dotknęły też działów marketingu, użyteczności, obsługi klienta, IT i human resources. W dodatku zwróciły uwagę zewnętrznych deweloperów, których gry mają zostać wydane przez Team17 – partnerzy nie zostali powiadomieni o nadchodzących zmianach. Niektórzy wręcz donoszą, że zorientowali się po… postach na Linkedinie, w których ich koledzy szukali pracy.
Restrukturyzacja w Team17
Zamiar restrukturyzacji w Team17 został ogłoszony w poprzednim tygodniu. Zostało to odebrane ze sporym zaskoczeniem, gdyż wyniki finansowe za ostatni kwartał sprzed kilku tygodni były bardzo dobre. Studio nie udzieliło oficjalnego komentarza w tej sprawie. Od pracowników można się było dowiedzieć, że w uzasadnieniu, które dostali, firma odnosiła się wyjątkowo napchanego kalendarza w drugiej połowie roku.
Dla wielu może się wydawać inaczej, ale takie uzasadnienie naprawdę ma sens. W drugiej połowie 2023 roku już dostaliśmy Baldur’s Gate 3, które dla wielu jest grą wszechczasów, Starfield, zaraz będzie równoczesna premiera Spider-Mana 2 i nowego Mario, w listopadzie Talos Principle 2… długo by wymieniać. Pewnie każdy gracz może dodać swoją wyczekiwaną grę do tej listy, co ma potwierdzenie w nowym evencie na Steamie. Steam Next Fest to promocja gier z niedługą premierą, których jest dobre kilkaset.
Znamy też rzeczywiste przykłady, jak wygląda tak napchany kalendarz w praktyce. Głośnym przykładem była gra Max Payne 3. Producenci zdecydowali się przełożyć premierę o miesiąc, gdy usłyszeli, że na ten sam dzień zostało zaplanowane Diablo 3. I to mimo faktu, że Max Payne jako pierwszy wybrał tę datę. Innym przykładem jest studio GGG, odpowiedzialne za Path of Exile, potrafiło przesunąć premierę nowego sezonu ze względu na Cyberpunka.
Team17 potwierdziło za to, że ze studia odszedł dyrektor generalny (CEO) Michael Pattison, a firma jest w fazie konsultacji z pracownikami.
“W odpowiedzi na doniesienia dotyczące odejścia Michaela Pattinsona z Team17, możemy potwierdzić, że polubownie rozstaliśmy się z Michaelem. Możemy również potwierdzić, że niestety rozpoczęliśmy dziś okres konsultacji w ramach Team17 Digital, przy czym plany restrukturyzacji nie mają wpływu na Astragon i Storytoys”.
WARTO PRZECZYTAĆ: