Wygląda na to, że TikTok łączy siły z nowym, nieoczekiwanym partnerem. Pewien badacz zauważył, że platforma testuje nową funkcję, w ramach której aplikacja zaczyna kierować użytkowników do wyników wyszukiwania Google.
Wyniki wyszukiwania na TikToku coraz bardziej puchną
Informacją na temat podzielił się na X Radu Oncescu. Z załączonego przez niego screena wynika, że w wynikach wyszukiwania na TikToku zaczęły pojawiać się pola, w których platforma nie tylko zachęca do sprawdzenia danej frazy w Google, ale nawet linkuje do zewnętrznej wyszukiwarki.
#TikTokSearch now displaying external links to Google Search. @MattNavarra pic.twitter.com/cAxNufLA3p
— Radu Oncescu (@oncescuradu) September 19, 2023
Przedstawiciel TikToka potwierdził już Business Insiderowi, że takie testy integracji z usługami firm trzecich, w tym Google, faktycznie trwają (już jakiś czas temu czujni użytkownicy zauważyli, że wyniki wyszukiwania są także wzbogacane informacjami zaciąganymi z Wikipedii). Natomiast bierze w nich udział tylko część kont, więc nie dziwcie się, jeśli u Was wszystko wygląda po staremu.
To reakcja na zmieniające się trendy
W lipcu 2022 roku, podczas konferencji Brainstorm Tech, jeden z wiceprezesów Google, Prabhakar Raghavan, udzielił znamiennej wypowiedzi, która nabrała nowego wydźwięku w świetle ostatnich decyzji TikToka:
Z naszych badań wynika, że prawie 40% młodych ludzi, szukając miejsca na lunch, nie korzysta z Map Google ani wyszukiwarki. Wchodzą na TikToka lub Instagrama.
Twierdzenie te było oparte na wynikach ankiety przeprowadzonej przez Google wśród użytkowników z USA w wieku od 18 do 24 lat.
Nie sposób nie zauważyć, że wyszukiwarki na wymienionych portalach społecznościowych nie oferują tak rozbudowanych rezultatów, jak wyszukiwarka Google czy zintegrowane z nią Mapy. Czy to w zakresie filtrowania wyników, czy dostępnych w nich danych (m.in. odnośnie do ocen, menu, lokalizacji, cen i nietylko).
TikTok ewidentnie zdaje sobie sprawę z dużego zainteresowania tą funkcjonalnością, ale stroni od dodawania do niej w pełni autorskich funkcji. Zamiast tego woli łączyć siły z istniejącymi potęgami, takimi jak Google czy Wikipedia.
A z czego Wy korzystacie, kiedy szukacie tego typu informacji? Wyszukiwarek w mediach społecznościowych, czy klasyka w postaci usług Google (Search/Maps)? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: