Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Nie każdy zdaje sobie sprawę, że armia USA ma swój oficjalny kanał na Twitchu. Ma także zespół e-sportowy, który bierze udział w różnego rodzaju rozgrywkach. Celem jest oczywiście przyciągnięcie do siebie zainteresowania potencjalnych rekrutów.

Boom na zgłaszanie się do wojska, który zaczął się w Stanach po wydarzeniach z 11 września 2001 roku, zaczął już nieco przygasać. Najwyraźniej zachęciło to armię do sięgania po niekonwencjonalne taktyki. Twitch bowiem twierdzi, że armia naruszyła jego zasady… próbując rekrutować za pomocą fałszywego giveawaya.

Obiecywano giveaway kontrolera Xbox Elite Series 2, kierowano do formularza rekrutacyjnego

Co jakiś czas na streamach na Twitchu właściciel kanału może wysyłać za pomocą zautomatyzowanego bota ogłoszenia, na przykład kierujące do innych stron. Podczas streamów e-sportowych, które prowadziła armia USA, też takie zautomatyzowane wiadomości się pojawiały.

Obiecywały one możliwość wygrania kontrolera Xbox Elite Series 2. W Polsce urządzenie to jest wyceniane na 749 złotych, więc to całkiem niezła nagroda, zwłaszcza dla osób, które interesują się gamingiem i e-sportem. Problem jednak w tym, że reklama była po prostu fałszywa.

Zamiast do konkursu, kierowała do formularza rekrutacyjnego armii. Nie było w nim wspomnienia w jakikolwiek sposób o kontrolerze (w stylu oferty “zostaw nam swoje dane, a spośród potencjalnych rekrutów damy jednemu kontroler”), a był to po prostu zwykły, tradycyjny wojskowy formularz rekrutacyjny. Dość powiedzieć, że wiele osób poczuło się oszukanych takim obrotem spraw.

Zgodnie z naszymi Warunkami Usługi, reklamy na Twitchu muszą być zgodne z wszystkimi odnoszącymi się do nich zasadami. Ta reklama nie spełniała naszych Warunków, więc nakazaliśmy ją usunąć. – Twitch

Armia próbuje rekrutować za pomocą sportu nie od dziś

Armia USA od dekad współpracuje z różnymi narodowymi ligami sportowymi, aby na przykład organizować przed rozpoczęciem meczy przelot wojskowych samolotów nad stadionami. Wojsku zależy jednak na rekrutowaniu przede wszystkim ludzi młodych.

Do armii można dołączyć już od 17 roku życia (za zgodą rodziców, bez – od 18 roku życia). Osoby w tym wieku zaś powoli przestają się interesować tradycyjnymi sportami (oczywiście nie wszyscy, ale można zauważyć taki trend), a bardziej skupiają się na e-sporcie.

Opisana powyżej kontrowersja to nie jedyna afera, jaka dotyczyła zachowania armii na Twitchu w ostatnich miesiącach. Niedawno wojsko spotkało się z krytyką za usuwanie ze swoich streamów na Twitchu osób, które na czacie pytały o takie kwestie, jak zbrodnie wojenne popełniane przez armię podczas działań w Iraku czy Afganistanie.

Nie każdy jest też zadowolony z faktu, że armia USA jest oficjalnym sponsorem Twitch Rivals, marki e-sportowej Twitcha. Dzięki temu m.in. jej logo pojawia się na banerach podczas turniejów e-sportowych. Wojsko rzekomo zapłaciło za taką możliwość około 1 milion dolarów amerykańskich.

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *