Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Stanowi potężne narzędzie marketingowe dla małych i dużych firm i promuje markę i usługi – strona internetowa nie bez powodu powinna być możliwie transparentna i atrakcyjna. Jak to sprawdzić? Przeprowadź audyt SEO. Poniżej dowiesz się, czym jest i kiedy warto się na niego zdecydować.

Audyt SEO – czym jest?

Stanowi niezawodny sposób na poprawienie rankingu witryny internetowej i pozwala zrozumieć jej aktualny stan – audyt SEO to rodzaj usługi, której celem jest wprowadzenie niezbędnych rekomendacji. Dobrze zaplanowany, polega na dogłębnej analizie elementów strony www pod kątem widoczności i ruchu pozyskiwanego bezpośrednio z wyszukiwarek, umożliwia zweryfikowanie kluczowych elementów i identyfikację mocnych i słabych stron witryny.

Jakie są cele audytu SEO?

Audyt SEO powinien być wykonany dla każdej strony internetowej, której administratorowi zależy, żeby znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, niemniej samo przeprowadzenie analizy ma więcej celów:

– ocenę błędów, które mogą ograniczać witrynę w zdobyciu większej widoczności i ruchu organicznego w wyszukiwarce;

– przegląd wszystkich elementów w obrębie witryny, które mają realne znaczenie dla SEO;

– odnalezienie i wskazanie wszystkich ważnych optymalizacji szczegółów na stronie www.

Jakie są elementy audytu SEO?

Audyt SEO ma realne znaczenie dla pozycjonowania danej witryny – decyduje o tym analiza wielu pozycji jednocześnie. Wszystkich czynników, mających wpływ na widoczność i pozycjonowanie strony www jest ponad 200, natomiast łączą się one w pewne grupy, które biorą udział w ocenie przejrzystości i funkcjonalności witryny internetowej. W ramach audytu SEO analizie zostają poddane między innymi:

– meta tagi. Audyt SEO ma na celu weryfikację tego, czy znaczniki są wzbogacone o konwertujące słowa kluczowe. Ocenie podlega także ich zgodność z bieżącą ofertą firmy;

– indeksacja, renderowanie i crawlowanie. Audyt SEO ma na celu weryfikację tego, czy kluczowe, z punktu widzenia SEO (i biznesu!) zasoby nie mają ustawionego parametru noindex w znaczniku robots. W tym obszarze sprawdzeniu podlegają również: poprawna indeksacja każdej z podstron, rodzaj skryptów JS wykorzystywanych po stronie klienta i serwera i możliwość poruszania się robota Google po wszystkich zasobach analizowanej witryny;

– duplicate content. Audyt SEO ma na celu weryfikację tego, czy w obrębie serwisu bądź poza nim treści nie są zduplikowane i/lub nie tworzą efektu kanibalizacji;

– bezpieczeństwo. Audyt SEO ma na celu weryfikację tego, czy strona nie ma w kodzie linków odwołujących się do zasobów, które nie są chronione certyfikatem SSL;

– ocena treści. Audyt SEO ma na celu weryfikację tego, czy publikowane na stronie www treści są odpowiednio nasycone słowami kluczowymi oraz czy wyczerpują poruszany temat.

Wśród pozostałych obszarów, podlegających pod audyt SEO, należy wymienić: siatkę adresów URL, semantyczność nagłówków strukturalnych, kody odpowiedzi serwera, thin content, prędkość witryny, ATF, user experience i weryfikację stron internetowych konkurencji, a także – analizę profilu linkowego, głównych narzędzi Google, logów serwera i dane strukturalne.

Kiedy warto przeprowadzić audyt SEO?

Audyt SEO powinien być przeprowadzany profilaktycznie – po to, żeby możliwie trafnie dopasować strategię marketingową do bieżących rekomendacji Google. Jego przeprowadzenie jest natomiast konieczne wówczas, gdy:

– rozpoczynasz współpracę z agencją SEO (wówczas przeprowadzenie audytu SEO leży po stronie agencji);

– rozpoczynasz jakiekolwiek działania w Internecie, mające na celu promocję marki;

– zmieniasz stronę internetową;

– planujesz większą ingerencję w dotychczasową strukturę witryny.

Udostępnij

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *