Internet z jednej strony daje możliwość dotarcia do praktycznie każdego użytkownika sieci na świecie, ale z drugiej strony, w gąszczu ogromne liczby dostępnych sklepów, niesamowicie trudno jest się wyróżnić. Gdyby wybrać firmę zajmującą się dystrybucją konkretnych produktów, to w jednym rzędzie z nią można by postawić nawet kilkadziesiąt innych, które zajmują się praktycznie tym samym. Żeby wyróżnić swoje usługi, należy zadbać o pozycjonowanie ecommerce – czyli prościej rzecz ujmując, wyższe lokowanie w wynikach wyszukiwarki.

Internauta zwraca uwagę na pierwsze pozycje w wynikach

Przeciętny internauta poszukujący konkretnych treści, zawsze zwraca uwagę na kilka pierwszych pozycji w wynikach wyszukiwania. Rzadko, kiedy poszukuje czegoś naprawdę trudno dostępnego, zagląda także na drugą i kolejne strony. Dlatego jednym z najistotniejszych warunków sukcesu dla firm zajmujących się e-commerce, jest znalezienie się w zasięgu kliknięcia potencjalnego klienta.

Żeby trafić na wyższe pozycje, wyszukiwarka internetowa musi odpowiednio zinterpretować daną stronę jako potencjalnie interesującą. Zasada jest bardzo prosta – jeżeli ktoś wyszukuje na przykład telefony komórkowe, to wyszukiwarka chce wyświetlić wyniki w taki sposób, żeby dostał jak najlepszą ofertę. Algorytmy działają według określonych zasad i interpretują jakość strony oraz przydatność dla odbiorcy i na podstawie tego wyniku klasyfikują ją w kolejności wyświetlanych wyników.

Jak zadbać o pozycjonowanie strony sklepu internetowego?

Istnieje wiele sposobów na poprawienie widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania. Niektóre są oczywiste – jak stworzenie odpowiednio zoptymalizowanej strony o wysokiej jakości oraz bardziej zaawansowane jak przeprowadzenie kampanii link buildingu. Oto trzy podstawowe kryteria, które wpływają na wynik interpretacji algorytmów wyszukiwarki:

  • Optymalizacja SEO – strona internetowa powinna zawierać odpowiednio zoptymalizowane treści, uwzględniające słowa kluczowe, według których klienci będą poszukiwać proponowanych produktów w wyszukiwarce. W końcu Google czy inna popularna wyszukiwarka zawsze odnosi się do treści na danej stronie. Jeżeli sklep oferujący telefony nie będzie miał na swojej stronie ani jednego takiego słowa, to nie będzie możliwości się do tego odnieść.
  • Wysokiej jakości treści – witryna nie może mieć niskiej jakości. Optymalizacja SEO powinna być przeprowadzona w na tyle subtelny sposób, żeby algorytmy Google nie zinterpretowały jej jako spam. Wtedy po prostu znacząco obniżą jej pozycjonowanie. Dlatego zawsze warto zadbać, żeby publikowane artykuły były oryginalne i wysokiej jakości.
  • Kampania link buildingu – działania obejmujące publikowanie artykułów sponsorowanych na rzetelnych stronach zewnętrznych, z odnośnikami do promowanej witryny. W ten sposób strona staje się bardziej rozpoznawalna nie tylko dla potencjalnych użytkowników, którzy klikną link, ale także dla algorytmów wyszukiwarki.

Oczywiście istnieją także inne sposoby na usprawnianie widoczności strony, ale te cieszą się największą popularnością i zapewniają widoczne wyniki. Właściciele sklepów internetowych często sięgają po tę trzecią opcję, ponieważ tylko ona nie ma ograniczeń i można ją zlecić profesjonalnej agencji, która sama zajmie się wszystkim.

Pozycjonowanie strony sklepu z wykorzystaniem kampanii link buildingu

To cieszący się największym zainteresowaniem sposób pozycjonowania sklepu w Internecie w celu wyprzedzenia ogromnej konkurencji. Agencja zajmująca się promowaniem stron internetowych, opracowuje odpowiednią kampanię, dobierane są słowa kluczowe, budżet i zaczyna działać.

Na różnych popularnych stronach internetowych, które według algorytmów Google mają odpowiednio wysoki wynik, publikuje się artykuły sponsorowane na różne tematy. Najczęściej wybiera się tematykę, która będzie w pewnym sensie nawiązywała do działalności promowanej strony internetowej, ale i witryny, na której publikowany jest artykuł. Artykuł powinien być atrakcyjny dla potencjalnego odbiorcy – wtedy osiągnie najlepsze wyniki z punktu widzenia pozycjonowania. Kluczowym warunkiem działania takiego artykułu, jest wspomnienie o czymś związanym z promowaną witryną i zamieszczenie hiperłącza powiązanego z konkretnym słowem kluczowym. Wtedy algorytmy Google mogą „połączyć kropki”, odczytując stronę internetową jako bardziej wartościową i zwiększając jej pozycjonowanie.

Największą zaletą przeprowadzenia pozycjonowania z wykorzystaniem link buildingu, jest jego cena. Kampania promocyjna jest relatywnie tania i daje wyraźne wyniki, na które publikowane posty pracują niekiedy całymi miesiącami. To zupełne przeciwieństwo klasycznych reklam, które są bardzo drogie, funkcjonują niekiedy przez kilka dni lub tygodni, po czym wszyscy o nich zapominają.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Na czym polega pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony internetowej to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, która chce zaistnieć w świecie cyfrowym. Obecnie, kiedy konkurencja w Internecie jest ogromna, umiejętne wykorzystanie
neonet Neonet zamyka coraz więcej punktów. Konkurencja obserwuje
Neonet z rozmachem rozpoczął wdrażanie działań restrukturyzacyjnych. Zwalnia mnóstwo pracowników i likwiduje wybrane sklepy. O szczegółach poniżej. Część sklepów zostanie zamknięta Informowaliśmy już w grudniu
neonet Neonet zamknął pierwszy sklep. Czy to oznacza koniec sieci?
Duża sieć, zmagająca się z problemami, właśnie zamknęła swój pierwszy sklep w Bielsku-Białej. Chodzi oczywiście o Neonet. Co było powodem? Zdradzamy szczegóły! Zamknięcie sklepu jest
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *