Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Teoretycznie można grać w gry wyścigowe na kontrolerze i wiele osób tak robi, ale bardziej zapaleni fani tego gatunku wcześniej czy później szukają innych rozwiązań. Kierownice do PC i konsol sprawiają, że doświadczenie jest bardziej autentyczne, ale nie są to z reguły tanie gadżety – bywają jednak wyjątki od tej reguły. Genesis Seaborg 400 to relatywnie budżetowa kierownica, która jednocześnie cieszy się całkiem niezłymi opiniami.

Jak jednak te opinie mają się do rzeczywistości? Czy rzeczywiście jest to sprzęt godny uwagi (a jeśli tak, to kto w szczególności powinien się nim zainteresować)? Na te pytania postaramy się szczegółowo odpowiedzieć w poniższej recenzji. Zapraszamy!

Genesis Seaborg 400 – specyfikacja

genesis seaborg 400 specyfikacja

Pełna specyfikacja kierownicy Genesis Seaborg 400 prezentuje się następująco:

Platforma Sony PlayStation 4, Sony PlayStation 3, PC, Nintendo Switch, Microsoft XBOX One, Microsoft XBOX 360
Komunikacja Przewodowa
Zakres obrotu 270 – 900 °
Liczba przycisków 15
Materiał Metal, ABS
Złącza USB Typ-A
Długość przewodu 200 cm
Długość 350 mm
Szerokość 290 mm
Wysokość 110 mm
Waga 2290 g

W zestawie otrzymujemy kierownicę, pedały, łopatki do zmiany biegów, a także wszelkiego rodzaju niezbędne okablowanie i elementy montażowe.

razem

Cena kierownicy Genesis Seaborg 400

Za kierownicę Genesis Seaborg 400 trzeba zapłacić około 549 złotych. Nie jest to niewątpliwie najtańsza kierownica do gry na rynku, ale wciąż można ją zaliczyć do kategorii modeli budżetowych.

Urządzenie jest dostępne w wielu polskich sklepach z elektroniką. Jest na nie udzielana 24-miesięczna gwarancja.

Szybki i prosty montaż na 2 sposoby

Sprzęt jest po wyjęciu z pudełka prawie gotowy do użycia, przygotowanie go do gry nie jest szczególnie skomplikowane. Wystarczy chwila, aby zmontować całość, jeśli można to w ogóle tak nazwać.

Do wyboru są dwie opcje – montaż za pomocą uchwytu bądź przyssawek. Ta pierwsza opcja jest stabilniejsza, zwłaszcza, jeśli ktoś naprawdę dynamicznie skręca, ale przyssawki też dają radę (chociaż dużo tutaj zależy od typu powierzchni).

stopki

Uchwyt, a właściwie dwa uchwyty, wsuwa się w wyznaczone miejsce na obudowie. Są plastikowe, ale relatywnie solidne.

uchwyty

Sprzęt jest kompatybilny z PC, ale też z całą masą konsol: PlayStation 4 (jednak nie PS5), PlayStation 3, Xboxem One X/S, Xboxem 360 i Nintendo Switchem. Dołączony do zestawu przewód ma 2 metry długości, co powinno z reguły wystarczyć.

W przypadku PC wystarczy wetknąć do komputera kabel USB-A i już można zaczynać grę (trzeba też oczywiście wpiąć przewód od pedałów do kierownicy). Na konsolach trzeba dodatkowo jeszcze wpiąć oryginalny kontroler do danego sprzętu w port USB z tyłu kierownicy.

porty

Jest plastikowo, ale na jakość nie można narzekać

Jak to bywa w tańszych produktach, Seaborg 400 ma sporo elementów plastikowych. Nic się jednak nie wygina, nie ma żadnych wyraźnych niedoróbek czy problemów, a jakość samego plastiku jest akceptowalna.

Design jest stosunkowo minimalistyczny – dominuje czerń, mamy też srebrny akcent na samej kierownicy, która obita jest miłą w dotyku gumą. Panel, na którym umieszczono przyciski również jest srebrny. Z daleka może w związku z tym sprawiać wrażenie metalowego, ale też jest to plastik.

przod

Trzeba za to docenić, że szarpnięto się na porządne, metalowe nakładki na pedały. Nie tylko dzięki nim wyglądają one po prostu lepiej, ale też można się spodziewać, że sprzęt z tego powodu wytrzyma dłuższy okres intensywnego użytkowania.

pedaly

Z pod spodu pedałów można wyciągnąć dodatkową podkładkę na nogi. Niestety nieogumowaną, ale mimo wszystko jest to wartościowy dodatek. Nie wpływa też negatywnie na stabilność całej konstrukcji – nie ma mowy o chybotaniu się, ponieważ podkładkę zaopatrzono w osobne gumowe stópki.

pedaly z podstawka genesis seaborg 400

Sporo przycisków i opcja konfiguracji

Twórcy Seaborga 400 pokusili się o umieszczenie na nim naprawdę sporej ilości przycisków. Po lewej stronie panelu mamy do dyspozycji 8-kierunkowego D-pada (wymagającego dość mocnego przyciskania), a kolei po prawej przyciski X/A/Y/B.

d pad genesis seaborg 400

Na PC można przechodzić między trybem X-Input i D-Input, przytrzymując przez 3 sekundy przycisk Mode. O dokonaniu zmiany informuje dioda LED, która ogółem jest dość użyteczna – nie tylko informuje, że sprzęt jest podłączony, ale dostarcza informacji również m.in. podczas programowania przycisków.

dioda led

Po obu stronach panelu znajdziemy po trzy przyciski funkcyjne. Przyciski, jak to przyciski, wydają satysfakcjonujący odgłos przy naciskaniu, nie „kleją się” – są całkiem wygodne w użyciu, chociaż wiadomo, że to obrót kierownicy odgrywa największą rolę przy tego typu kontrolerze.

przyciski srodkowe

Przyciski obecne na dole okrągłego elementu w środku panelu to grubsza sprawa. Niektóre zadziałają na PC, inne współpracują dopiero z konsolą (m.in. dołączono przycisk do błyskawicznego robienia screenshotów, który możecie kojarzyć także z pada do nowych Xboxów).

Łącznie mamy do dyspozycji 15 przycisków. Istnieje możliwość ich programowania zgodnie ze swoimi preferencjami.

Regulowany zakres obrotu, czułość i nie tylko

Seaborg 400 oferuje dwa zakresy obrotu kierownicy – 270 i 900 stopni. Przełączanie się między nimi zajmuje zaledwie chwilę. Wystarczy w tym celu przesunąć suwak pod kierownicą. Nie można jednoznacznie powiedzieć, która opcja jest lepsza. Wszystko tutaj zależy od osobistych preferencji, umiejętności i konkretnej gry.

Jeśli komuś zależy na bardziej spersonalizowanym doświadczeniu, może też przy pomocy przycisku PROG ustawić inny zakres (przy czym suwak należy najpierw przesunąć do pozycji 900 stopni). Wtedy co prawda fizycznie dalej kierownica będzie blokowała się w takich pozycjach, jak do tej pory, ale różnica w reakcjach pojazdów będzie zauważalna.

Dodatkowo, można też przełączać się między 3 różnymi trybami czułości (różnica między poszczególnymi z nich nie jest powalająca, ale odczuwalna). Wykorzystuje się do tego przycisk PROG i D-pada.

Nie da się ukryć, że zarządzanie ustawieniami i ogółem konfiguracja sprzętu byłaby wygodniejsza, gdyby Genesis Seaborg 400 posiadał dedykowane oprogramowanie. Nie ma go, w związku z czym trzeba dostosowywać działanie urządzenia do swoich preferencji za pomocą samej kierownicy i ustawień gry, w którą aktualnie się gra.

przyciski boczne genesis seaborg 400

Jak to wygląda w praktyce? Całkiem nieźle, chociaż nie idealnie

Genesis Seaborg 400 daje dużo frajdy z rozgrywki, ale trzeba najpierw nieco się do tej kierownicy przyzwyczaić. Szczególnie dobrze radzi sobie w bardziej zręcznościowych tytułach (np. Forzach). Sunięcie po trasie przy pomocy kierownicy jest dużo bardziej satysfakcjonujące niż przy użyciu pada, a wyniki nie powinny ucierpieć po przesiadce na nią.

W grach o profilu symulacyjnym mankamenty bardziej się uwidaczniają (chociażby tytułach z serii Gran Turismo). Jak to w tańszych modelach bywa, występuje martwa strefa (kierownica niekoniecznie rejestruje pierwsze kilka-kilkanaście stopni obrotu), zdarzają się też niewielkie opóźnienia. Nie jest to więc sprzęt dla e-sportowców, ale przy tej cenie i tak nie ma powodów do narzekań.

Przy odpalaniu nowego tytułu warto zawsze pokombinować z czułością czy zakresem obrotu, ponieważ w każdej grze optymalne wrażenia zapewnić może nieco inna konfiguracja.

bok

10-calowa obręcz kierownicy jest wygodna i nieźle wyprofilowana, więc komfortowo się z niej korzysta nawet przy dłuższych posiedzeniach przed ulubioną grą wyścigową. Emocji do rozgrywki dodaje funkcja wibracji. Nie jest ona nie wiadomo jak potężna, ale miło, że się pojawiła.

Jeśli chodzi o pedały, to tutaj można już wypowiadać się jednoznacznie pozytywnie – wymagają optymalnej siły nacisku, nie za dużej, nie za małej. Łopatki do zmiany biegów wydają się na dłuższą metę nieco zbyt delikatne, ale może to tylko pozór.

lopatki

Ogółem mówiąc, nie jest idealnie, ale jest całkiem dobrze i mniej wymagający użytkownicy powinni być zadowoleni.

Recenzja Genesis Seaborg 400 – podsumowanie

Genesis Seaborg 400 nie jest złą kierownicą, jak na swoją kategorię cenową, wręcz przeciwnie. Charakteryzuje się przede wszystkim dobrą jakością wykonania, prostym, ale miłym dla oka i solidnym designem, a także prostym montażem.

Nie dorównuje kierownicom za kilka tysięcy złotych pod względem responsywności czy precyzji, ale trudno tego od niej oczekiwać. Szkoda tylko, że nie pokuszono się tutaj o stworzenie dedykowanego oprogramowania do konfiguracji sprzętu.

Seaborga 400 polecamy przede wszystkim tym, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z kierownicami do PC/konsol i nie chcą wydawać ogromnych kwot na początek. Sprawdzi się również u bardziej doświadczonych, ale mniej wymagających „rajdowcy”, którzy nie chcą lub nie mogą inwestować w kierownicę z najwyższej półki, ale zależy im na wysokim stosunku ceny do jakości.

Share:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.