Szukając pierwszej agencji SEO do współpracy, możemy natknąć się na najróżniejsze cenniki usług. Zdarza się, że kwoty są bardzo rozbieżne, z czego wynika taki przedział cenowy w oferowanych usługach SEO? W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, ile kosztuje pozycjonowanie strony WWW i co się na to składa.
Co składa się na cenę pozycjonowania?
Każda agencja SEO będzie miała rozbieżny cennik i często wynika to z faktu, że każdy klient będzie potrzebował innego nakładu finansowego. W ramach SEO można wykonywać wiele różnych usług, cena będzie różna w zależności od strategii. Na finalną kwotę optymalizacji strony internetowej wpływa:
- audyt SEO,
- optymalizacja off- i on-site,
- analiza konkurencji klienta,
- analiza i odpowiedni dobór fraz kluczowych,
- content marketing i copywriting,
- link building,
- kampanie w Google Ads,
- cykliczne raporty z pozycjonowania strony.
Ile kosztuje pozycjonowanie strony WWW?
Jak już wcześniej wspomnieliśmy, na finalny koszt pozycjonowania ma wpływ wiele rzeczy, ale nie tylko, wiele firm prowadzi także różny model rozliczania. Niektóre agencje SEO oferują współpracę na zasadzie abonamentu, inne oczekują opłaty za efekty. Żeby jeszcze lepiej zobrazować, jak może być wyceniana praca specjalisty SEO, przeanalizujemy koszt pozycjonowania strony na przykładzie ze strony bizzit.pl. Możemy przeczytać, że sam audyt SEO danej strony WWW może kosztować od tysiąca do pięciu tysięcy złotych netto w zależności od wielkości strony, koszty napisania artykułów przez wyspecjalizowanych copywriterów również mogą się wahać od trzystu do tysiąca złotych, cena jest zależna od długości artykułu, wykorzystywanych fraz kluczowych oraz od skomplikowania danej dziedziny. Do tego dochodzą jeszcze działania SEO na lokalne frazy, link building, czy budowa topical authority strony, które również podnoszą całkowity koszt.
Warto też wspomnieć, że cena za samo pozycjonowanie będzie też większa w zależności od rozmiaru serwisu, jeśli jest to przykładowo sklep internetowy z dużą ilością stron, kategorii i podkategorii to cena będzie rosła proporcjonalnie do ilości “pracy” na danej stronie klienta.
Jak frazy kluczowe wpływają na ceny przy pozycjonowaniu stron?
Ceny za optymalizację strony zależą też od fraz kluczowych klienta. Fraza “meble” będzie droższa, ponieważ jest trudniejsza do wypozycjonowania, niż fraza typu long-tail np. “rattanowe meble ogrodowe”. Dokładniejsze frazy zapewniają często lepsze efekty i będą także tańsze, a to dlatego, że z założenia mają one znacznie mniejszą konkurencję. Ponadto, pozycjonowanie lokalne, na daną miejscowość czy region z reguły też jest tańsze niż ogólnopolskie.
Czy da się tanio pozycjonować stronę?
Spójrzmy prawdzie w oczy, nie da się zoptymalizować strony WWW po kosztach, możemy jednak zredukować nasze wydatki, będzie to od nas wymagało dużo czasu i cierpliwości. Agencji SEO możemy zlecić audyt SEO, pozycjonowanie off-site i raportowanie, sami zaś możemy zająć się treścią na stronie. Z pewnością są to koszta, które można zminimalizować, jeśli artykuły eksperckie będziemy pisać sami. Warto jednak poprosić agencję marketingową o nadzór merytoryczny, by artykuły nie przyniosły większej szkody niż pożytku dla pozycjonowania.
WARTO PRZECZYTAĆ: