
Masz zaledwie 3 sekundy na to, żeby zatrzymać użytkowników na swojej stronie internetowej. Jak to zrobić? Kluczowe znaczenie ma projekt witryny – przejrzysty, zgodny z zasadami UX i najnowszymi trendami. Przekonaj się, jak powinna wyglądać nowoczesna witryna internetowa, a zwiększysz konwersję na stronie.
Nowoczesny design strony
Skuteczna strona internetowa powinna mieć spójny design i wysokiej jakości zdjęcia. Niekiedy wystarczą zdjęcia stockowe, ale w wielu branżach, gdy ważne jest budowanie zaufania, dużo lepszym rozwiązaniem będą autentyczne fotografie.
Zadbaj też o to, żeby strona miała kolor przewodni – najlepiej związany z psychologią kolorów. Wybierz jeden lub dwa kolory i połącz je z odcieniem bieli lub szarości. Taka kombinacja sprawia, że witryna będzie przejrzysta, czytelna i przyjemna dla oka. Najlepiej, jeśli wyraziste kolory wykorzystasz do podkreślenia najważniejszych elementów na stronie np. buttonów.
Wysokiej jakości teksty ze słowami kluczowymi
Oczywiście strona www powinna być wzbogacona o wysokiej jakości teksty. Stosuj krótkie zdania i dostosuj język do odbiorców. Oczywiście pamiętaj też o optymalizacji treści i dodaj dopasowane frazy kluczowe, które ułatwiają użytkownikom znalezienie strony w wyszukiwarce Google.
Najlepiej będą prezentowały się krótkie bloki tekstowe z nagłówkami. Zwróć też uwagę odbiorców na najważniejsze fragmenty. W jaki sposób? Możesz je wyboldować lub podkreślić. Dla większej czytelności zastosuj wypunktowania. Takie treści od razu rzucają się w oczy, a przy tym są zgodne zasadami UX.
Widoczne CTA
Dobrze zaprojektowana strona internetowa powinna dążyć do realizacji jakiegoś celu. Dlatego niezbędnymi elementami są widoczne CTA, czyli przyciski z wezwaniem do działania. Zadbaj o to, żeby buttony wyróżniały się kolorystycznie oraz ich tekst przekonywał do podjęcia akcji. W ten sposób zwiększysz konwersję.
Intuicyjne menu i łatwa nawigacja
Intuicyjna strona to droga, którą powinieneś podążać. Użytkownicy nie chcą poświęcać kilku minut na znalezienie odpowiedniej zakładki – dlatego trzeba zapewnić im jak najwięcej informacji pod ręką. W tym celu zadbaj o przejrzystą nawigację i niezbyt rozbudowane menu ze zrozumiałymi nazwami. Dzięki temu użytkownik nie będzie musiał klikać każdą podstronę, żeby dowiedzieć się, co tam może znaleźć. Przygotuj uproszczoną ścieżkę interakcji, bo to najskuteczniejszy sposób na wzrost konwersji.
Krótki formularz kontaktowy lub nowoczesny chatbot
Chcesz zyskać nowych klientów, zachęcić użytkowników do zapisania się do newslettera czy też pozostawienia swojego numeru telefonu? Niezbędnym elementem strony internetowej jest prosty formularz kontaktowy. Tak, aby wypełnienie wszystkich pól zajmowało dosłownie chwilę i użytkownik nie zrezygnował z wysłania wiadomości. Zadbaj też o to, żeby formularz znalazł się w widocznym miejscu – najlepiej w stopce strony. Dodatkowym uzupełnieniem może być też chatbot, dzięki któremu odbiorcy od razu zyskają odpowiedzi na swoje pytania.
WARTO PRZECZYTAĆ:





