Wiesz już, że pozycja w organicznych wynikach wyszukiwania ma ogromne znaczenie dla rozwoju Twojego biznesu. Co możesz zrobić, żeby to osiągnąć? Podpowiadamy!
Spis treści
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie strony internetowej to zbiór działań, które wpływają na widoczność strony w organicznych (bezpłatnych) wynikach wyszukiwania. Możemy podzielić je na:
- SEO on-page, czyli wszystkie działania w obrębie pozycjonowanej witryny, przede wszystkim: content, struktura, znaczniki meta i linkowanie wewnętrzne.
- SEO off-page, czyli działania poza witryną, przede wszystkim: link building (linkowanie zewnętrzne) i analiza konkurencji.
Aby pozycjonowanie przyniosło spodziewane efekty, konieczne jest połączenie obu metod, przy czym należy pamiętać, że wybicie się na wysokie miejsca w SERP-ach to proces długofalowy. Dlatego warto spojrzeć na niego jak na pewnego rodzaju inwestycję.
5 czynników, które wpływają na widoczność strony w Google
- Domena
Na efekt pozycjonowania wpływa zarówno wiek domeny, jak i jej historia. Kary nałożone w przeszłości przez Google, np. za treści o charakterze spamerskim, mogą negatywnie wpłynąć na działania SEO. Dlatego, jeśli zastanawiasz się nad zakupem domeny, warto najpierw sprawdzić jej historię.
Jeśli wiek domeny ma wpływ na efekt pozycjonowania, to czy znaczy, że nowo utworzona witryna nie ma szans, żeby konkurować z serwisami, które istnieją w sieci od kilku czy nawet kilkunastu lat? Niekoniecznie! Wiele zależy bowiem od zawartości strony i jej optymalizacji. W takim przypadku należy jednak pamiętać, że walka o wysokie miejsca w wyszukiwarce potrwa odpowiednio dłużej.
2. Struktura serwisu
Struktura witryny powinna być spójna i dobrze rozplanowana – w taki sposób, aby poruszanie się po niej było jak najprostsze i najbardziej intuicyjne. To istotne zarówno z perspektywy robotów wyszukiwarki, jak i odwiedzających witrynę użytkowników. Szczególną uwagę należy zwrócić na strukturę adresów URL, katalogów i nagłówków.
3. Optymalizacja treści na stronie
Content na stronie powinien być przede wszystkim unikalny. Teksty w serwisie, zarówno na blogu, jak i w opisach kategorii czy produktów, powinny zawierać frazy kluczowe powiązane z tematyką strony. Kluczowe jest także zoptymalizowanie nagłówków. Aby osiągać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, należy zadbać nie tylko o to, żeby treści były dobrze oceniane przez roboty wyszukiwarki, ale także atrakcyjne z punktu widzenia samych użytkowników.
4. Linkowanie zewnętrzne
Pozyskiwanie linków z serwisów zewnętrznych o wysokiej reputacji pozytywnie wpływa na proces pozycjonowania. Wartościowe linki możesz pozyskiwać np. katalogów i serwisów publikujących teksty sponsorowane.
5. Czas ładowania strony i jej responsywność
Prędkość strony jest jednym z czynników rankingowych Google. Dlatego warto zadbać o to, żeby użytkownik nie musiał zbyt długo czekać na pełne załadowanie serwisu. Według najnowszych wytycznych Google maksymalny czas ładowania strony to… 3 sekundy! Dziś większość klientów szuka informacji w sieci i robi zakupy za pomocą smartfona. Dlatego tak istotne jest dostosowanie witryny nie tylko do urządzeń stacjonarnych, ale także mobilnych.
Artykuł powstał przy współpracy z samoseo.pl
