W 2021 roku sieć restauracji McDonald’s zdecydowała się na nawiązanie współpracy z IBM. Początkowo wydawało się, że to będzie idealne połączenie, a Al ułatwi obsługę zamówień drive-thru. Niestety teraz już wiadomo, że chociaż oczekiwania były ogromne, efekty nie były do końca zadowalające, czego skutkiem jest rezygnacja właścicieli popularnych lokali z tego pomysłu. O szczegółach poniżej!
Sieć restauracji chętnie wprowadza nowinki technologiczne. Nie zawsze jednak jest kolorowo
Jeśli chociaż raz odwiedziliście jakąkolwiek restaurację McDonald’s, z pewnością spotkaliście się ze specjalnymi maszynami-kioskami, które pozwalają zamówić posiłek bez nawiązywania kontaktu z prawdziwym sprzedawcą. Ostatnimi czasy stopniowo wprowadzane są także gotówkomaki, które umożliwiają płacenie gotówką bez konieczności podchodzenia do kasy.
Możemy zatem stwierdzić, że jest to firma otwarta na wszelkie nowinki technologiczne. Jak się jednak okazuje, nie wszystko jednak co jest testowane w tych restauracjach, zdaje egzamin. Tak jest w przypadku współpracy z IBM, która zaczęła się kilka lat temu. Jej celem było wdrożenie Al przy obsłudze zamówień drive-thru, czyli tych, które można złożyć bezpośrednio z samochodu przy specjalnym okienku.
Przez dłuższy czas testowano model językowy IBM Watson nawet w ponad 100 lokalizacjach, ale teraz już wiadomo, że Al średnio radzi sobie z przyjmowaniem zamówień, dlatego sieć restauracji zdecydowała się wycofać tę technologię.
Nie było tragicznie, ale wpadki się zdarzały i było ich za wiele. Stały się wręcz hitem sieci
W Internecie można znaleźć wiele wpadek, które zdarzyły się opisywanej technologii. Przykład? Na TikToku można znaleźć filmik, na którym młoda kobieta zamawia lody karmelowe, ale system dorzuca do zamówienia mnóstwo opakowań masła.
Innym razem sztuczna inteligencja nadinterpretowała zamówienie i zafundowała klientowi lody z bekonem, a jeszcze w innym przypadku technologia dorzuciła do zamówienia kilka herbat. Oczywiście nie twierdzimy, że popełniała ona wyłącznie błędy, ponieważ dość często dobrze wywiązywała się ze swoich obowiązków, ale jednak te porażki nie powinny mieć miejsca, dlatego też McDonalds póki co rezygnuje z tego pomysłu.
McDonald’s nie zraża się i dalej chce korzystać ze sztucznej inteligencji
Chociaż wprowadzenie tej technologii było niewypałem, to jednak wcale nie jest to jednoznaczne z tym, że McDonald’s całkowicie rezygnuje z Al. Pod koniec ubiegłego roku sieć restauracji podpisała umowę z Google, co oznacza, że sztuczna inteligencja nadal będzie wykorzystywana w wielu obszarach firmy.
Mieliście okazje korzystać z systemu Al w opcji drive-thru? Byliście świadkami wpadek tej technologii? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ: