Jeszcze jakiś czas temu wieści o NFT atakowały nas z każdej strony. Co chwilę nowa marka czy organizacja musiała zacząć wypuszczać swoje Non-Fungible Tokens (gdyby ktoś nie wiedział, o co chodzi, zapraszamy do materiału, w którym wyjaśniamy, czym jest NFT i dlaczego nawet Magda Gessler je ma). Są jednak też takie podmioty, które się na nie dotychczas nie zdecydowały, w tym Pokémon Company International. Niewykluczone jednak, że niedługo się to zmieni.

Pokémon Company International szuka eksperta z zakresu NFT

Pokémon Company International, czyli firma odpowiedzialna za zarządzanie marką Pokemon, zamieściła nowe ogłoszenie pracy. Przedsiębiorstwo poszukuje Dyrektora ds. Rozwoju Korporacyjnego, który ma zadbać o rozwój marki poza terenem Azji i wdrażanie w firmie innowacyjnych rozwiązań.

W opisie wymagań idealnego kandydata pojawia się “głęboka wiedza i zrozumienie Web 3, NFT i/lub Metaverse”. Dobrze by też było, gdyby przyszły dyrektor był w stanie połączyć PCI z siecią inwestorów i przedsiębiorców, którzy działają właśnie w tych obszarach.

Na razie nie ma jeszcze powodu do zbytniej paniki, jako że opis stanowiska jest znacznie dłuższy i nie skupia się tylko i wyłącznie na NFT i pokrewnych tematach. Możliwe, że firma chce, aby jej najnowszy pracownik był zorientowany w sytuacji na rynku, ale niekoniecznie chce podejmować tego typu działania. Nic nie jest jednak pewne.

Największy szał na NFT jest już (chyba) za nami

NFT od początku były kontrowersyjne, m.in. z racji na swój wpływ na środowisko naturalne, natomiast ostatnio mają wyjątkowo złą passę. Duża giełda kryptowalut FTX upadła, ceny poszybowały w dół, a do tego ciągle pojawiają się informacje o powiązanych z tym rynkiem oszustwach.

Metaverse również nie odniosło takiego sukcesu, jak oczekiwała Meta – aktualnie serwery świecą pustkami, a cały koncept Web3 spotyka się z coraz mniejszym entuzjazmem. Nie wydaje się więc, żeby był to dobry moment na inwestycje w te rejony… chociaż nie wszyscy tak uważają.

Prezes Square Enix, Yosuke Matsuda, niedawno wymienił gry oparte na blockchainie wśród strategii biznesowych przedsiębiorstwa. Spotkał się w związku z tym z mocną krytyką ze strony graczy – i szybko ogłoszono, że za kilka miesięcy pożegna się z firmą.

Dotychczas firma walczyła z NFT – ale nieautoryzowanymi

Samo Pokemon Company International póki co nie wypuściło żadnych oficjalnych NFT, natomiast tematem zainteresowały się różne nieautoryzowane podmioty. W grudniu 2022 firma pozwała australijską spółkę Pokémon Pty Ltd, która pod nazwą Kotiota Studios udostępniała i promowała opartą na NFT oaz kryptowalutach grę PokéWorld – oczywiście bez zezwolenia. Poza tym PCI aktywnie walczy z chińskimi deweloperami, którzy radośnie tworzą podobne projekty – i całkiem nieźle na nich zarabiają.

Na początku pojawiły się nawet informacje o oszustach, którzy uzyskiwali dostęp do danych pod płaszczykiem nieautoryzowanej gry karcianej o Pokemonach, również opartej na NFT. Gracze, którzy myśleli, że ściągają i odpalają instalator gry, w praktyce instalowali na swoim urządzeniu NetSupport RAT – program do zdalnego zarządzania komputerem. Jest on wykorzystywany też do legalnych zastosowań, np. udzielania pomocy technicznej, natomiast w tym wypadku posłużył do kradzieży danych.

Co o tym wszystkim sądzicie? Metaverse i NFT to rejony, które marka Pokemon powinna eksplorować, czy lepiej, aby trzymała się od nich z daleka? Koniecznie dajcie znać w komentarzach!


Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Pokemon Go Zamieszanie wokół nowego battle passa w Pokemon Go!
Nie ma takiej mikropłatności, do której nie posuną się producenci gier mobilnych dla pieniędzy. Niantic, twórca Pokemon Go, zachowuje się jak w memie, w którym
Pokemon Go Niantic sprzedaje Pokemon Go firmie z historią pay to win!
Wydawałoby się, że Pokemon Go to kura znosząca złote jaja. Wróć. Pokemon Go to dosłownie kura znosząca złote jaja. Gra pobiła chyba wszystkie możliwe rekordy,
Pokemon TCG Pokemon TCG Pocket zarobił już… ponad 120 milionów dolarów
Prawie w każdym naszym newsie o Pokemonach pada bardzo charakterystyczne dla tej marki zdanie: “Wszystko z “Pokemon” w nazwie drukuje pieniądze”. Oczywiście także i tym

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *