Każdy smartfon może się kiedyś uszkodzić, czy to z winy użytkownika (zalanie, upuszczenie), czy z przyczyn od niego niezależnych (naturalne “zmęczenie materiału”, usterka fabryczna). Dotyczy to również iPhone’ów.
Są usterki, które dotykają smartfonów Apple dość rzadko, ale też takie, które zdarzają się wręcz nagminnie. Oto garść informacji na temat problemów należących do tej drugiej kategorii!
Spis treści
Najczęstsze usterki iPhone? Niewątpliwie te dotyczące ekranu
Nawet najbardziej ostrożnej osobie może zdarzyć się, upuścić telefon, urządzenia te mają też tendencję do wysuwania się z kieszeni spodni, bluzy czy kurtki. W konsekwencji najczęściej spotykane usterki iPhone to przede wszystkim te związane z ekranem – szkłem oraz wyświetlaczem.
Stłuczenie szkła to mniej poważny problem. Jeśli na ekranie dalej wyświetlają się informacje i reaguje on na dotyk, a po prostu widać na nim rysy i stłuczenia, to prawdopodobnie wystarczy wymienić szkło i wszystko powinno wrócić do normy.
W przypadku, gdy w ogóle nie ma obrazu lub jest on zniekształcony i dotyk przestaje działać, zapewne doszło do uszkodzenia wyświetlacza. Na szczęście go również da się wymienić, aczkolwiek ta naprawa będzie bardziej kosztowna. Mimo wszystko biorąc pod uwagę ceny nowych, a nawet używanych, ale w pełni sprawnych iPhone’ów, bardziej opłaca się naprawa niż wymiana.
Nieco rzadziej, z uwagi na stosowanie przez wiele osób etui, acz wciąż dość często, uszkadzana jest też tylna część obudowy.
Bateria po pewnym czasie wymaga wymiany
Baterie, a w każdym razie baterie litowo-jonowe wykorzystywane w smartfonach, nie zachowują tej samej wydajności wiecznie. Po pewnej ilości cykli ładowania ich pojemność zmniejsza się, mogą też pojawiać się różnego rodzaju problemy z nagłym i szybkim rozładowywaniem się.
Jest to niefortunne, ale nieuniknione, co oznacza, że po kilku latach użytkowania smartfona może pojawić się potrzeba wymiany baterii, aby dalej sprawnie funkcjonował. Warto wiedzieć, że jeśli chodzi konkretnie o iPhone’y, w ustawieniach urządzenia powinna być dostępna informacja o stanie baterii.
Będzie ona cenną wskazówką w zakresie tego, czy to już ten moment, kiedy wymiany baterii nie należy odkładać, czy można jeszcze nieco poczekać.
Naprawą usterek powinni zająć się eksperci
Naprawa smartfonów, w tym także urządzeń z Androidem, jest obecnie stosunkowo trudna (kiedyś przykładowo w przypadku wielu modeli wystarczyło podważyć tylną klapkę paznokciem, aby wymienić baterię). Apple dodatkowo z każdym kolejnym iPhone’em coraz bardziej komplikuje sprawę.
Nie oznacza to, że iPhone’ów nie da się naprawić i zepsuty sprzęt trzeba wyrzucić. Po prostu nie powinno się próbować robić tego samodzielnie, ponieważ bardzo prawdopodobne jest, że nie tylko usterka nie zostanie naprawiona, ale wręcz pogorszymy sprawę.
Najlepiej, aby naprawą sprzętu zajął się profesjonalny serwis iPhone Warszawa, taki jak Kom-Serwis. Poradzi on sobie zarówno z wszystkimi usterkami wymienionymi w tym artykule (wymianą wyświetlacza, szybki, baterii), jak i wieloma innymi (takimi jak m.in. wymiana głośnika czy gniazda ładowania).
