Navitel RE900, kiedy sama nawigacja to za mało. - TechPolska.pl

Navitel RE900, kiedy sama nawigacja to za mało.

Długa podróż bardzo często wiąże się z dwoma urządzeniami, jakimi są nawigacja samochodowa i kamera samochodowa. Montowanie dwóch fizycznie odmiennych od siebie urządzeń w aucie bywa jednak bardzo problematyczne z wielu względów. Świadomość wad wynikających z takiej konfiguracji doprowadziła firmę Navitel do pomysłu stworzenia hybrydy potrafiącej zarówno nagrywać, jak i nawigować. Można by powiedzieć, że geniusz tego rozwiązania nie jest niczym nowym, gdyby nie to, że RE900 działa w oparciu o system Android i otwiera przez to całe spektrum ciekawych możliwości.

Opakowanie hybrydy RE900 wygląda całkiem standardowo, czyli tak, jak w przypadku innych produktów Navitela. Jego zewnętrzna strona obfituje w całe multum podstawowych informacji o produkcie. Wewnątrz znajduje się nie tylko Navitel RE900, lecz także mocowanie z przyssawką, kabel USB, ładowarka samochodowa i papierologia.

Wygląd Navitel RE900

Podejmowane urządzenie wygląda dość ciekawie i z pewnością nietuzinkowo. Jego obudowa w całości wykonana została z plastiku i pomijając ekran oraz obiektyw, można powiedzieć, że ma ona matową fakturę. Tylna strona jest o tyle ciekawa, że posiada specjalny profil, który pozwala stabilnie przytwierdzić urządzenie do wspomnianego mocowania. W prawdzie daje nam ono gwarancję, że w trakcie jazdy sprzęt nagle nam nie odpadnie, co oczywiście jest plusem.

Zwracając szczegółową uwagę na elementy, które umieszczono na obudowie z pewnością nie uda nam się przeoczyć krawędzi. Producent wkomponował do nich gniazdo miniUSB, slot na kartę microSD oraz SIM i przycisk włączający. Krawędzie to jednak nie wszystko, albowiem na przodzie niemożliwym do przeoczenia jest 5-calowy ekran dotykowy, a na tyle konfigurowalny obiektyw wspomagający kamerę o 140-stopniowym kącie widzenia.

Specyfikacja techniczna

  • Ekran 5’’ o rozdzielczości 1280×720, wykonany w technologii IPS
  • Procesor Cortex-A7 o częstotliwości taktowania 1.3 GHz
  • Pamięć RAM – 1 GB
  • Pamięć wbudowana – 16 GB
  • Dostęp do internetu
  • Obsługa 2G/3G
  • Slot na karty microSD do 64 GB
  • Wbudowany mikrofon
  • Odtwarzanie plików multimedialnych
  • Funkcje dodatkowe: poczta, kalkulator, obsługa połączeń i wiadomości
  • Moduł Bluetooth 4.0
  • FM Transmiter
  • Radio FM
  • Moduł Wi-Fi – standard 802.11 b/g/n

Navitel RE900 w połączeniu z Androidem

System Android nie jest żadną nowością wśród urządzeń z asortymentu Navitela, mimo to skorzystano tutaj z przestarzałej dzisiaj wersji – KitKat 4.4.2. Powodem takiego posunięcia może być wiele czynników, ale w tym tekście raczej nie będziemy tego dociekali. Warto więc zaznaczyć, że domyślnie producent przekazuje nam do użytku środowisko znane ze starszych smartfonów, jednakże w mocno okrojonej wersji. Najbardziej zauważalnym jest tutaj brak usług Google, co oznacza, że nie ma Sklepu Play, Gmaila, Google Maps i innych tego typu aplikacji. Z jednej strony tłumaczę to sobie wyeliminowaniem konkurencji przez producenta, wszak oryginalnie na urządzeniu jest aplikacja Navitel Navigator z dożywotnią licencją na mapy kilkudziesięciu krajów. Z drugiej jednak strony być może producent nie chciał zanieczyszczać sprzętu zbędnymi aplikacjami i udostępnić do powszechnego użytku płynnie działające urządzenie. Z powodu braku Google Play niektóre z aplikacji można instalować ręcznie pod warunkiem, że wcześniej pobierzemy je w wersji APK i przemieścimy na karcie microSD do urządzenia.

Według AnTuTu sprzęt ten wart jest nieco ponad 16-tysięcy punktów. Gdybym miał do czynienia ze smartfonem to z pewnością powiedziałbym, że to mało, ale w przypadku RE900, który nie jest smartfonem odpowiedź może być jedna – wystarczająco. W trakcie korzystania z podstawowych funkcji urządzenia nie doznałem dyskomfortu, sprzęt działał płynnie i poprawnie reagował na moje komendy. Żadna z funkcjonalności nie utrudniała mi życia, co ostatecznie doprowadziło mnie do opinii, którą wyraziłem wcześniej. Zaplecze techniczne RE900 w połączeniu z Androidem działa wystarczająco dobrze.

Jakość nagrań wideo

Podstawowa specyfikacja techniczna Navitel RE900 o zastosowanym oku, za sprawą którego można czynić nagrania w trakcie jazdy wyraża się nie do końca precyzyjnie. Producent mówi nam jedynie, że sprzęt dysponuje aparatem fotograficznym wspomaganym przez obiektyw szerokokątny z 5-warstwowym szkłem. Za jego sprawą jest w stanie tworzyć filmy z rozdzielczością 1080p, 30 klatkami na sekundę i kątem widzenia wynoszącym 140-stopni. Pozornie jest to dość duża ilość szczegółów, które traktują o optyce urządzenia, aczkolwiek brakuje mi bardzo istotnej informacji, która mówi m.in. o rozdzielczości zastosowanej w aparacie matrycy. Z pomocą przyszedł mi program AnTuTu Benchmark, który jest w stanie udzielić nam szczegółowych informacji o produkcie. Nie wiem jednak, czy są one wiarygodne, bo pomimo tego, że sprzęt dysponuje jednym aparatem to AnTuTu powiedział mi, że kamery są dwie i matryca jednej ma rozdzielczość 5-megapikseli, a drugiej 4,9. Której z podanych informacji ufać wobec tego bardziej? Nie wiem, zatem przejdźmy do jakości nagrań.

W kontekście jakości nagrań wideo muszę powiedzieć, że czuję się usatysfakcjonowany. Urządzenie prawidłowo interpretuje kolory, nie zniekształca obrazu, czyni elementy pojawiające się w kadrze stosunkowo ostrymi i uważam, że nie ma tutaj na co narzekać. Domyślnie zainstalowana na Navitel RE900 aplikacja służąca do nagrywania, umożliwia dostosowanie kilku opcji do własnych preferencji. W ten sposób dla zwiększenia wiarygodności nagrań, możemy ustawić, aby w kadrze wyświetlały się informacje dotyczące daty, godziny, współrzędnych geograficznych oraz szacunkowej prędkości, z jaką poruszaliśmy się w trakcie tworzenia nagrań. Moim zdaniem znacząco wpływa to na wiarygodność nagrań i z pewnością warto skorzystać z możliwości, o których wspomniałem. W praktyce wygląda to tak, jak pokazuje to zbiór poniżej zamieszczonych fragmentów nagrań.

Nawigacja i jej precyzja

Navitel RE900 jest urządzeniem, które oprócz nagrywania pozwala także na nawigowanie. Wspomniałem o tym na początku zatem ufam, że nie jest to dla was żadne zaskoczenie. Do dyspozycji domyślnie producent przekazuje nam autorską aplikację Navitel Navigator. Jest to w gruncie rzeczy środowisko, które spotkać możemy także w osobnych urządzeniach nawigacyjnych. To które znajduje się w pamięci Navitel RE900, stworzone zostało na potrzeby Androida. W temacie wyglądu interfejsu aplikacji nie powinno być zatem żadnego zaskoczenia i uważam, że tę kwestię mogę pominąć.

Pozostaje zatem temat precyzji nawigacji, która w gruncie rzeczy zależy od kilku czynników za które odpowiada zarówno urządzenie, jak i usytuowanie terenu po którym się poruszamy. Jeśli oglądaliście powyższy materiał i przypadkowo sprawdziliście na podstawie współrzędnych miejsca, w których byłem to zauważyliście, że poruszam się w okolicach Poznania. W mieście nie miałem problemu z nawigacją, dostępność satelita GPS była stosunkowo dobra, a samo urządzenie nie traciło zasięgu. Sprzęt radził sobie całkiem dobrze, zarówno aplikacja, jak i RE900 dawały sobie radę w trakcie jazdy. Bardzo istotnym plusem recenzowanej hybrydy jest to, że pozwala ona na jednoczesne nagrywanie drogi oraz nawigowanie, co bardzo doceniam.

Podsumowanie

Ponieważ wszystkich najważniejszych informacji o produkcie udzieliłem w powyższych akapitach, mogę jedynie dopowiedzieć, że sprzęt ten jest warty uwagi. Zakres funkcjonalności oferowanych przez RE900 od Navitela jest stosunkowo duży i z pewnością warto z nich skorzystać. Jedną z wielu zalet obstających za jego kupnem jest m.in. oszczędność miejsca na szybie, co ma szczególne znaczenie, jeśli mówimy o Fiacie Cinquecento, którym się poruszam i w którym dokonywałem testów. Przyczepienie dwóch osobnych urządzeń jest dla mnie równoznaczne z zasłonięciem zauważalnej części szyby i dyskomfortem, który za tym stoi.

Navitel RE900, kiedy sama nawigacja to za mało.
5 (100%) 1 vote

Login

Welcome! Login in to your account

Remember me Lost your password?

Lost Password