Reddit przedstawił właśnie szereg planowanych zmian w zakresie targetowania reklam na platformie — i już teraz widać, że nie przejdzie to bez echa. Już niedługo użytkownicy platformy będą widzieć reklamy dopasowane do swoich zainteresowań, czy tego chcą, czy nie.
Reklamy będą uwzględniać aktywność na Reddicie
W ostatnich miesiącach Reddit nie ma najlepszej passy. Najpierw pojawiła się kontrowersja z podwyższeniem opłat za dostęp do API, co doprowadziło do szeroko zakrojonych protestów. Teraz, patrząc po licznych negatywnych komentarzach użytkowników, podjęto kolejną decyzję, która nie spodobała się społeczności.
Zmiany ogłoszono, jakże by inaczej, w poście na Reddicie. Największe niezadowolenie zdaje się budzić usunięcie opcji wyłączenia personalizacji reklam. Inaczej mówiąc, personalizacja reklam na podstawie aktywności na platformie będzie dotyczyć każdego, niezależnie od jego preferencji w tym zakresie… poza osobami z bliżej nieokreślonych „pewnych krajów”. Niewykluczone, że chodzi tu o Unię Europejską, gdzie z powodu rygorystycznych zasad dotyczących prywatności m.in. nie pojawiła się platforma Threads.
Reddit wymaga bardzo niewielu danych osobowych i to nam się podoba. Zamiast tego nasi reklamodawcy polegają na aktywności na platformie — na tym, do jakich społeczności dołączasz, jakie opuszczasz, Twoich ocenach pozytywnych i negatywnych i innych sygnałach — aby dowiedzieć się, czym możesz być zainteresowany — Jutta Williams, szefowa działu prywatności Reddita
Można też wykluczyć z reklam wrażliwe tematy
Z innych, mniej kontrowersyjnych nowości, użytkownicy będą mogli wybrać, na jakie wrażliwe tematy chcieliby oglądać mniej reklam. Chodzi tutaj m.in. o takie kwestie, jak alkohol, odchudzanie, randko czy hazard. Mniej, a nie wcale, ponieważ Reddit nie jest w stanie oznaczać tematu reklamy ze 100% skutecznością, więc niektóre mogą przemknąć się przez filtr.
Poza tym dotychczasowe przełączniki dotyczące reklam opartych na aktywności i informacjach od partnerów zostaną połączone w jeden, a ustawienia dotyczące lokalizacji będą dostępne w jednym menu na aplikacjach mobilnych i wersji webowej.
Reddit zapowiada, że wprowadzi omówione zmiany na przestrzeni nadchodzących tygodni. Wtedy też zapewne przekonamy się, czy ta najbardziej kontrowersyjna z nich obowiązuje także w Polsce, czy niekoniecznie. Dajcie znać w komentarzach, co o tym wszystkim sądzicie!
WARTO PRZECZYTAĆ: