Nowoczesne firmy, pragnące pozyskiwać klientów w sieci, w zasadzie zawsze decydują się na pozycjonowanie swojej strony internetowej. Niemniej wiele z nich nie wie, od czego powinna zacząć. Wskazujemy zatem, jak postępować, chcąc rozpocząć pozycjonowanie i jakie są pierwsze działania na drodze do poprawy miejsca strony w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie, czyli praca ekspertów

Firma, która chce przeprowadzić pozycjonowanie strony, powinna znaleźć ekspertów, którzy wykonają szereg odpowiednich działań. Samodzielność w tym obszarze jest niewskazana. Czemu? Ponieważ dzisiaj pozycjonowanie jest o wiele bardziej skomplikowane niż w czasach, gdy dopiero raczkowało. Obecnie konkurencja jest ogromna, a algorytm Google działa bardzo inteligentnie. Nie wystarczy poupychać fraz kluczowych na stronie. Trzeba stworzyć strategię i działać w wielu obszarach, aby być docenionym przez Google i wyniesionym na wyższe pozycje niż konkurenci.

W agencjach SEO pracują specjaliści, których codziennością jest pozycjonowanie stron. Profesjonalnie zajmują się badaniem działań Google i określaniem czynników, branych pod uwagę podczas pozycjonowania. Mowa o ludziach z doświadczeniem, którzy wiedzą, jak rozpocząć pozycjonowanie, jakie etapy przeprowadzić w dalszej kolejności i jak kontynuować działania.

Standardowy początek, czyli audyt

W kwestii początkowych działań agencji SEO nie ma żadnych wątpliwości. Pozycjonowanie strony  rozpoczyna się od audytu i nie powinno być od tego żadnych odstępstw. Otóż nie sposób wdrożyć optymalne działania SEO, prowadzące do uzyskania wysokich wyników w pożądanych wyszukiwaniach, bez doskonałej znajomości specyfiki firmy, jej strony, branży, konkurentów i przede wszystkim – aktualnej sytuacji SEO. Informacje na wszystkie wymienione tematy uzyskuje się podczas audytu. Eksperci sprawdzają witrynę oraz jej wyniki w wyszukiwaniach. Przyglądają się konkurencji, sprawdzają statystyki wyszukiwań, konwersji i sprzedaży klienta oraz konkurentów. Wykonuje również szereg innych działań, a wszystko po to, by mieć jak najlepszy obraz sytuacji.

Bardzo ważnym elementem audytu jest rozmowa specjalistów SEO z klientem. Chodzi o to, że kształt kampanii SEO powinien być dostosowany do oczekiwań i możliwości klienta. To on decyduje, które produkty czy usługi chce promować najbardziej oraz jaki budżet przekazuje na kampanię. Rzecz jasna im więcej środków zostanie przekazane na SEO, tym lepsze i szybsze będą efekty. Niemniej żadna firma nie powinna się zadłużać czy rezygnować z innych niezbędnych wydatków na rzecz działań marketingowych.

Dobry początek to nie wszystko

Oczywiście odpowiednie rozpoczęcie pozycjonowania jest ważne. Pierwsze działania niejako ustawiają całą kampanię. Jednak warto pamiętać, że początek pozycjonowania to tylko kropla w morzu. Pierwsze efekty działań SEO są widoczne dopiero po kilku miesiącach, a dojście do celu zajmuje jeszcze więcej czasu. Co więcej, osiągnięcie celu również nie jest jeszcze końcem pozycjonowania. Zaprzestanie działań SEO powoduje bardzo szybką utratę pozycji, dlatego bardzo ważny jest ciągły monitoring sytuacji i kontynuacja działań.

Zapraszamy po więcej informacji: Pozycjonowanie stron Wrocław.

Udostępnij

Administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *