
W ostatnich dniach społeczność graczy została zaskoczona reklamami promującymi rzekome nowe gry mobilne od Activision. Od początku było wiadome, że obrazy użyte do reklam zostały wygenerowane przy pomocy AI. Szybko się jednak okazało, że promowane gry w rzeczywistości… nie istnieją.
Activision sprawdza rynek?
Możecie pamiętać: pisaliśmy wczoraj, że Activision używa AI do tworzenia Guitar Hero Mobile. Obrazek promujący ujawnił liczne “nieścisłości”:
- Czterech gitarzystów w jednym zespole to dosyć nietypowy zestaw.
- “Gitara” ma dwa niebieskie przyciski.
- Tłum był nienaturalnie zniekształcony, w dodatku wszyscy są w pozycji siedzącej.
- Podobnie głośniki, które wyglądają jak żywcem wyjęte z wczesnego DALL-E.
W podobny sposób reklamowano “nowe” Call of Duty i Crash Bandicoot.
Po kliknięciu reklamy użytkownicy byli przekierowywani na stronę firmy Geeklab, specjalizującej się w badaniu zaangażowania użytkowników. Sugeruje to, że Activision wykorzystało te fałszywe reklamy jako narzędzie do oceny potencjalnego zainteresowania rynku nowymi tytułami, zanim podjęto decyzję o ich ewentualnej produkcji.
Ta praktyka wywołała falę krytyki w środowisku graczy. Wielu z nich poczuło się oszukanych, zarzucając firmie wprowadzanie w błąd i nadużywanie technologii AI do tworzenia nieistniejących produktów. Nie jest to pierwszy raz, gdy branża gier spotyka się z takimi działaniami. W przeszłości odnotowano przypadki, gdzie firmy tworzyły fałszywe reklamy gier, aby przyciągnąć uwagę potencjalnych graczy, mimo że promowane produkty nie istniały.
W obliczu rosnącej liczby takich incydentów pojawiają się pytania o etykę stosowania sztucznej inteligencji w marketingu oraz o granice, których firmy nie powinny przekraczać, aby nie stracić zaufania konsumentów. Społeczność graczy oczekuje od deweloperów i wydawców transparentności oraz uczciwości w komunikacji, zwłaszcza w kontekście wykorzystania nowych technologii w promocji produktów. Warto w tym miejscu podkreślić zachowanie Nintendo, które już w zeszłym roku ogłosiło, że nie planuje używać AI do tworzenia gier.
WARTO PRZECZYTAĆ:





