Po 8 latach od startu programu zwrotów Steam dokonał ważnej zmiany w jego zasadach. Cieszyć się mogą deweloperzy, gracze — niekoniecznie. Pozbyto się „luki”, która pozwalała przegrać w jakiejś produkcji setki godzin, po czym zwrócić ją i odzyskać całą zapłaconą cenę.

Early Access i Advanced Access zaczynają liczyć się do limitu godzin

Jak mogliście przeczytać w naszym poradniku wyjaśniającym, jak zwrócić grę na Steamie, dotychczas kryteria były proste. O zwrot środków można było się starać, o ile:

  • nie minęło więcej niż 14 dni od zakupu (lub premiery, w przypadku zakupów przedpremierowych)
  • gracz spędził w pełnej wersji danej produkcji mniej niż 2 godziny.

Kluczowy jest tutaj zwrot „pełnej wersji”. W praktyce oznaczał on, że rozgrywka w Early Access (wczesnym dostępie) i Advanced Access (dostępie z wyprzedzeniem) nie zaliczała się na poczet limitu 2 godzin dla zwrotu gry. Gracze mogli poświęcić jakiemuś tytułowi naprawdę sporo czasu, po czym natychmiast zwrócić go po premierze wersji 1.0.

Valve zdecydowało się to ukrócić. W najnowszej wersji polityki zwrotów możemy znaleźć następujące zapisy:

Zazwyczaj przy zakupie produktu na Steam przed datą wydania 2-godzinne okno czasu gry będzie liczyło się na potrzeby próśb o zwrot pieniędzy, ale okres 14 dni będzie miał zastosowanie dopiero od daty wydania. Przykładowo jeśli kupisz grę, która oferuje wczesny dostęp lub dostęp z wyprzedzeniem, wszelki czas gry będzie liczył się do 2-godzinnego limitu.

Jeśli zakupisz w przedsprzedaży tytuł, który nie jest grywalny przed jego datą wydania, to możesz poprosić o zwrot pieniędzy w dowolnym momencie przed wydaniem tego tytułu, a standardowy okres 14 dni/2 godzin będzie miał zastosowanie od daty wydania gry — Valve

Krótko mówiąc: Early i Advanced Access liczą się już do limitu czasu w grze dla zwrotów, ale ograniczenie czasu od zakupu zaczyna obowiązywać dopiero od momentu debiutu pełnej wersji. Możemy więc np. spędzić w grze godzinę, po czym po oficjalnej premierze rok później zwrócić ją w ciągu 14 dni.

Epic Games Store ma podobną politykę

W regulaminie zwrotów Epic Games Store, czyli największego rywala Steama, znajdziemy podobne reguły. Tutaj również przy zwracaniu produkcji ze wczesnego dostępu sklep zwróci uwagę na liczbę wygranych godzin. Co więcej, limity są takie same, jak na platformie Valve: 2 godziny i 14 dni od premiery.

Możliwość zwrotu gier i elementów zakupionych w przedsprzedaży zależy od czasu użytkowania produktu i daty jego premiery. Zakup dokonany w przedsprzedaży możesz anulować przed datą oficjalnej premiery i uzyskać za niego zwrot środków, o ile czas użytkowania produktu jest krótszy niż 2 godziny. Dotyczy to wersji we wczesnym dostępie, wersji beta i wersji alfa produktu.

Po dacie premiery obowiązują nasze standardowe zasady zwrotów. Produkty można zwracać w ciągu 14 dni od daty zakupu, jeżeli oznaczono je jako „podlegające zwrotowi” albo „podlegające samodzielnemu zwrotowi” – pod warunkiem, że dany produkt użytkowano krócej niż 2 godziny — Epic Games

Co sądzicie o nowej polityce zwrotów Steama? Dajcie znać w komentarzach!



Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

Steam Next Fest Dema będą ważniejsze na Steamie!
Kiedyś niezwykle popularne. Starsi gracze wciąż pamiętają kupowanie gazet o grach z płytami wypełnionymi demami. Dla wielu z nas to była jedyna szansa, żeby w
steam deck Poznaliśmy najpopularniejsze gry na Steam Deck!
Jeśli ktoś jest obeznany z tym, jak działa Steam, to wie, że Valve udostępnia osobną stronę dedykowaną statystykom. Można bez problemu sprawdzić, ile użytkowników Steam
Czy można grać na Faceit z banem VAC? Czy można grać na Faceit z banem VAC?
Każdy gra w CS2 (do niedawna CS:GO) tak jak lubi. Niestety oznacza to, że niektórzy posuwają się do używania cheatów w celu uzyskania nielegalnej i

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *