Content marketing swojego czasu stał się bardzo „modnym” pojęciem. Dziś być może nie słyszy się o nim aż tak często, ale jedno jest pewne – wszystkie firmy odnoszące sukcesy stosują strategie content marketingowe. Co to takiego, jak powstaje i – najważniejsze – w jaki sposób przyczynia się do rozwoju biznesu? Sprawdź!
Content marketing, czyli marketing treści
Marketing od zawsze ewoluuje i zmienia strategie działania. Skuteczne niegdyś techniki dziś zupełnie nie zdają egzaminu, a te stosowane współcześnie prawdopodobnie również kiedyś się „wypalą”. Jednak od co najmniej kilku lat najważniejszym terminem w tej branży jest content marketing lub po polsku marketing treści. To strategia związana z tworzeniem i publikowaniem przydatnych, przykuwających uwagę treści. Chodzi tu o teksty na stronach internetowych, artykuły na blogach, posty w mediach społecznościowych (w tym filmy, zdjęcia), mailingi, wypowiedzi na forach itp. Każda treść publikowana w internecie ma znaczenie, co jest szczególnie ważne dla marek chcących budować i wzmacniać swój wizerunek oraz pozycję na rynku.
Treści mają ogromny wpływ na SEO, poprawiając pozycję witryn w wyszukiwarkach. Służą też jednak budowaniu wizerunku i zaufania do marki, rozszerzaniu bazy klientów i zwiększaniu konwersji, co realnie przekłada się na zyski.
Strategia content marketingowa – co to takiego?
Ogromne znaczenie treści sprawia, że nie mogą one być przypadkowe. Dlatego właśnie strategia marketingowa ma tak duże znaczenie. To nic innego jak plan na osiągnięcie celów marketingowych poprzez stosowane treści. Powinien on być szczegółowy i dobrze przemyślany. To znacznie więcej niż zestaw pomysłów na treści i harmonogram ich publikacji.
Jak wyjaśnia przedstawiciel agencji Fabryka Marketingu: „Stworzenie strategii marketingowej rozpoczyna się od wyznaczenia realnych, mierzalnych celów do osiągnięcia. Następnie obejmuje analizę obecnej sytuacji i działań konkurencji oraz dogłębne badanie grupy docelowej. Następnie określa się KPI (Key Performance Indicators – kluczowe wskaźniki efektywności), które pozwalają sprawdzić, czy realizowane działania przynoszą oczekiwane skutki. Dopiero po tych wszystkich działaniach przechodzi się do opracowania taktyki działania i kanałów dystrybucji treści.”
Ostatnim etapem jest ewaluacja, czyli badanie skuteczności działań i ocena postępów. Na jej podstawie często udoskonala się strategię i dokonuje zmian w działaniach. Cały proces powinno się realizować cyklicznie. Dzięki temu strategia dopasowuje się do zmian na rynku, nowych wymagań odbiorców, trendów itp.
Strategia content marketingowa – czy jej potrzebujesz?
Czy potrzebujesz strategii content marketingowej? Na to pytanie odpowiedź może być tylko jedna – tak! Wystarczy przypomnieć, jak cenne mogą być odpowiednio ukierunkowane, starannie prowadzone działania z zakresu content marketingu. To właśnie on w największym stopniu wpływa na widoczność strony internetowej firmy, generuje ruch i zwiększa konwersję. Pomaga też budować wizerunek marki i dbać o jej relacje z klientami. Co nie mniej istotne, każdy błąd w tym zakresie może być bardzo kosztowny. Niejedna firma przekonała się już o tym, jak szerokim echem może się pojedynczy kontrowersyjny post czy nietrafiony artykuł. Konsekwencje takich błędów mogą się ciągnąć za firmą latami, a ich naprawienie często jest kosztowne i bardzo trudne. Właśnie dlatego przemyślana strategia content marketingowa oraz wysoka jakość samego contentu są tak istotne!
Strategia content marketingowa – jak zrobić to dobrze?
Dobra strategia marketingowa to efekt ciężkiej pracy bazującej na dogłębnych analizach i szerokiej wiedzy. Dlatego najlepiej powierzyć jej sporządzenie fachowcom. Specjaliści content marketingu dzięki teoretycznym podstawom i rozległej praktyce nie znają procedury postępowania, ale również wiedzą, jakie rozwiązania się sprawdzają, a jakie nie. Dysponują również narzędziami i wiedzą do dogłębnej analizy i weryfikowania efektów. To wszystko sprawia, że specjaliści pomogą Ci możliwie efektywnie wykorzystać budżet i uzyskać satysfakcjonujące wyniki.
WARTO PRZECZYTAĆ: