
Spotify czy Tidal są najbardziej znane jako usługi do streamingu muzyki, ale w praktyce ich oferta jest znacznie szersza i obejmuje m.in. podcasty. YouTube Music nie chce być gorsze i planuje również udostępniać tego typu treści na swojej platformie.
YouTube już uchyliło rąbka tajemnicy co do funkcji nowej usługi
O planach firmy poinformował Kai Chuk, dyrektor ds. podcastów w YouTube, podczas wydarzenia On Air Fest w Nowym Jorku. Nie podał dokładnej daty, ale nowości mają się pojawić w “najbliższej przyszłości”.
Na razie jednak nowa funkcja ma być dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych. Czy i kiedy trafi do Polski – nie wiadomo. Za to poznaliśmy już garść szczegółów odnośnie do tego, jak ma wyglądać w praktyce.
Podcasty w YouTube Music mają oferować m.in.:
- możliwość słuchania z wyłączonym ekranem
- opcja zaczęcia słuchania na jednym urządzeniu i dokończenia na innym
- wrzucanie nowych podcastów za pośrednictwem RSS.
Wkrótce zaczniemy udostępniać podcasty zarówno audio, jak i wideo w YouTube Music dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych, dzięki czemu podcasty będą łatwiej dostępne, w przyszłości też w kolejnych regionach.
(…) Wprowadzamy też tworzenie podcastów w YouTube Studio, ułatwiając twórcom ustawianie swoich filmów jako podcasty. Listy odtwarzania podcastów będą mogły korzystać z bieżących i przyszłych funkcji podcastów w YouTube, takich jak możliwość pojawienia się w youtube.com/podcasts, oznaczanie podcastów i uwzględnienie w aplikacji YouTube Music.
Google, czyli właściciel YouTube, ma już swoją usługę Google Podcast – ale mimo wprowadzenia podcastów do YouTube Music póki co nie zostanie ona zamknięta.
Pojawią się reklamy audio i funkcja rekomendacji
Wraz z podcastami YouTube planuje wprowadzenie do podcastów reklam dźwiękowych. W planach jest również funkcja polecania użytkownikom nowych podcastów do przesłuchania na podstawie ich dotychczasowej aktywności.
Jak już zasygnalizowano powyżej, firma chce postawić na integrację podcastów z kanałami na YouTube – możliwe, że za jakiś czas wprowadzi nową zakładkę w podstronach kanałów, grupującą udostępnione przez nią podcasty.
Co o tym wszystkim sądzicie? Jeśli korzystacie z YouTube Music, dajcie znać w komentarzach, czy czekacie na dołączenie do oferty podcastów!
WARTO PRZECZYTAĆ:





