Odpowiednie prowadzenie strony internetowej firmy lub sklepu online ma bardzo duży wpływ na wizerunek marki oraz na zaufanie potencjalnych klientów. W ostatnich latach internet stał się jednym z najważniejszych źródeł informacji dotyczących między innymi dostępu do poszczególnych usług czy towarów. To sprawia, że osoby poszukujące wybranych produktów w pierwszej kolejności korzystają z wyszukiwarek, aby znaleźć najciekawsze i sprawdzone oferty.
Z tego powodu rozwijające się przedsiębiorstwa stale inwestują w ulepszanie swoich stron i osiąganie wyższych pozycji w rankingach. Niezwykle ważnym elementem tego typu zmian staje się z kolei audyt SEO, który pozwala na zidentyfikowanie ewentualnych błędów strony i tym samym na jej skuteczną optymalizację.
Dlaczego warto zdecydować się na audyt strony WWW?
Profesjonalny audyt SEO ma duży wpływ na potencjalne zyski przedsiębiorstw ze względu na możliwość poprawy widoczności ich stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu potencjalny odbiorca, który będzie szukał poszczególnych produktów lub usług, łatwo trafi na naszą stronę internetową i zapozna się z przedstawioną na niej ofertą. Warto przy tym wspomnieć, że zdecydowana większość użytkowników przegląda jedynie te strony, które znajdują się na pierwszych 10. pozycjach w wyszukiwarce. To sprawia, że za sprawą skutecznej optymalizacji naszego serwisu możemy dotrzeć do wielu nowych klientów i jednocześnie rozpowszechnić wizerunek marki.
Starannie przeprowadzony audyt strony WWW okazuje się cenną inwestycją zarówno dla większych, jak i mniejszych firm. Lokalni przedsiębiorcy za pomocą zoptymalizowanej strony internetowej mogą łatwiej pozyskać nowych klientów z danego miasta lub regionu. Okazuje się to szczególnie ważne w przypadku firm, które chciałyby zwiększyć swoją popularność również wśród nastolatków czy młodych dorosłych – jest to grupa odbiorców, która coraz częściej decyduje się na skorzystanie z poszczególnych usług na podstawie przeczytanych w internecie rekomendacji czy w wyniku możliwości zapoznania się z ofertą online. Dlatego podczas audytu SEO warto również zwrócić uwagę na całą strukturę serwisu, czyli na prezentowane treści, szatę graficzną oraz na intuicyjną obsługę.
Jak powinien wyglądać kompletny audyt SEO?
Sposób przeprowadzenia audytu SEO powinien być dopasowany do przeznaczenia i struktury danej strony WWW. W praktyce oznacza to, że plan całej analizy będzie inny w przypadku bloga, strony internetowej firmy czy sklepu online. Mimo to profesjonalne agencje SEO podczas przeprowadzanych audytów zawsze skupiają się na takich kwestiach jak weryfikacja stanu technicznego strony, szybkości jej działania oraz dopasowania do korzystania na urządzeniach mobilnych. Ponadto analizują również strukturę strony, nawigację i linki, a także content – teksty, nagłówki oraz grafiki. Są to czynniki, które nie tylko mają bardzo duży wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania, ale również odpowiadają za doświadczenia użytkowników korzystających z danego portalu.
Warto przy tym zauważyć, że strona, która wolno się wczytuje lub cechuje się nieintuicyjną obsługą, może skutecznie zniechęcać potencjalnych klientów do zapoznania się z ofertą firmy. Dlatego decydując się na audyt strony WWW, warto wybrać firmę, która wyróżnia się dużym doświadczeniem oraz wiedzą. Indywidualne podejście pozwala kompleksowo przeanalizować stronę, a także stworzyć wartościowe zalecenia, których wdrożenie przyniesie realną poprawę widoczności witryny w Google.
WARTO PRZECZYTAĆ: