Głosowanie na najlepszą stronę w branży? Czemu nie! Przecież w internecie każdy link kierujący do Twojego sklepu e-commerce jest swego rodzaju głosem ‒ za lub przeciw. W zależności od tego, z jakiego źródła pochodzi odnośnik, może pomóc w zwiększaniu widoczności sklepu lub zaszkodzić pozycjonowaniu. Które z linków zewnętrznych mają największe znaczenie i dlaczego? O tym poniżej!

Dlaczego link building jest tak ważny?

Linki zewnętrzne to przede wszystkim rekomendacje i dowody wiarygodności Twojego sklepu internetowego. Wspomniane odnośniki są bardzo ważne, zarówno, jeśli chodzi o widoczność witryny w sieci, jak i o zwiększenie rozpoznawalności firmy i konwersję. Poniżej nieco więcej szczegółów dotyczących linków zewnętrznych. Jeśli natomiast chcesz zgłębić swoją wiedzę na temat całego procesu pozycjonowania, zachęcamy do lektury tekstu agencji e-marketingowej 1stplace.pl: https://1stplace.pl/pozycjonowanie-sklepow-internetowych/.

Wpływ na pozycjonowanie

Google traktuje każdy link jako głos zaufania, polecenie Twojego sklepu, dowód na to, że warto go odwiedzić. Im więcej wartościowych linków prowadzi na Twoją witrynę, tym większe szanse na topową pozycję w rankingu.

Budowanie zaufania wśród klientów

Budowanie zaufania wśród klientów jest fundamentalnym elementem prowadzenia działalności online. Odnośnik z renomowanego portalu, bloga branżowego czy z innych, zaufanych miejsc, zwiększy zaufanie do Twojej marki. Warto więc, byś zainwestował czas i energię w nawiązywanie relacji z właścicielami portali i stron www.

Generowanie ruchu poza organiczne wyniki wyszukiwania

Dzięki wartościowym linkom zewnętrznym zyskasz dodatkowe źródło ruchu. A to droga do zwiększenia rozpoznawalności i oczywiście konwersji.

Strategie link buildingu dla e-commerce

Nie ma jednej, uniwersalnej strategii budowania profilu linków. Kluczem jest różnorodność i jakość odnośników. Jakie metody możesz wykorzystać?

Content marketing

Wartościowe treści, takie jak poradniki czy rankingi, naturalnie przyciągają linki. Daj swoim odbiorcom powód, by polecali Twoją stronę!

W jaki sposób? Zastanów się, czym wyróżnia się Twoja oferta, jak możesz podzielić się z użytkownikami specjalistyczną wiedzą. Udostępniając ekspertyzy w formie artykułów, materiałów wideo czy infografik masz szansę nie tylko na zdobycie linków, ale także na to, by stać się autorytetem w danej dziedzinie.

Artykuły sponsorowane

Inwestowanie w artykuły sponsorowane na renomowanych blogach branżowych lub portalach informacyjnych jest jednym ze skutecznych sposobów zdobywania wartościowych linków. Pamiętaj jednak o kilku kwestiach.

  • Po pierwsze, Google wymaga oznaczania płatnych linków atrybutem “nofollow” lub “sponsored”.
  • Po drugie, nie wszystkie portale oferujące artykuły sponsorowane są równie wartościowe – warto dokładnie analizować potencjalne źródła i inwestować tylko w te o wysokim autorytecie, związane tematycznie z Twoją branżą.

Gościnne posty na blogach branżowych

Publikacja gościnnych wpisów na renomowanych blogach branżowych nie tylko zwiększy widoczność Twojego sklepu, ale też sprawi, że będziesz postrzegany jako ekspert. Co więcej, dzięki takim wpisom dotrzesz do wielu użytkowników.

Katalogi branżowe i recenzje produktów

Katalogi są miejscem, w którym potencjalni klienci szukają sprawdzonych firm i produktów. Budując profil linków w ważnych dla Twojej branży katalogach, zwiększasz swoją widoczność i wiarygodność. Natomiast pozytywne recenzje produktów nie tylko zwiększają zaufanie do Twojej marki, ale mogą też przyciągnąć nowych klientów.

Partnerstwo i współpraca z blogerami/influencerami

Zaproponuj współpracę blogerom z branży. Recenzje, konkursy czy wspólne akcje mogą przynieść obopólne korzyści.

Udział w eventach i targach branżowych

Targi i eventy branżowe to nie tylko okazja do pozyskania nowych klientów, ale też do nawiązania relacji z branżowymi liderami, dziennikarzami czy influencerami. Takie relacje często przekładają się na wspólne projekty, współpracę czy nawet polecanie Twojej marki.

Link building dla e-commerce ‒ na co zwrócić uwagę?

Wybierając źródło pozyskania linku zewnętrznego, weź pod uwagę kilka kluczowych aspektów, które zapewnią wartość odnośnika i ochronią Twoją stronę przed potencjalnymi karami wyszukiwarki. Oto czynniki, na które warto zwrócić uwagę:

Reputacja i autorytet źródła

Link z autorytatywnej strony www będzie miał większą wartość niż odnośnik z mało znanej lub nisko ocenianej witryny. Narzędzia takie jak Moz’s Domain Authority czy Ahrefs Domain Rating pomogą Ci w ocenie autorytetu domeny.

Relewancja tematyczna

Link powinien pochodzić ze strony o podobnej tematyce do Twojej. Jeśli prowadzisz sklep z odzieżą, link z bloga modowego będzie strzałem w dziesiątkę.

Jakość treści

Sprawdź, czy strona źródłowa publikuje wartościowe, unikalne treści. Google ceni witryny, które są przyjazne dla użytkowników, na których znajdują się przydatne informacje.

Ruch na stronie źródłowej

Strony z większym ruchem to kolejne, warte uwagi źródło pozyskiwania linków. Możesz skorzystać z narzędzi takich jak Ahrefs czy SimilarWeb, by ocenić ruch na danej witrynie.

Anchor text

Naturalność anchor tekstu jest kluczowa. Zadbaj o naturalne rozmieszczenie tego typu fraz.

Linki przychodzące i wychodzące strony źródłowej

Duża liczba linków wychodzących w stosunku do niewielkiej liczby linków przychodzących może być sygnałem ostrzegawczym.

Historia domeny

Sprawdź, czy domena nie była w przeszłości karana, czy nie była wykorzystywana do działań spamerskich.

NoFollow vs. doFollow

Choć linki NoFollow nie przekazują wartości SEO, wciąż mogą zwiększyć ruch w sklepie i budować rozpoznawalność marki. Naturalny profil powinien zawierać zarówno linki dofollow, jak i nofollow.

Dywersyfikacja źródeł

Unikaj zdobywania wszystkich linków z jednego typu źródeł. Różnorodność jest bardzo istotna.

Pamiętaj, że jakość linków jest ważniejsza niż liczba. Jeden wartościowy link z autorytatywnej strony może przynieść lepsze rezultaty niż dziesiątki linków z niskiej jakości źródeł.

Jak mierzyć skuteczność działań link buildingowych w e-commerce?

Gromadzenie linków to dopiero połowa sukcesu. Powinieneś też pamiętać o analizie.  Jak mierzyć skuteczność działań link buildingowych w e-commerce? Oto kilka przydatnych narzędzi:

  • Google Search Console: Darmowe narzędzie od Google, które umożliwia monitorowanie linków prowadzących na Twoją stronę.
  • Ahrefs: Jeden z liderów w branży, umożliwia szczegółową analizę profilu linków, w tym wartość, jakość i lokalizację linków.
  • Moz Link Explorer: Umożliwia ocenę jakości odnośników oraz domen, z których pochodzą.

Jak interpretować dane i wprowadzać korekty?

Analiza to jedno, ale kluczowe jest wprowadzenie zmian na podstawie zebranych informacji:

  • Rozpoznawanie niskiej jakości linków: Jeśli zauważysz linki z podejrzanych źródeł lub z niepowiązanych tematycznie stron, nie ignoruj tego.
  • Zrozumienie źródła ruchu: Jeśli pewne źródła generują dużo ruchu, ale niską konwersję, być może warto przemyśleć strategię albo popracować nad jakością treści, użytecznością sklepu.
  • Optymalizacja pod kątem wartościowych linków: Skup się na budowaniu relacji z domenami, które przynoszą najwięcej wartości – zarówno pod względem ruchu, jak i konwersji.

Podsumowanie

Efektywny link building to nie tylko gwarancja wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania, ale przede wszystkim budowanie trwałych relacji i zaufania wśród klientów. To inwestycja w przyszłość Twojego e-commerce. Zacznij działać już dziś!

WARTO PRZECZYTAĆ:

Na czym polega pozycjonowanie strony?
Pozycjonowanie strony internetowej to kluczowy element strategii marketingowej każdej firmy, która chce zaistnieć w świecie cyfrowym. Obecnie, kiedy konkurencja w Internecie jest ogromna, umiejętne wykorzystanie
neonet Neonet zamyka coraz więcej punktów. Konkurencja obserwuje
Neonet z rozmachem rozpoczął wdrażanie działań restrukturyzacyjnych. Zwalnia mnóstwo pracowników i likwiduje wybrane sklepy. O szczegółach poniżej. Część sklepów zostanie zamknięta Informowaliśmy już w grudniu
neonet Neonet zamknął pierwszy sklep. Czy to oznacza koniec sieci?
Duża sieć, zmagająca się z problemami, właśnie zamknęła swój pierwszy sklep w Bielsku-Białej. Chodzi oczywiście o Neonet. Co było powodem? Zdradzamy szczegóły! Zamknięcie sklepu jest
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *