Prowadzisz własny sklep internetowy? Rozważ, czy nie skorzystać z usług agencji e-commerce. Powodów, by takową podjąć jest co najmniej kilka i każdy z nich przekłada się na realne korzyści dla Twojego biznesu – zarówno w wymiarze czasowym, jak i pod względem osiągania przewagi względem konkurencji. Poniżej opisujemy z czego to wynika.

Agencja e-commerce pomoże już na etapie tworzenia sklepu internetowego

Już samo zakładanie sklepu internetowego jest istotnym etapem. Owszem, można założyć sklep na którejś z licznych platform SaaS (co może kusić ze względu na niższe koszty), jednak w takim przypadku uzyskujemy produkt „od szablonu”, z zestawem funkcji podobnych do konkurencji. Tymczasem budując własną stronę sprzedażową możemy już na starcie dopasować ją do własnych wizji i potrzeb.

Tu jednak pojawia się pewien problem, a mianowicie konieczność skorzystania ze wsparcia programistów. Wynajem własnego to ryzyko, że niekoniecznie trafi się na osobę odpowiednio doświadczoną, a z kolei typowe software house’y często okazują się opcją najdroższą i w dodatku niekoniecznie wyspecjalizowane właśnie w platformach sprzedażowych.

Co więc robić? Opcją optymalną okazuje się w tej sytuacji agencja e-commerce. Ze względu na obszar, na którym się koncentrują w swojej codziennej pracy, są wyjątkowo efektywni w budowaniu sklepów internetowych. Jednocześnie koszt ich pracy często jest niższy niż w zwykłych software house’ach. To po prostu wyspecjalizowane studia developerskie, które kompleksowo zajmują nie tylko projektowaniem sklepów internetowych, lecz również ich dalszą obsługą.

Oczywiście same agencje e-commerce też mają swoje własne sub-specjalizacje, na przykład związane z konkretnymi platformami, takimi jak chociażby Prestashop. Jeśli już teraz wiesz, że chcesz skorzystać z konkretnego silnika sklepu, szukaj właśnie takiej agencji, która ma spore doświadczenie w pracy z takowym. Dlaczego? Ponieważ będzie znacznie szybciej rozwiązywać wszelkie zgłoszenia związane z konkretnymi problemami. Gdy spojrzymy w cennik Prestashop, działania takie okażą się wyraźnie tańsze, niż w przypadku programistów, którzy dopiero będą musieli się wgryzać w istotę danego zagadnienia.

Czy warto wybrać Prestashop?

Skoro mowa o silniku Presta, warto zwrócić uwagę na to, że w porównaniu z wieloma platformami SaaS, ale też niektórymi z dostępnych ofert sklepów „pudełkowych”, instalowanych na własnym serwerze, Prestashop ma sporo wyróżników. Jednym z nich jest fakt, że to rozwiązanie open source, dzięki czemu nie uzależniamy się od jednej firmy. Po prostu jawność kodu sprawia, że istnieje konkurencja w ramach obsługi tej platformy.

To jednak nie wszystko. Prestahop to silnik sklepu internetowego, wokół którego skupiła się naprawdę spora społeczność. To zaś w praktyce oznacza, że wszelkie nowe problemy są szybko i sprawnie rozwiązywane, a wiele potrzebnych wtyczek istnieje już od bardzo dawna.

Skoro o wtyczkach mowa – Prestashop jest silnikiem, który można łatwo rozbudowywać o dodatkowe możliwości, a to też spora zaleta. Zwłaszcza, że katalog istniejących rozszerzeń pozwala już na starcie na całkiem sporo możliwości.

Agencja e-commerce pozwala na kompleksowość działania

Wracając do tematu kompleksowości działania – jeśli zdecydujesz się na współpracę z agencją e-commerce, możesz liczyć nie tylko na zainstalowanie sklepu internetowego, lecz również na wszelkie działania dodatkowe. A tych jest całkiem sporo, mimo że o części z nich nie zawsze się mówi.

Pierwszą z nich jest oczywiście stworzenie dedykowanego szablonu graficznego, który pozwoli się wyróżniać względem konkurencji. Jednak identyfikacja wizualna to nie tylko kwestia szablonu. To również księga znaku, określająca wszelkie elementy, które się na identyfikację składają. Dobra agencja e-commerce pomoże i w tym, ustalając paletę używanych barw, standard wykorzystywanych fontów, zaprojektuje logo i doprecyzuje, w jakim kontekście najlepiej je używać. To może się wydawać drobiazgiem, lecz właśnie takie rzeczy sprawiają, że marka daje się łatwiej zapamiętać i budzi bardziej pozytywne emocje.

Czy to wszystko? Otóż nie! W dobrych agencjach e-commerce znajdziesz również specjalistów do spraw UX. Pomogą oni tak przygotować Twój sklep internetowy, by był w jak największym stopniu prosty w obsłudze i w pełni intuicyjny dla użytkowników. To bardzo ważne, ponieważ później ma to przełożenie na to, na ile łatwo potencjalni klienci znajdują poszukiwane produkty i czy nie napotykają problemów w trakcie dokonywania zakupów. Brak przeprowadzenia testów w tym zakresie mógłby się przecież kończyć porzuceniami koszyków, a więc niższymi zyskami osiąganymi przez Twój biznes!

Na budowie sklepu internetowego się nie kończy

Agencja e-commerce nie musi i nie powinna kończyć swojej pracy na samym uruchomieniu sklepu. W praktyce również na późniejszych etapach często dochodzi do różnych modyfikacji, które wynikają czy to z preferencji i pytań klientów, czy ze zmian rynkowych. Co za tym idzie, zawsze warto mieć możliwość szybkiego dostępu do wsparcia technicznego osób nie tylko wyspecjalizowanych w pracy z danym silnikiem sklepowym, na przykład z Prestashop, lecz także po prostu znających ten konkretny e-commerce. W przypadku dedykowanej agencji jest to o tyle wygodne, że można korzystać z supportu w formie zabudżetowanych godzin wsparcia, które można wykorzystywać w zależności od potrzeb.

Taka forma współpracy pozwala na szybkie reagowanie na raportowane problemy, czy na zgłaszane zapotrzebowanie nowych funkcji. W konsekwencji tego w razie czego możemy szybko wdrażać nowe integracje, na przykład w sytuacjach, w których potrzebujemy udostępnienia naszym klientom możliwości korzystania z nowego dostawcy, bądź z nowej formy płatności. Także ewentualne zmiany optymalizacyjne związane z szybkością działania sklepu, czy z kwestiami powiązanymi z SEO dzieją się szybciej, precyzyjniej i najzwyczajniej w świecie taniej.

Agencja e-commerce działa nie tylko „na zgłoszenie”

Dodajmy jeszcze i to, że profesjonalna agencja e-commerce może też zajmować się stałym monitorowaniem sklepu pod kątem ewentualnych niespodziewanych problemów, takich jak konieczność pilnego zaktualizowania skryptów i wtyczek w razie pojawienia się zagrożeń bezpieczeństwa, czy po prostu pojawienia nowych funkcjonalności w ich nowszych wersjach. Monitoring pozwoli również na wykrywanie problemów z serwerem, czy unikaniu problemów z przeciążeniem sklepu w przypadku dużych akcji marketingowych.

Na koniec wspomnijmy jeszcze i o tym, że agencja e-commerce może też świadczyć usługi profesjonalnego doradztwa. Ich doświadczenie we współpracy z wieloma sklepami sprawia, że po prostu pracownicy takiej agencji doskonale wiedzą, jakie rozwiązania sprawdzają się dobrze i w co warto inwestować, aby Twój biznes nie tylko działał dobrze, lecz również miał jak największy potencjał do przyszłego skalowania, czy wchodzenia na nowe rynki. To zaś sprawia, że unikniesz niejednej mielizny w trakcie rozwijania swojego sklepu internetowego i zaoszczędzisz nerwy, z jakimi mogłoby się wiązać uczenie się na własnych błędach. Profesjonaliści po prostu poprowadzą Cię wprost do sukcesu!



Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

grupa ludzi pochylonych nad monitorem Agencja marketingowa – jak wybrać firmę, która spełni Twoje oczekiwania?
Marketing online to jeden z kluczowych elementów funkcjonowania każdej nowoczesnej firmy. Samodzielne prowadzenie działań promocyjnych może być wyzwaniem, dlatego coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na
lodówkomaty InPost InPost stawia lodówkomaty. Docenicie je zwłaszcza latem
InPost nieustannie stawia nowe paczkomaty, ale intensywnie działa również nad innym projektem związanym z lodówkomatach. Ich temat został poruszony już kilka lat temu, ale do
amazon uokik Amazon dostał 31 milionów złotych kary! UOKiK uznał, że wprowadza klientów w błąd [AKTUALIZACJA]
[AKTUALIZACJA] Zgodnie z naszymi przewidywaniami, Amazon nie zgadza się z decyzją Prezesa UOKiK i zdecydował się od niej odwołać. Pełne oświadczenie firmy zamieszczamy poniżej: Szybka

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *