Baner na YT to jedna z pierwszych kwestii, o które trzeba zadbać, uruchamiając nowy kanał w tym serwisie. Jest to nic innego, jak prostokątna grafika, którą odwiedzający kanał zobaczą nad nickiem, avatarem i przyciskiem “Subskrybuj”. Warto zadbać o to, aby prezentowała się ona jak najlepiej – a więc między innymi miała odpowiednie wymiary.

Zbyt mała lub zbyt duża grafika może źle się skalować na poszczególnych urządzeniach. Rozciągać się, być niewyraźna czy ucięta. W takim razie, jakie wymiary powinien mieć baner na YT? Jak go przygotować, a następnie zmienić? Wszystkiego dowiecie się poniżej – zapraszamy!

Jakie wymiary ma baner na YT?

Odpowiedź na pytanie, jakie wymiary powinien mieć baner na YT nie jest tak oczywista, jak mogłaby się wydawać. Wymiary wgranego obrazka to jedno, ale wymiary, w jakich rzeczywiście będzie się on użytkownikom wyświetlał, to drugie.

Jeden widz może bowiem wejść na kanał ze smartfona, drugi z PC, trzeci z telewizora – urządzeń o zupełnie innej przekątnej i rozdzielczości.Sam portal deklaruje, że baner na YT powinien spełniać następujące kryteria:

  • Wymiary minimalne: 2048 × 1152 piksele
  • Współczynnik proporcji: 16:9
  • Wymiary bezpiecznego obszaru przy rozmiarze minimalnym (2048 x 1152): 1235 × 338 pikseli
  • Rozmiar pliku: nie więcej niż 6 MB.

Warto też wiedzieć, że maksymalny rozmiar baneru  YouTube to obecnie 2560×1440 pikseli, czyli 1440p. Co to wszystko oznacza w praktyce i czym jest wspomniany powyżej bezpieczny obszar? Już tłumaczymy.

Jak wspomnieliśmy powyżej, w zależności od używanego urządzenia, obraz może być skalowany inaczej. W przypadku laptopów i komputerów mamy do czynienia z obrazem poziomym, telefon nie dość, że jest znacznie mniejszy, to poza trybem poziomym ma także tryb pionowy.

Obszar bezpieczny to obszar, w którym powinno się umieszczać tekst, logo, czy też inne elementy, na których zależy nam, aby były widoczne zawsze. Znajduje się na środku obrazka.

baner yt wymiary
Przykładowy baner na YT – zauważcie, że zajęty jest tylko środek | Źródło: YouTube arhn.eu

Boki mogą zostać przycięte, aby pasowały do danego wymiaru ekranu, więc powinny się na nich znaleźć tylko ozdobniki, których ucięcie nie spowoduje, że cała grafika utraci sens lub znikną najważniejsze informacje.

Jak stworzyć grafikę kanału?

Baner YT, nazywany także grafiką kanału, można stworzyć na różne sposoby. Od biedy można nawet przygotować go w Paincie, chociaż oczywiście, jeśli zależy nam na dobrym efekcie, nie obędzie się bez profesjonalnych lub chociaż darmowych, ale rozbudowanych narzędziach, takich jak Gimp.

Jest wiele stron w Internecie, z których można legalnie pobrać darmowe grafiki wektorowe, w tym również do wykorzystania komercyjnego. Dostępne są także gotowe szablony banerów. Na początek to powinno wystarczyć.

W miarę zdobywania popularności i coraz większej profesjonalizacji można pomyśleć o banerze stworzonym przez eksperta, zwłaszcza, jeśli samemu nie ma się do tego typu zadań smykałki.

Co powinno znaleźć się na grafice kanału? Możliwości jest wiele i nie ma tak naprawdę jednej dobrej odpowiedzi na to pytanie. Wszystko zależy od tego, co ma się na kanale pojawiać i ogółem jaki wizerunek chce zbudować dany YouTuber. Wśród elementów, które pojawiają się na banerach najczęściej, można wymienić:

  • nazwę kanału
  • zdjęcie właściciela/właścicieli
  • logo kanału
  • informację o częstotliwości pojawiania się nowych filmików (np. “nowe wideo co środę o 17”).

Przy tym trzeba pamiętać, żeby nie przesadzić i nie przeładować banera na YT informacjami. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że najważniejsze rzeczy muszą się zmieścić na środku obrazka, a boki, jak już wiemy, mogą zostać przez portal obcięte w niektórych rozdzielczościach.

Gdzie można zmienić baner na YouTube?

Zmiana banera na YT to stosunkowo prosta sprawa. Wystarczy poświęcić na ten cel dosłownie kilka minut, nie licząc oczywiście czasu potrzebnego na stworzenie odpowiedniej grafiki.

Żeby to zrobić, wystarczy podążać za poniższymi wskazówkami:

  1. Otwórz YouTube i zaloguj się.
  2. Kliknij swój awatar w prawym górnym rogu ekranu, po czym z listy rozwijanej wybierz “Twój kanał”.
  3. Naciśnij na przycisk “Dostosuj kanał”.
  4. Przejdź do zakładki “Marka” pod napisem “Dostosowywanie kanału”.
  5. Kliknij na “Prześlij” w sekcji “Obraz baneru”,
  6. Wybierz obrazek ze swojego komputera i zatwierdź go.
  7. Naciśnij na na “Opublikuj”.

baner na ytW tym samym miejscu można dostosować również zdjęcie profilowe konta, a także tzw. znak wodny filmu. Jest to mały obrazek, zwykle logo danego YouTubera, wyświetlane w prawym dolnym rogu każdego wideo. Zastosowanie znaku wodnego pozwala skuteczniej chronić swoją własność intelektualną.

Baner na YT – podsumowanie

Mamy nadzieję, że udało nam się w tym materiale odpowiedzieć na wszelkie pytania, jakie mógł wygenerować baner na YT. Przede wszystkim warto pamiętać o podanych powyżej optymalnych wymiarach grafiki, a także pamiętać o projektowaniu jej z myślą o responsywności (czyli tak, aby dobrze wyglądała zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i komputerach czy telewizorach).

Stworzenie banera na YT można zlecić profesjonalnemu grafikowi, natomiast osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z YouTube niekoniecznie będą chciały się na taki krok zdecydować. Można więc spróbować stworzyć coś samemu lub skorzystać z dostępnych w Internecie darmowych wzorów i generatorów (warto przy tym zwrócić uwagę na kwestię dotyczące praw do obrazka, aby nie naruszać czyjejś własności intelektualnej).

Zapraszamy przy okazji do naszego innego artykułu, w którym omawiamy dokładnie inną grafikę związaną z prowadzeniem kanału w tym serwisie (i nie tylko – to kwestia ważna też dla “zwykłych” użytkowników, którzy nie wrzucają filmików), a mianowicie avatar na YT. Dajcie znać w komentarzach, jeśli macie jakieś pomysły na kolejne tematy, którymi powinniśmy się zająć!

WARTO PRZECZYTAĆ:

Laptopy dla każdego użytkownika – przegląd
Rynek laptopów przynosi cykliczne zmiany odczuwalne dla użytkowników. Odświeżanie wersji oprogramowania i wprowadzanie nowych rozwiązań technologicznych sprawiają, że do dyspozycji masz wiele wariantów tylko na
Monitorowanie produkcji. Jak robić to w nowoczesny sposób?
Monitorowanie produkcji to proces polegający na pozyskiwaniu danych z produkcji. Ma na celu zwiększenie efektywności związanych z nią procesów, a także ciągłą optymalizację produkcji. Nadzór
Najlepsze smartfony. Który model wybrać?
Ranking telefonów polecanych w 2024 obejmuje smartfony przeznaczone do użytku biznesowego i dla graczy oraz budżetowe modele dla użytkowników, którzy oczekują stabilnego działania systemu i
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *