Clubhouse to nowa platforma społecznościowa, która póki co jest dostępna tylko na smartfony z systemem iOS, czyli sprzęt od Apple. Nie każdy zdaje sobie jednak z tego sprawę – dlatego też grupa oszustów zdecydowała się zalać Facebooka fałszywymi reklamami “Clubhouse na PC”.

Fałszywe reklamy miały instalować ransomware na komputerach

Oszuści mocno się postarali, aby uwiarygodnić swój przekręt. Profesjonalnie przygotowane reklamy na Facebooku zapraszały do strony, na której można było rzekomo pobrać aplikację Clubhouse na komputery osobiste (chociaż w rzeczywistości nic takiego nie istnieje).

Po przejściu na stronę, która starała się imitować oficjalną stronę Clubhouse, użytkownicy widzieli m.in. sfałszowane screeny z nieistniejącej aplikacji, mające wzbudzić zaufanie odwiedzających. Po pobraniu takiego pliku i jego otworzeniu próbował on pobrać na komputer ransomware, a więc tym złośliwego oprogramowania, który po zainfekowaniu urządzenia szyfruje pliki i żąda okupu za ich odblokowanie.

Rosyjskie serwery zostały wyłączone, więc zawirusowane oprogramowanie straciło moc

Serwery, z których zainfekowany plik próbował pobrać ransomware, prześledzono do Rosji. Aktualnie fałszywe strony, do których prowadziły reklamy na Facebooku już nie istnieją, reklamy zostały usunięte, a wspomniany serwer nie jest aktywny.

W związku z tym po otworzeniu zainfekowanego pliku nie jest on w stanie odebrać żadnych instrukcji od serwera i pobrać złośliwego oprogramowania. Ciężko powiedzieć, ile osób zdążyło paść ofiarą oszustów, zanim doszło do wyłączenia reklam (i całego serwera).

Ogromna popularność Clubhouse przyciąga oszustów

Clubhouse ma już ponad 8 milionów użytkowników. Wydawałoby się, że to mało w porównaniu do innych serwisów społecznościowych, ale warto pamiętać, że aplikacja jest dostępna tylko na iOS-a, a dodatkowo trzeba otrzymać zaproszenie, żeby móc do niej dołączyć.

Taka ekskluzywność sprawia, że bardzo wiele osób chciałoby stać się jej użytkownikiem, ale nie może – na przykład dlatego, że nie ma smartfona z systemem iOS. Korzystają na tym oszuści, którzy tworzą tego typu przekręty, a także twórcy coraz to kolejnych podróbek tej aplikacji.

Co ciekawe, na jej popularność zwracają uwagę też giganci rynku social media – niektórzy z nich zastanawiają się nawet nad dodaniem pewnych funkcji, które spotkały się z ciepłym przyjęciem właśnie w Clubhouse.

Co o tym wszystkim sądzicie? Jak myślicie – ile osób mogło nabrać się na taką reklamę? Dajcie znać w komentarzach!


Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

facebook usuwa posty Nie eliminuje oszustów, zamiast tego usuwa ostrzeżenia. Zaskakujące podejście Facebooka
Nie od dziś wiadomo, że w Internecie czyha na nas mnóstwo niebezpieczeństw. Na niemal każdej platformie spotkać można fałszywe reklamy, które mimo wszystko pozostają niezauważone
facebook news Facebook pozbywa się zakładki z newsami, kończy wypłaty dla wydawców
W 2019 informowaliśmy Was o Facebook News — nowym projekcie platformy Marka Zuckerberga. Teraz okazuje się, że cała inicjatywa przetrwała jedynie kilka lat. Serwis poinformował,
messenger Messenger dostał szyfrowanie E2E w rozmowach audio i wideo
Jak pisaliśmy już w naszym artykule dotyczącym tego, jaki szyfrowany komunikator wybrać, Messenger dotychczas nie wybijał się na przód stawki pod względem prywatności i bezpieczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *