Nie od dziś wiadomo, że w Internecie czyha na nas mnóstwo niebezpieczeństw. Na niemal każdej platformie spotkać można fałszywe reklamy, które mimo wszystko pozostają niezauważone przez moderację. Na szczęście zespół CERT Polska podejmuje działania, aby chronić nas przed tego rodzaju przestępczymi praktykami. Niestety, jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych – Facebook – najwyraźniej nie podziela tego podejścia. Serwis usunął ostrzeżenie, co rodzi pytanie: dlaczego?

Popularny serwis społecznościowy zgadza się na działalność oszustów?

Chyba każdy, kto korzysta z Facebooka, przynajmniej raz zetknął się z fałszywą reklamą lub postem na Facebooku. Niestety walka z tego typu publikacjami jest trudna i chociaż Facebook zapewnia, że robi co w jego mocy, to jednak wychodzi na to, że nie do końca tak jest, a co więcej z zachowań moderacji wynika, że oszuści mają wręcz przyzwolenie na swoją działalność.

Facebook nie chce, aby użytkownicy wiedzieli, jak uchronić się przed oszustami

Fałszywe reklamy nadal są na Facebooku, a serwis właściwie udaje, że ich nie ma. A gdy natomiast pojawiają się zgłoszenia, uznaje je za zgodne z regulaminem, o czym też możemy poczytać w przygotowanym przez CERT artykule, który skupia się na temacie fałszywych reklam.

Można w nim również przeczytać, że ogromna ich ilość występuje na Facebooku, ale nie tylko. Użytkownicy mogą napotkać je także na Instagramie, który oczywiście tak samo jak Facebook należy do Meta. Ciekawa treść została udostępniona na Facebooku, a celem takiego działania było rzecz jasna to, aby jak najwięcej osób dotarło do tych ważnych informacji.

Niestety, Facebookowi mocno się to nie spodobało – moderacja ekspresowo usunęła post CERT, a powodem ponoć są linki lub materiały, które mogą wprowadzać internautów w błąd, zachęcając ich do odwiedzenia strony internetowej lub pozostania na niej.

Źródło: X / CERT Polska

Wychodzi na to, że fałszywe reklamy nie są problemem, natomiast treści przestrzegające przed oszustwami już tak. A może Wy też macie jakieś doświadczenia w tym temacie? Zdarzyło Wam się zgłosić post z oszustwem, a Facebook nie zdecydował się na jego usunięcie? Dajcie znać w komentarzach.


Doświadczona copywriterka tworząca teksty o różnej tematyce. Na bieżąco obserwuję nowości w świecie technologii i dzielę się nimi z innymi ludźmi. Po godzinach miłośniczka Netflixa, podróży, pieczenia ciast i herbaty.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

facebook news Facebook pozbywa się zakładki z newsami, kończy wypłaty dla wydawców
W 2019 informowaliśmy Was o Facebook News — nowym projekcie platformy Marka Zuckerberga. Teraz okazuje się, że cała inicjatywa przetrwała jedynie kilka lat. Serwis poinformował,
messenger Messenger dostał szyfrowanie E2E w rozmowach audio i wideo
Jak pisaliśmy już w naszym artykule dotyczącym tego, jaki szyfrowany komunikator wybrać, Messenger dotychczas nie wybijał się na przód stawki pod względem prywatności i bezpieczeństwa.
facebook 3 miliardy uzytkownikow Meta przekroczyła 3 miliardy aktywnych użytkowników
Tydzień zaczęliśmy dosyć odważnym pytaniem: czy to już koniec Threads? Gigantyczny spadek liczby użytkowników nasuwa wprost negatywne myśli. Od tego czasu Meta opublikowała swój raport

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *