W 2019 informowaliśmy Was o Facebook News — nowym projekcie platformy Marka Zuckerberga. Teraz okazuje się, że cała inicjatywa przetrwała jedynie kilka lat. Serwis poinformował, że planuje wyłączyć zakładkę News (dostępną aktualnie jedynie w USA i Australii) już w kwietniu 2024.

Facebook News nie przyciągnęło uwagi użytkowników

Jaki był zamysł Facebook News? Grupa ekspertów selekcjonuje wartościowe materiały informacyjne z czołowych publikacji, które użytkownicy Facebooka mogą czytać za darmo, a także dostosowywać zakładkę z newsami do swoich preferencji (m.in. w zakresie tematyki). Do tego najwięksi wydawcy otrzymują od Mety pieniądze za udostępnianie ich artykułów.

Wygląda na to, że pomysł po prostu się nie sprawdził — w 2023 roku liczba użytkowników Facebook News w Australii i USA spadła o 80%. W związku z tym najpierw we wrześniu 2023 zrezygnowano z tej zakładki we Francji, Niemczech i Wielkiej Brytanii, a teraz zostanie wyłączona w pozostałych dwóch krajach.

Jako firma musimy skoncentrować nasz czas i zasoby na rzeczach, o których ludzie mówią nam, że chcą widzieć ich więcej na platformie, w tym na krótkich filmach — Facebook

Nowych inicjatyw związanych z newsami nie ma i nie będzie

W ostatnich latach coraz więcej państw zaczęło interesować się kwestią wynagradzania wydawców przez platformy, które udostępniają ich treści, w tym newsy. Nowe przepisy w tym zakresie pojawiły się m.in. w Kanadzie, co spowodowało, że w zeszłym roku Facebook zablokował możliwość postowania linków do newsów w tym kraju.

Platforma nie chce mieć już z newsami nic wspólnego, co wyraźnie podkreśla w swoim oświadczeniu:

Dodatkowo, aby mieć pewność, że nadal inwestujemy w produkty i usługi zwiększające zaangażowanie użytkowników, nie będziemy zawierać nowych umów handlowych na tradycyjne treści informacyjne w tych krajach i nie będziemy w przyszłości oferować nowych produktów Facebooka specjalnie dla wydawców newsów — Facebook

Podobnie w przypadku innych serwisów Mety. Już w zeszłym roku szef Instagrama sygnalizował, że Threads nie będzie starało się zwiększać roli newsów na platformie. A jakie jest Wasze zdanie — tego typu treści mają rację bytu w social media? Dajcie znać w komentarzach!


Administrator

Redaktor naczelna TechPolska od 2019 roku. W przerwach między nabijaniem kolejnych setek godzin w Genshin Impact recenzuje każdy kawałek elektroniki, który wpadnie jej w ręce.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

facebook 3 miliardy uzytkownikow Meta przekroczyła 3 miliardy aktywnych użytkowników
Tydzień zaczęliśmy dosyć odważnym pytaniem: czy to już koniec Threads? Gigantyczny spadek liczby użytkowników nasuwa wprost negatywne myśli. Od tego czasu Meta opublikowała swój raport
Wirtualne społeczności, realny biznes – rola grup na Facebooku
Co Ci przychodzi do głowy, gdy myślisz o grupach na Facebooku? Słodkie koty, małpy nosacze, czy karykaturalne wizerunki panującej partii? Wiadomo 🙂 Jednak grupy na
Facebook Ads ‒ dlaczego warto skorzystać z pomocy agencji e-marketingowej?
Reklama na Facebooku ‒ brzmi prosto, prawda? Stworzenie grafiki, kilka słów zachęty i gotowe. Ale prawda jest taka, że za tym wszystkim kryje się cała

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *