Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Google wprowadziło znaczącą zmianę w ustawieniach spersonalizowanych reklam. Powinna ona zainteresować każdego, kto lubi otrzymywać reklamy dopasowane do siebie, ale wolałby pewnych drażliwych tematów unikać.

Użytkownicy mogą zmniejszyć częstotliwość m.in. reklam dotyczących odchudzania czy randek

rzeczy, których system reklamowy Google reklamować nie pozwala wcale, i takie, które można uznać za wrażliwe, ale nie są całkowicie wykluczone. Chociaż tutaj dużo zależy od kraju – np. w Polsce nie można promować hazardu w reklamach Google, we Francji tak, ale w ograniczonym zakresie.

Do spraw wrażliwych, których poruszanie wiąże się ze specjalnymi zasadami, zaliczają się między innymi kwestie związane z alkoholem, randkami czy odchudzaniem.

Nie każdy byłby zadowolony z wyświetlania mu reklam o takiej tematyce – potrafią one uderzyć w “czułe miejsce” lub być po prostu niekomfortowe. Są też tacy, którym tego typu reklamy w ogóle nie przeszkadzają.

Google postanowiło więc oddać kontrolę w ręce użytkowników. W ustawieniach konta Google, a dokładniej w sekcji dotyczącej reklam spersonalizowanych, można od teraz jednym kliknięciem zmniejszyć częstotliwość pojawiania się reklam z pewnych kategorii.

reklamy google

Reklamy o wrażliwej tematyce nie znikną całkowicie

Firma nie gwarantuje, że wykluczone tematy w ogóle nie będą pojawiać się w reklamach. Dlatego nie ma opcji “wyłącz”, a jedynie “wyświetlaj mniej”.

W praktyce oznacza to, że, jeśli ktoś nie chce widzieć reklam dotyczących randek, nie powinny mu się pokazywać reklamy Tindera i podobnych aplikacji. Ale już reklama np. zadowolonej pary kupującej dom (mająca promować usługę kredytu hipotecznego, a nie serwis randkowy) prawdopodobnie zostanie przez system dopuszczona.

System reklamowy Google obejmuje nie tylko YouTube, ale też miliony innych serwisów wykorzystujących tzw. system AdSense. Ograniczenie danej kategorii reklam (np. odchudzania) wpłynie to, co będzie pokazywane we wszystkich z nich.

Warto przypomnieć, że we wspomnianej sekcji zarządzania reklamami spersonalizowanymi można je całkowicie wyłączyć dla wszystkich tematów. Wtedy wyświetlane reklamy będą miały charakter bardziej ogólny.

Dajcie znać, co sądzicie o tej zmianie i czy uważacie, że jest ona krokiem w dobrym kierunku, czy też może np. Waszym zdaniem Google w ogóle nie powinno nigdy nikomu wyświetlać reklam z tych kategorii!

Share:

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *