Prowadzenie bloga firmowego nie jest obowiązkowym działaniem właścicieli stron internetowych, jednak może istotnie wpłynąć na efekty wdrożonej strategii SEO. Regularne publikacje na blogu firmowym, udzielanie wskazówek dotyczących produktów czy usług oraz odpowiadanie na pytania użytkowników świetnie wspierają proces pozycjonowania strony. W efekcie liczba odwiedzin w witrynie, zyski firmy oraz pozycje w wyszukiwarkach regularnie wzrastają. Dowiedz się, jak prowadzić blog firmowy, by poprawić pozycjonowanie Twojej strony.

Blog firmowy – czy ma wpływ na pozycjonowanie?

Odpowiednio prowadzone blogi firmowe przyciągają nie tylko nowych użytkowników na stronę, zachęcają do zakupu konkretnych produktów czy zwiększają rozpoznawalność i renomę marki, ale wspierają także proces pozycjonowania.

Treści o charakterze poradnikowym lub edukacyjnym, niosące odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, pomagają w pozycjonowaniu fraz długoogonowych. Umieszczenie w artykułach blogowych odnośników do przedstawionych produktów lub kategorii produktowych to doskonały sposób na wzmocnienie wewnętrznej struktury linków. Możliwe jest także pozyskiwanie linków z zewnętrznych źródeł, np. przez udostępnianie specjalistycznych i użytecznych treści z bloga przez potencjalnych klientów. Takie działania doceniane są przez algorytmy wyszukiwarek, w efekcie strona internetowa jest wyświetlana na wyższych pozycjach.

Jak prowadzić blog firmowy? 7 porad

Warto zastosować się do kilku wskazówek, by w pełni wykorzystać potencjał bloga firmowego w pozycjonowaniu strony internetowej.

  1. Określenie grupy docelowej oraz fraz kluczowych

Zrozumienie, kim są Twoi potencjalni klienci i czego poszukują, pomoże Ci stworzyć treści na popularne tematy oraz doradzać użytkownikom na każdym etapie procesu zakupowego. Korzystaj z narzędzi do analizy słów kluczowych, np. Google Keyword Planner, dzięki czemu poznasz frazy kluczowe najbardziej dopasowane do Twojej branży, oferty oraz grupy odbiorów, a także najpopularniejsze zapytania wpisywane w wyszukiwarki.

  1. Unikalne, wartościowe treści

Artykuły publikowane na blogu firmowym powinny być nie tylko zoptymalizowane pod kątem odpowiednich fraz kluczowych, ale i dostarczać użytkownikom przydatnych wskazówek czy inspiracji. Treści powinny odpowiadać na często zadawane przez czytelników pytania, np. “jak pozycjonować sklep internetowy”. Najlepsze efekty można uzyskać poprzez publikację artykułów o charakterze edukacyjnym lub poradnikowym, które w pełni omawiają dany temat.

Brak konkretnych informacji w treści albo zbyt krótkie publikacje nie są dobrze odbierane ani przez czytelników, ani algorytmy wyszukiwarek. Kopiowanie cudzych tekstów jest nie tylko złym pomysłem w kontekście pozycjonowania, ale i łamaniem praw autorskich, dlatego wystrzegaj się takich praktyk.

Jeżeli brak Ci czasu na prowadzenie bloga firmowego lub nie wiesz, jak zrobić to prawidłowo, skorzystaj z pomocy agencji SEO, np. firmy 1stplace.pl. Dowiedz się więcej na ten temat i zapewnij swojej stronie wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania!

  1. Optymalizacja artykułów blogowych

Podobnie jak stronę główną czy strony kategorii, także poszczególne artykuły publikowane na blogu wymagają odpowiedniej optymalizacji SEO. Zastosuj słowa kluczowe m.in. na początku tytułu wpisu, w nagłówkach (H1, H2, H3 itd.) oraz w treści, nie zapomnij także o meta tagach! Używaj fraz kluczowych w różnych formach, odmieniaj je, dzięki czemu artykuł będzie wyglądać naturalnie.

  1. Linkowanie wewnętrzne

Wykorzystaj możliwość umieszczania linków na blogu firmowym. Dodawaj odnośniki do powiązanych tematycznie treści, które mogą zainteresować czytelników, a także do produktów dostępnych w Twoim sklepie internetowym lub całych kategorii produktowych. W ten sposób użytkownicy pozostaną dłużej na stronie lub zdecydują się na zakupy, co przełoży się nie tylko na zwiększenie sprzedaży, ale i poprawę widoczności w wyszukiwarkach.

  1. Zdjęcia i grafiki

Staraj się umieszczać dopasowane tematycznie zdjęcia i grafiki w artykułach blogowych. Treści urozmaicone choćby jednym zdjęciem głównym są chętniej odwiedzane i czytane niż wpisy pozbawione jakichkolwiek materiałów graficznych.

Zwróć uwagę, by grafiki oraz zdjęcia nie miały zbyt dużego rozmiaru oraz posiadały uzupełnione atrybuty ALT (czyli alternatywny opis). W atrybutach ALT wykorzystaj słowa kluczowe powiązane z tematem, dzięki czemu materiały graficzne będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonego hasła.

  1. Systematyczne publikacje

Warto zachować regularność publikacji nowych artykułów na blogu firmowym. W ten sposób będziesz systematycznie powiększać nie tylko bazę słów kluczowych w obrębie witryny – również wyszukiwarki docenią stały dopływ świeżej, aktualnej treści.

Dobrym pomysłem jest przygotowanie harmonogramu publikacji – dzięki temu nie zabraknie Ci inspiracji na wartościowe artykuły i nie zapomnisz o przygotowaniu nowych tekstów na blog.

  1. Aktualizacja treści

Co pewien czas zaglądaj do dotychczas opublikowanych wpisów na blogu firmowym i sprawdź, czy zawarte w treściach informacje nadal są aktualne oraz zgodne z prawdą. Wprowadzaj poprawki w tekstach i dodawaj przydatne informacje. Zadbaj też o wprowadzenie zmian we frazach kluczowych, jeśli okaże się to konieczne. Sprawdź w Google Search Console, na jakie słowa wyświetla się konkretny adres URL i ponownie zoptymalizuj wpisy blogowe, by zapewnić stronie wzrost widoczności.

Podsumowanie

Systematyczne publikacje na blogu firmowym i dostarczanie inspirujących treści sprawi, że Twoja strona będzie lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania. Artykuły z praktycznymi poradami zostaną docenione przez czytelników, a linki w treści wpisów zachęcą do sprawdzenia innych publikacji lub dokonania zakupów w witrynie. Należy pamiętać o tym, by wzbogacać artykuły blogowe o dopasowane frazy kluczowe oraz zdjęcia lub grafiki, natomiast niewskazane jest powielanie cudzych treści na swojej stronie. Dzięki powyższym wskazówkom, prowadzenie bloga firmowego w pozytywny sposób wpłynie na efekty pozycjonowania.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Link building w e-commerce ‒ jak zdobyć wartościowe odnośniki?
Głosowanie na najlepszą stronę w branży? Czemu nie! Przecież w internecie każdy link kierujący do Twojego sklepu e-commerce jest swego rodzaju głosem ‒ za lub
Agencja e-commerce Agencja e-commerce – czy warto podjąć współpracę?
Prowadzisz własny sklep internetowy? Rozważ, czy nie skorzystać z usług agencji e-commerce. Powodów, by takową podjąć jest co najmniej kilka i każdy z nich przekłada
pozycjonowanie Pozycjonowanie aplikacji mobilnych – co warto wiedzieć?
Wiele osób utożsamia pozycjonowanie wyłącznie z poprawianiem widoczności organicznej strony firmowej bądź sklepu internetowego. Jednak okazuje się, że również dla aplikacji na urządzenia mobilne należy
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *