Napisz do nas

TechPolska.pl

Znajdziesz nas

Marzysz o zostaniu sławnym YouTuberem? Cóż, żeby w ogóle było to możliwe, musisz posiadać kanał w tym serwisie – dalej już pójdzie z górki.Stworzenie go nie jest trudne, ale nie dla każdego może być intuicyjne, dlatego chcielibyśmy Wam to wyjaśnić krok po kroku. Dowiedz się, jak założyć kanał na YouTube!

Jak założyć kanał na YouTube? Poradnik krok po kroku

W pierwszej kolejności należy wyjaśnić, że na YouTube są dwa typy kanałów – kanały “prywatne”, sprzężone z kontem na YouTube, a także kanały marek, oddzielne od głównego konta.

Z nazwy mogłoby się wydawać, że te drugie są zarezerwowane dla firm, ale w rzeczywistości każdy może je założyć. To dobra opcja, jeśli chcecie, aby do kanału miało dostęp kilka osób lub chcecie, aby nosił on inną nazwę niż nazwa Waszego konta.

1. Jak założyć kanał na YouTube dla osób prywatnych?

Założenie kanału na YouTube dla osoby prywatnej jest bardzo proste. Większość osób nawet nie będzie musiała zakładać niczego, ponieważ YouTube należy do Google i, żeby z niego korzystać, niezbędne jest konto Google. W przypadku, gdy takie konto posiadasz, wystarczy, że wejdziesz na YouTube i się do niego zalogujesz.

Jeśli jednak nie masz konta Google lub nie chcesz wykorzystywać go do Twojego kanału na YouTube, musisz stworzyć nowe. Żeby to zrobić:

  1. Wejdź do YouTube.
  2. Naciśnij na przycisk “Zaloguj się” w prawym górnym rogu ekranu.
  3. Kliknij na przycisk “Utwórz konto”.
  4. Wpisz swoje dane i zadecyduj, czy potrzebujesz konta firmowego, czy konta dla siebie.

To wszystko – wystarczy, że następnie po prostu zalogujesz się do swojego konta na YouTube i gotowe, kanał będzie utworzony. Możesz nim sterować, klikając na ikonkę Twojego awatara w prawym górnym rogu ekranu i wybierając z listy “YouTube Studio”.

Zostaniesz wtedy przeniesiony do panelu, w którym będzie można m.in. edytować playlisty, zarządzać przesłanymi treściami, przeglądać komentarze, sprawdzać opcje monetyzacji i nie tylko. Jeśli chcesz po prostu wrzucić nowy filmik, to możesz po prostu również nacisnąć na ikonkę strzałki w prawym górnym rogu.

2. Jak założyć kanał na YouTube dla marki?

Jak już wspomniano, kanał marki nie jest przeznaczony tylko dla firm i może założyć go każdy. To dobra opcja, jeśli na przykład chcesz utworzyć kanał pod składającym się z jednego słowa pseudonimem, a nie wykorzystywać w nazwie swojego imienia i nazwiska z konta Google.

Żeby utworzyć kanał marki, musisz wykonać poniższe kroki:

  1. Zaloguj się na swojego konto w YouTube.
  2. Otwórz listę kanałów połączonych ze swoim kontem.
  3.  Naciśnij na przycisk “Utwórz nowy kanał”.
  4. Wybierz nazwę kanału i dostosuj inne związane z nim opcje.
  5. Kiedy już skończysz, naciśnij na przycisk “Gotowe”.

To wszystko – Twoje konto marki będzie już otworzone. Będziesz mieć możliwość łatwego przełączania się między tym kontem i innymi powiązanymi z danym kontem Google z poziomu listy kanałów lub klikając na swój awatar w prawym górnym rogu ekranu i wybierając “Przełącz konto”.

Własny kanał na YouTube – podsumowanie

Wiecie już, jak założyć kanał na YouTube, zarówno kanał prywatny, jak i kanał marki (chociaż oczywiście wcale nie musicie mieć własnej firmy czy organizacji, aby taki kanał stworzyć). Mamy nadzieję, że ta wiedza Wam się przyda i już niedługo będziemy mogli oglądać Wasze filmiki w sieci!

Jeśli spodobał Wam się ten artykuł, być może spodoba Wam się również ten, w którym opowiadamy, czym jest YouTube MP3 konwerter i jak z niego korzystać. Zdarzyło nam się też wyjaśniać, jak skasować historię oglądania w YouTube. Dajcie znać, jeśli macie pomysły na kolejne poradniki, które powinniśmy przygotować!

Share:

administrator, bbp_keymaster

TechPolska - Zespół, który tworzy naszą stronę składa się głównie z młodych amantów rozwiązań technologicznych oraz informatyki. W swoich treściach stawiamy przede wszystkim na obiektywność i rzetelność, co niejednokrotnie zostało docenione przez naszych czytelników.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *