Możesz śledzić swojego użytkownika w witrynie, analizować dane, a następnie kierować do niego indywidualne przekazy. Nawet jeśli opuści stronę i porzuci koszyk! Sprawdź, w czym jeszcze pomoże Ci marketing automation.

Co to jest marketing automation?

Marketing automation to inaczej automatyzacja marketingu – możliwa dzięki wykorzystaniu dedykowanych narzędzi. Takie rozwiązanie oznacza mnóstwo korzyści, począwszy od zwiększenia efektywności prowadzonych kampanii po możliwość tworzenia skutecznych, spersonalizowanych komunikatów.

Marketing automation opiera się na szczegółowych danych. Są to nie tylko dane demograficzne czy zainteresowania potencjalnych klientów, ale także ich czynności podejmowane w witrynie. Dzięki zastosowaniu poszczególnych rozwiązań widzisz m.in., w jaki sposób klient porusza się na stronie internetowej: czy przegląda karty z produktami, dodaje je do koszyka, czy może w pewnym momencie opuszcza witrynę. Wdrożenie marketing automation pozwoli Ci tworzyć personalizowane komunikaty, np. mailowe, skierowane do konkretnych typów użytkowników oraz odpowiadające na działania podejmowane przez internautów w obrębie witryny.

Marketing automation to zatem świetne narzędzie, aby docierać do tych użytkowników, którzy nie dokończyli procesu zakupowego i skłonić ich do sfinalizowania zakupu. Warto wiedzieć, że – według danych Izby Gospodarki Elektronicznej – opłacany od razu jest zaledwie co 3 koszyk! Oznacza to, że rozwiązania z zakresu remarketingu warto zastosować w przypadku 2/3 osób odwiedzających Twoją witrynę.

Samodzielnie czy z agencją marketing automation?

Oczywiście możesz zautomatyzować marketingowe procesy w swojej firmie samodzielnie. Będzie to jednak wymagać od Ciebie nie tylko dogłębnego przeanalizowania wewnętrznych danych, ale i dokładnego reserachu dostępnych rozwiązań. Następnie poświęcisz sporo czasu na przygotowanie spersonalizowanych akcji i komunikatów, a także na wdrożenie wybranych narzędzi.

Oszczędność czasu i mocy przerobowych – to jeden z argumentów za tym, aby powierzyć zadanie uruchomienia marketing automation doświadczonej agencji. Dobra agencja automation, dzięki współpracy z dostawcami oprogramowania itp., może zagwarantować szybkie wprowadzenie nowych rozwiązań. Proces automatyzowania marketingu zakłada m.in.:

  • wdrożenie systemu, czyli m.in. uruchomienie skryptów śledzących czy import bazy kontaktów/klientów do systemu;
  • wdrożenie podstawowych automatyzacji, jak wysyłka maila z linkiem aktywacyjnym do bazy, mail dotyczący porzuconego koszyka, mail z kodem produktowym, pop-up z zapisem do newslettera, livechat;
  • agencja może zająć się nie tylko implementacją rozwiązań, ale także bieżącą obsługą i optymalizacją.

Na jakich narzędziach bazuje system marketing automation?

Dostępnych jest naprawdę sporo narzędzi do automatyzacji marketingu. Do najpopularniejszych należą:

  • SALESmanago – pozwala zastąpić wiele dotychczas stosowanych narzędzi marketingowych. Umożliwia analizę ogromnej ilości danych i w rezultacie identyfikację użytkowników odwiedzających witrynę, obserwowanie ich preferencji czy tworzenie profili;
  • Synerise – rozwiązanie dedykowane przede wszystkim dużym przedsiębiorstwom. Pozwala na prowadzenie kampanii przy wykorzystaniu mailingu, SMS, powiadomień push, landing page’ów itp. Co istotne, można je połączyć z systemem call center;
  • HubSpot – znajdziesz tu system CRM, narzędzia do monitoringu social mediów, do tworzenia mailingów, live chatów, a nawet to przygotowywania angażującego contentu;
  • User.com – podpowie Ci m.in., na którym etapie lejka sprzedażowego znajduje się użytkownik, dzięki czemu przygotowanie personalizowanego contentu będzie łatwiejsze.

Czy potrzebujesz zautomatyzowania marketingu w swojej firmie? Prawdopodobnie prędzej czy później będzie to konieczne. Warto jednak pamiętać, że opisane procesy nie obejdą się bez ingerencji człowieka. W pierwszej kolejności należy stworzyć strategię marketingową oraz opracować kampanie i ich poszczególne kroki.

WARTO PRZECZYTAĆ:

Czy własny sklep internetowy ma sens? E-commerce vs marketplace
Dodanie produktów na marketplace typu Allegro, Amazon czy Empik jest łatwe i szybkie – wiele osób wybiera te platformy na start z braku lepszego pomysłu.
Link building w e-commerce ‒ jak zdobyć wartościowe odnośniki?
Głosowanie na najlepszą stronę w branży? Czemu nie! Przecież w internecie każdy link kierujący do Twojego sklepu e-commerce jest swego rodzaju głosem ‒ za lub
Agencja e-commerce Agencja e-commerce – czy warto podjąć współpracę?
Prowadzisz własny sklep internetowy? Rozważ, czy nie skorzystać z usług agencji e-commerce. Powodów, by takową podjąć jest co najmniej kilka i każdy z nich przekłada
Udostępnij

Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *