
Spisywanie Netflixa na straty jest może wciąż zbyt przedwczesne, ale najnowszy raport nie wygląd dla tej usługi dobrze… rzekomo opuszczają ją nawet wieloletni subskrybenci.
Platforma coraz częściej traci osoby, które subskrybowały ją ponad 3 lata
Raport odnośnie do obecnej sytuacji Netflixa przedstawił portal The Informer. Wynika z niego, że wieloletni klienci stanowili 13% wszystkich, którzy zrezygnowali z subskrypcji w pierwszym kwartale 2022 roku. Dokładniej mówiąc, chodzi tutaj osoby, które przed anulowaniem subskrypcji korzystali z Netflixa przez ponad 3 lata. Przy czym jest haczyk: dane te dotyczą amerykańskich klientów.
Jeszcze do niedawna wśród użytkowników rezygnujących z Netflixa bardzo wyraźnie dominowali nowi użytkownicy. W drugim kwartale 2021 roku 70% z rezygnujących stanowili użytkownicy, którzy subskrybowali platformę krócej niż rok, a 6% stanowili subskrybenci długoterminowi (3+ lat).
W ostatnim kwartale nowi subskrybenci odpowiadali za 60% rezygnacji. Wieloletni, jak już wspomniano, aż 13%. Nie da się ukryć, że ten rok jest dla Netflixa ciężki. W rzeczonym pierwszym kwartale odnotował utratę 200 000 subskrybentów (to pierwsza utrata subskrybentów od ponad 10 lat!).
Chodzi tutaj o ostateczny wynik po zsumowaniu nowych subskrypcji i rezygnacji. Obecnie Netflix ma łącznie 74,58 miliona subskrybentów w samych Stanach Zjednoczonych i Kanadzie, więc sporo ich jeszcze zostało, ale mimo wszystko trend spadkowy może martwić.
Podwyżki cen, brak ciekawych treści i nie tylko – Netflix ma wiele problemów
Dlaczego tak wiele osób, w tym długotrwałych subskrybentów, decyduje się opuszczać Netflixa? Przyczyn jest naprawdę wiele. Rynek coraz bardziej się fragmentaryzuje – pojawia się i rozwija wiele nowych usług streamingowych, a ludzie mają ograniczony budżet.
Przechodzą więc do tych, które ich bardziej interesują, a nie od dzisiaj można usłyszeć narzekania, że na Netflixie brakuje nowych, ciekawych treści. Spora ilość seriali i filmów dostępna na Netflixie jest zresztą możliwa do obejrzenia na innych serwisach streamingowych.
W reakcji na problemy z subskrybentami i ogólną sytuację ekonomiczną, Netflix coraz śmielej podnosi ceny, co jednak wielu użytkownikom się nie podoba i też prowadzi do rezygnacji. W związku z tym firma rzekomo pracuje nad kilkoma nowościami, takimi jak tańszy plan zawierający reklamy.
Chce też ukrócić praktykę dzielenia się hasłem z najbliższymi i wzbudzić zainteresowanie streamowaniem niektórych treści na żywo (np. występów komików).
Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Wciąż subskrybujecie Netflixa, zrezygnowaliście z niego, a może nigdy nie korzystaliście z tej usługi? Dajcie koniecznie znać w komentarzach!
WARTO PRZECZYTAĆ:





