
Lubicie niepotrzebne remastery? Ponieważ mam dla was kolejny potencjalnie niepotrzebny remaster! Dosyć niedługo po niespodziewanej premierze DLC do Talos Principle 2, Croteam zapowiedział remaster pierwszej części gry!
Talos Principle: Reawakened
Gdy ponad dekadę temu Croteam wypuścił grę logiczną, świat był w szoku. Do tej pory studio było w zasadzie kojarzone z jednym tytułem: Serious Sam. Co prawda Poważny Sam był bardzo dobrą serią strzelanek, to jednak był też stosunkowo “prosty”. Gra wzorowała się na starych FPS-ach, gdzie istnieje tylko droga prosto, a bronie nawet nie wymagają przeładowania. Stąd nikt nie spodziewał się, że chorwackie studio może stworzyć filozoficzną grę logiczną… i to tak wysokich lotów.
Talos Principle był absolutnie piękny, miał skomplikowaną fabułę, a do tego skrywał tajemnice, które powodowały niesamowity klimat. Całości uzupełniały filozoficzne rozprawy z “zamkniętym” w komputerze pomocnikiem bibliotecznym. Kim jesteśmy? Gdzie jesteśmy? Kiedy jesteśmy? I najważniejsze: po co? Właśnie takie pytania towarzyszyły nam podczas rozgrywki.
W swej niszy gier logicznych Talos Principle okazał się niesamowitym sukcesem i szybko zdobył status kultowego. Tylko… czy potrzebował remasteru?
Co nowego znajdziecie w Talos Principle: Reawakened?
Po raz kolejny włożyliśmy w ten projekt całą naszą miłość i kreatywność. Nie chcieliśmy tylko zrobić remastera z przepiękną grafiką, choć to zdecydowanie część tego. To jednak znacznie więcej. Są ulepszenia jakości życia, które robią prawdziwą różnicę (poważnie, zagadki z nagrywaniem są teraz o wiele lepsze!). Jest też edytor zagadek. Jest też zupełnie nowa historia do rozegrania! Są nawet komentarze deweloperów.
To można przeczytać w zapowiedzi gry. Właściwie mówi nam to wszystko. Co jednak trochę zabawne: oglądając poniższy trailer, osobiście złapałem się na tym, że widzę już nową grafikę… dopóki nie zmienił się obraz. Warto zwrócić uwagę, że w zasadzie nie jest to remaster, a remake – gra została od zera odtworzona w UE 5.
Jeżeli cena będzie odpowiednia, wydaje się to dobrym rozwiązaniem. Nowe fabularne DLC, poprawki do najgorszych mechanik, edytor i komentarze? Brzmi super. Premiera gdzieś w miarę na początku 2025.
WARTO PRZECZYTAĆ:





