
Regularnie informujemy was o nowościach na Steam. Niekoniecznie o grach, ale o aktualizacjach samego launchera, które z reguły oznaczają sporo dobrego dla graczy. Tym razem Valve, właściciel platformy Steam, wprowadził istotne zmiany w regulaminie, które mają na celu wyeliminowanie praktyk znanych głównie z gier mobilnych.
Koniec z agresywnymi reklamami w grach na Steam?
Temat pozytywnych nowości na Steam pojawia się regularnie, jednak nie zawsze tak często. Ostatni raz dosłownie przed weekendem informowaliśmy, że Steam ostrzega przed grami early access. W tamtym przypadku chodziło o nieuczciwe wypuszczanie gry we wczesnym dostępie, zgarnięcie pieniędzy, a następnie opuszczenie gry.
Najnowsze wytyczne zakazują twórcom implementowania mechanizmów, które zmuszają graczy do oglądania reklam w celu kontynuowania rozgrywki lub odblokowywania dodatkowych treści. Gry, które nie dostosują się do tych zasad, mogą zostać usunięte z platformy. Pewnie wszyscy kojarzycie takie “mechaniki” z jakiejkolwiek gry mobilnej.
Valve podkreśla, że deweloperzy powinni poszukiwać alternatywnych metod monetyzacji, takich jak jednorazowe opłaty, opcjonalne mikrotransakcje czy płatne dodatki DLC. Wytyczne jasno wskazują, że gry oparte na modelu biznesowym polegającym na wymuszonych reklamach nie będą akceptowane na Steam.
Ta decyzja jest odpowiedzią na rosnącą liczbę portów gier mobilnych na platformie PC, które często wykorzystują agresywne praktyki reklamowe. Valve dąży do utrzymania wysokiej jakości doświadczeń dla swoich użytkowników, eliminując elementy mogące zakłócać płynność i przyjemność z rozgrywki.
Warto zauważyć, że choć partnerstwa reklamowe i lokowanie produktów w grach pozostają dozwolone, to wszelkie formy przymusowego angażowania graczy w treści promocyjne są teraz surowo zabronione. Deweloperzy są zachęcani do dostosowania swoich gier do nowych wytycznych. W ten sposób unikną potencjalnych sankcji ze strony platformy.
Dzięki tym zmianom Steam umacnia swoją pozycję jako platformy przyjaznej graczom, dbającej o ich komfort i satysfakcję z rozgrywki, wolnej od niechcianych i natarczywych reklam.
WARTO PRZECZYTAĆ:





