Każdy z nas korzysta z usług warsztatów samochodowych w celu naprawy auta czy tez wymiany elementów eksploatacyjnych. Jedni robią to częściej inni dopiero kiedy coś się stanie i auto odmawia posłuszeństwa. Najczęściej w warsztacie wymieniamy opony czy też olej zapominając przy tym o wymianie innych elementów które również są przez nasz pojazd eksploatowane. Niewątpliwie bardzo ważnym elementem naszego auta są wszelkiego rodzaju przewody paliwowe w tym przede wszystkim wąż do paliwa. Elementy te są odpowiedzialne za transport paliwa ze zbiornika do silnika. To dzięki nim nasze auto jeździ odpala i spełni swoje funkcje. Niestety nie zawsze pamiętamy o tym że te elementy naszego pojazdu również podlegają eksploatacji. Są one niejednokrotnie pomijane podczas konserwacji naszego samochodu. Uszkodzenie takich elementów jak np. wąż do paliwa mogą powodować liczne awarie samochodu. W przypadku większego uszkodzenia przewodów paliwowych może dość do spadku ciśnienia paliwa co spowoduje jego całkowite unieruchomienie. Pierwszym objawem uszkodzonego węża do paliwa czy jakiegokolwiek innego przewodu paliwowego może być zapach paliwa w samochodzie a nawet widoczne ślady wycieku czyli wilgotne przewody paliwowe.
Aby przewody paliwowe posłużyły nam jak najdłużej musza być przede wszystkim odporne na wysoką temperaturę, ciśnienie ale również wszystkie warunki atmosferyczne jak i przetarcia i wibracje. Przewody w tym węże paliwowe są cały czas narażone na uszkodzenia i czynniki które mogą doprowadzić do obniżenia ich trwałości i uszkodzenia które będą wymagały naprawy.
Większość przewodów to przewody gumowe jednak możemy wyróżnić w śród nich dwa rodzaje oplotu wewnętrzne oraz zewnętrzne. Jeżeli przewody posiadają tekstylne oploty zewnętrzne mogą być narażone na przetarcia nawet na skutek panujących warunków atmosferycznych. Oplot tekstylny nie jest też odpowiednio szczelny a zatem może powodować zdecydowanie szybsze starzenie się wewnętrznej gumy. Występowanie dodatkowej warstwy zewnętrznej może polegać na zastosowaniu dwóch różnych rodzajów gumy, wewnętrznej odpornej na działanie płynów jak i zewnętrznej która będzie odporna na działanie warunków atmosferycznych a także na przetarcia. Zastosowanie dwóch różnych rodzajów gumy powoduje, że wąż do paliwa będzie spełniał swoje funkcje, a przy tym produkt będzie w przystępnej cenie. Jeżeli chodzi o warstwę zewnętrzną to najistotniejszą kwestią jest tutaj odporność na wszelkiego rodzaju substancje chemiczne które będą płynęły przez przewód paliwowy.
WARTO PRZECZYTAĆ: