Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od pewnego czasu ma ręce pełne pracy! Co chwila słyszymy, że nakłada kary na firmy, które nie do końca były uczciwe w stosunku do klientów. Tym razem UOKiK przeanalizował działania Canal+ Polska i dostrzegł nieuczciwe praktyki, w związku z czym firma musi ponieść konsekwencje.

Canal+ otrzymało kilkadziesiąt milionów kary

Niedawno informowaliśmy Was, że UOKiK przygląda się bliżej ocenom na platformie OLX. Zachodziły bowiem podejrzenia, że algorytm przypisuje wyższą wagę ocenom pozytywnym niż negatywnym. Sprawa trwa, a teraz dowiedzieliśmy się, że problemy ma także Canal+.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych, w których Canal+ proponował klientom zawarcie równoległej umowy, o której nie wiedzieli. Właściwie zdali sobie z niej sprawę dopiero gdy musieli za nią płacić. Jak opisał urząd:

Konsultanci Canal+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko przynętą do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów.

Stało się podobnie jak w przypadku sprawy firmy T-Mobile z gigantyczną karą za „darmowe gigabajty”, Canal+ otrzymało karę przekraczającą 46,5 mln zł. Oprócz tego firma jest zobowiązana do zwrotu środków pokrzywdzonym klientom.

Firma nie zgadza się z decyzją UOKiK

Jako że wydana decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca ma prawo od niej się odwołać. Wszystko wskazuje na to, że Canal+ zdecyduje się na taki krok. Jak poinformowała firma:

Pragniemy zaznaczyć, że zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą naszych usług. Podkreślamy, że konsultanci zewnętrzni w trakcie kontaktu z Klientem nie ukrywali celu rozmowy, a skrypty rozmów, którymi się posługiwali, były przygotowane prawidłowo. Skala reklamacji dotycząca umów zawieranych przez telefon była niska i rozpatrywana na korzyść klienta.

Co o tym wszystkim sądzicie?



Doświadczona copywriterka tworząca teksty o różnej tematyce. Na bieżąco obserwuję nowości w świecie technologii i dzielę się nimi z innymi ludźmi. Po godzinach miłośniczka Netflixa, podróży, pieczenia ciast i herbaty.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

jak przygotować telefon do sprzedaży Jak przygotować telefon do sprzedaży? Kompleksowy poradnik krok po kroku
Zakup nowego smartfona to zawsze ekscytujące wydarzenie, ale co zrobić ze starym urządzeniem? Część osób decyduje się przekazać go bliskim, inni sprzedają na portalach aukcyjnych
kryptowaluty Giełda crypto Kraken Exchange traci 3 miliony dolarów przez buga!
Kraken Exchange przeżyło w ostatnich dniach historię rodem z filmów hakerskich z przełomu stulecia. 9 czerwca otrzymali wiadomość od życzliwego “badacza bezpieczeństwa” z informacją, że
SIM swap zyskuje na popularności. Jak się przed nim chronić?
Ataki SIM swap przeprowadza się dziś głównie, by obejść dwustopniową autoryzację podczas logowania – procedurę, która jest dziś przez wielu uważana za jedną z lepszych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *