Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów od pewnego czasu ma ręce pełne pracy! Co chwila słyszymy, że nakłada kary na firmy, które nie do końca były uczciwe w stosunku do klientów. Tym razem UOKiK przeanalizował działania Canal+ Polska i dostrzegł nieuczciwe praktyki, w związku z czym firma musi ponieść konsekwencje.

Canal+ otrzymało kilkadziesiąt milionów kary

Niedawno informowaliśmy Was, że UOKiK przygląda się bliżej ocenom na platformie OLX. Zachodziły bowiem podejrzenia, że algorytm przypisuje wyższą wagę ocenom pozytywnym niż negatywnym. Sprawa trwa, a teraz dowiedzieliśmy się, że problemy ma także Canal+.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeanalizował kilkaset nagrań rozmów sprzedażowych, w których Canal+ proponował klientom zawarcie równoległej umowy, o której nie wiedzieli. Właściwie zdali sobie z niej sprawę dopiero gdy musieli za nią płacić. Jak opisał urząd:

Konsultanci Canal+ dzwonili do abonentów, zapowiadając przyznanie dodatkowego pakietu lub bezpłatnego prezentu, co w rzeczywistości było tylko przynętą do zawarcia nowej umowy długoterminowej. Niektórzy konsumenci dopiero po dłuższym czasie zauważali dodatkowe opłaty i zmianę umowy. Pierwsze kilka miesięcy po rozmowie z konsultantem telewizja była udostępniana bezpłatnie. Po upływie okresu bezpłatnego konsument nie miał możliwości rozwiązania umowy i musiał ponosić koszty wynikające z obydwu umów.

Stało się podobnie jak w przypadku sprawy firmy T-Mobile z gigantyczną karą za „darmowe gigabajty”, Canal+ otrzymało karę przekraczającą 46,5 mln zł. Oprócz tego firma jest zobowiązana do zwrotu środków pokrzywdzonym klientom.

Firma nie zgadza się z decyzją UOKiK

Jako że wydana decyzja nie jest prawomocna, przedsiębiorca ma prawo od niej się odwołać. Wszystko wskazuje na to, że Canal+ zdecyduje się na taki krok. Jak poinformowała firma:

Pragniemy zaznaczyć, że zarzucane nieprawidłowości dotyczyły pojedynczej oferty realizowanej przez partnerów zewnętrznych, którzy zajmują się sprzedażą naszych usług. Podkreślamy, że konsultanci zewnętrzni w trakcie kontaktu z Klientem nie ukrywali celu rozmowy, a skrypty rozmów, którymi się posługiwali, były przygotowane prawidłowo. Skala reklamacji dotycząca umów zawieranych przez telefon była niska i rozpatrywana na korzyść klienta.

Co o tym wszystkim sądzicie?


Doświadczona copywriterka tworząca teksty o różnej tematyce. Na bieżąco obserwuję nowości w świecie technologii i dzielę się nimi z innymi ludźmi. Po godzinach miłośniczka Netflixa, podróży, pieczenia ciast i herbaty.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

mentzen kryptowaluty “Przekręt na Mentzena”. Analitycy ostrzegają przed nową akcją oszustów
Specjaliści z G Data biją na alarm: w sieci pojawił się nowy, całkiem sprytny przekręt. W rolach głównych Sławomir Mentzen, polityk Konfederacji, oraz kryptowaluty. Oszuści
signal nazwa użytkownika Signal wprowadza nazwy użytkownika. Już nie trzeba dzielić się numerem telefonu
Do tej pory, aby skontaktować się z kimś przy użyciu Signala, trzeba było podać mu swój numer telefonu. Twórcy popularnego komunikatora zdecydowali się to zmienić,
nordvpn specjalna oferta techpolska NordVPN nawet do 70% taniej ze specjalną ofertą dla czytelników TechPolska! Nie przepłacaj i zyskaj kupon na 3 miesiące za darmo
Nie ma w naszej działalności lepszych momentów niż te, w których możemy zaoferować naszym czytelnikom coś specjalnego. Dlatego bardzo się cieszymy, że NordVPN, lider na

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *