Prowadzenie witryny internetowej, czy to firmowej, czy na przykład bloga, wiąże się z pewnymi wydatkami. Jednym z najbardziej podstawowych i niezbędnym z nich jest wykupienie hostingu (zwykle opłaca się go z góry na co najmniej rok). Dostępność usług hostingowych jest ogromna, zarówno, jeśli chodzi o hostingi rodzime, jak i te działające globalne – rozpiętość cenowa w ich ofertach również jest spora.

Można się więc zastanawiać, czy i dlaczego warto zainwestować w dobry hosting WWW, który z uwagi na wysoką jakość świadczonych usług wiąże się z wyższą opłatą. Najważniejsze aspekty omówiliśmy dla Was poniżej – zapraszamy do lektury!

Hosting stanowi podstawę funkcjonowania strony

Kiedy wchodzimy na jakąś stronę internetową, błyskawicznie ładują się nam zawarte na niej obrazki, wideo, tekst i nie tylko. Nie są to elementy, które mieliśmy już zapisane na swoim komputerze – po wejściu pod dany adres niezbędne dane są ściągane z serwera wykorzystywanego przez witrynę.

Żeby więc strona mogła być widoczna dla odwiedzających, jej dane muszą być gdzieś przechowywane i cały czas udostępniane użytkownikom. Właśnie za tę kwestię odpowiada hosting. Dzięki niemu nie jest potrzebne, aby komputer firmowy działał 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – właściciel witryny wynajmuje w jego ramach miejsce na serwerach innej firmy.

Nie każdy hosting jest jednak taki sam. Przeciwnie, bardzo różnorodne mogą być na przykład parametry serwerów na których przechowywane są dane, a także m.in. jakość pomocy technicznej i obsługi klienta. Dlatego też warto zadbać o to, aby był on optymalny dla danej strony. Szczególnie biorąc pod uwagę, że zwykle trzeba zapłacić od razu za co najmniej 12 miesięcy z góry, a więc, jeśli wybrany hosting okaże się nieodpowiedni, potencjalnie zmarnowane zostanie sporo pieniędzy.

Jakość hostingu może przełożyć się na wyniki firmy

W pierwszej chwili hosting nie brzmi być może jak coś, co mogłoby znacząco wpływać na wyniki finansowe firmy, a jednak okazuje się, że jest to kwestia bardzo znacząca. Niskiej jakości usługa może cechować się m.in. wolnym przesyłem danych. W praktyce oznacza to, że strona będzie się użytkownikom ją odwiedzającym ładować relatywnie wolno, nawet, jeśli mają oni szybkie połączenie z Internetem.

Należy pamiętać, że obecnie jesteśmy już przyzwyczajeni do tego, że wszystko ładuje się nam bardzo szybko. Ewentualne opóźnienia, nawet kilkusekundowe, mogą więc doprowadzić na naciśnięcia “iksa” na danej karcie i przejścia na stronę konkurencji

Nawet dobre ceny czy świetna jakość produktów nie uratują firmy, jeśli potencjalny klient w ogóle się z tymi kwestiami nie zapozna z uwagi na ograniczenia bądź problemy z hostingiem. Nie tylko chodzi tutaj o prędkość, ale też chociażby kwestię stabilności. Słaby hosting może mieć często problemy techniczne, które w istotnych momentach utrudnią lub uniemożliwią całkowicie dostęp do witryny.

Dobry hosting, czyli jaki?

Wiemy już, że inwestycja w wysokiej klasy hosting jest warta rozważenia, pojawia się jednak pytanie, jaką usługę można właściwie tak określić. Każdy może mieć nieco inne potrzeby względem hostingu, m.in. w zależności od popularności i przeznaczenia strony, natomiast jest kilka takich aspektów, na które powinni zwracać uwagę wszyscy.

Mowa tutaj przede wszystkim o pojemności dysku (szczególnie istotne jest to w przypadku stron, na których ma ciągle pojawiać się dużo nowych treści, np. kolejne wpisy blogowe wypełnione obrazkami i wideo) i jego typie (szybkie dyski SSD to obecnie podstawa).

Ograniczenia w zakresie ilości użytkowników i przepustowości łącza również mają znaczenie – jeśli wybierze się zbyt mały pakiet, to możliwe, że już w połowie miesiąca po wejściu pod dany adres zacznie pokazywać się komunikat, że limit został wyczerpany.

Na szczęście w przypadku wielu hostingów istnieje możliwość tymczasowego podwyższenia limitu lub przejścia na droższą ofertę, natomiast jest to aspekt, którego warto dopilnować od razu, aby uniknąć jakichkolwiek przerw w funkcjonowaniu witryny.

Do hostingu mogą być dołączone różne dodatki

Często hostingodawcy oprócz samą przestrzenią na serwerze oferują w pakiecie różne inne dodatki, takie jak chociażby certyfikat SSL, rejestracja domeny, pre-instalowany WordPress czy dodatkowe wtyczki. Nie są to rzeczy absolutnie niezbędne, ale warto rzucić na nie okiem, ponieważ mogą poniekąd “podbijać” wartość danej oferty.

W co jeszcze powinna zaopatrzyć się każda firma?

Wysokiej klasy hosting WWW, dopasowany do aktualnych potrzeb firmy, to podstawa prowadzenia działaności biznesowej w obecnych czasach – sam w sobie nie wystarczy. Warto zainwestować także w różnego rodzaju oprogramowanie ułatwiające sprawne i efektywne zarządzanie firmą i wszelkimi odbywającymi się w niej procesami, w tym relacjami z klientami.

W realizacji tego ostatniego zadania pomagają programy CRM (Customer Relationship Management), dzięki którym możliwe jest między innymi gromadzenie w jednym miejscu wszystkich najważniejszych informacji o danym kliencie, wraz z danymi o nawiązywanych z nim kontaktach (wysłanych mailach, spotkaniach, połączeniach telefonicznych i nie tylko).



Administrator

Nasza redakcja składa się z zapalonych pasjonatów gamingu i technologii. Każdy ma swoją niszę, dzięki czemu razem możemy zaproponować Wam szeroki przekrój eksperckich materiałów. Dzielimy się najświeższymi wiadomościami, recenzjami i poradami, aby nasi czytelnicy byli na bieżąco z tym, co najważniejsze w świecie techu i gier.

Udostępnij

WARTO PRZECZYTAĆ:

najlepszy hosting www Najlepszy hosting WWW — tę ofertę warto znać!
Własna strona internetowa, niezależnie, czy jest to sklep internetowy, strona firmowa czy blog, wymaga hostingu — to kwestia oczywista. Ofert tego typu usług jest jednak
Rodzaje hostingów – który najlepiej wybrać?
Zarówno przedsiębiorcy, jak i osoby prywatne chcą w dzisiejszych czasach posiadać własną stronę internetową. Możesz z łatwością ją utworzyć, jednak musisz wykorzystać do tego serwer
Total Cost of Ownership (TCO), czyli jak wybierać hosting
Planując działalność w sieci, należy skrupulatnie oszacować koszty związane z hostingiem. Niestety wiele osób zakłada, że różnice pomiędzy ofertami poszczególnych usługodawców są na tyle niewielkie,

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *