Profile firmowe na Facebooku nabierają z roku na rok coraz większego znaczenia. Wielu klientów woli kontaktować się z firmami za ich pośrednictwem, a nie na przykład poprzez stronę internetową. Facebook zdaje sobie z tego sprawę i nie próżnuje – właśnie zakupił firmę Kustomer za powalające 1 miliardów dolarów.

Po co Facebookowi Kustomer?

Żeby wyjaśnić tę kwestię, najpierw trzeba wytłumaczyć, czym właściwie zajmuje się Kustomer. Jest to firma, która dostarcza przedsiębiorstwom narzędzi do lepszej obsługi klienta. Konkretnie skupia się ona na tym, aby zebrać w jednym miejscu informacje przepływające przez wszystkie kanały, za pomocą których klient może skontaktować się z firmą.

Czyli na przykład formularze na stronie internetowej, e-maile, ale także wiadomości na portalach społecznościowych czy wysyłane za pomocą oddzielnych komunikatorów. Ma to ułatwić pracę specjalistom ds. obsługi klienta, którzy będą mieli lepszy ogląd sytuacji, mogąc podejrzeć, jak dana sprawa rozwijała się na przestrzeni różnych kanałów komunikacji.

kustomer i facebook

O Kustomerze wiele osób mogło nie słyszeć, ponieważ jest to firma, której usługami interesują się przede wszystkim właściciele firm, a więc grupa dość wąska. Nie jest to jednak przedsiębiorstwo małe, na co wskazuje już sama cena, za którą wykupił je Facebook, a mianowicie 1 miliard dolarów.

Kustomerowi udało się na przestrzeni swojego istnienia zebrać ponad 170 milionów funduszy inwestycyjnych. PitchBook wycenił go jakiś czas temu na 710 milionów dolarów. Trzeba wskazać, że zakup Kustomera przez Facebooka musi być zatwierdzony przez odpowiednie organizacje antymonopolowe, zanim będzie mógł formalnie dojść do skutku.

To nie jest jedyny krok Facebooka w stronę lepszej obsługi klienta

Facebook już od pewnego czasu stara się ułatwić życie korzystającym z portalu firmom, dostarczając im nowych narzędzi do obsługi klienta. Wraz z zakupem Kustomera prawdopodobnie tworzenie nowych narzędzi będzie szybsze i skuteczniejsze, natomiast nie można powiedzieć, że ten portal społecznościowy dotychczas próżnował.

Niedawno wprowadzono nowe funkcjonalności do WhatsAppa, który w Polsce nie należy do najpopularniejszych, ale w wielu innych krajach, w tym również europejskich (np. w Hiszpanii), jest on bardzo często wykorzystywany. Między innymi przez firmy, które za jego pomocą odpowiadają na pytania klientów i rozwiązują ich problemy.

Udostępnij

administrator

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *